Vad gör vi? Del CCVII

17 grader inne. Mjukisbyxor, tofflor, tjock tröja och filt svept runt mig. Ändå är det kallt. Katten sover på sin kattsäng med fleece över värmedyna, uppskruvad.

Funderar på mat men är inte hungrig. Kanske koka en kopp te istället?

Skulle skicka in kvitto för friskvård. Tänkte att det är väl enkelt, bara skicka kvittot och mitt personnummer via mail till rätt instans.
Icke.
En blankett från 2003 ska fyllas i, skrivas under av mig och min närmsta chef och ska skickas tillsammans med kvittot med internposten.

Bara att rätta sig efter bestämmelserna. Handlar om typ 300 så inga stora pengar. Men ändå, det var mycket jobb för lite pengar..
Ja så hade jag innan. Men det nya jobbet har Epassi, så skönt! Kan såklart använda det utanför Epassi också.

Nu blir det jobbigt.
Men vilka fans alltså!💙💛
IMG_2383.webp

@LadySara BR så lite svårare att kräva att temperaturen höjs. Min lägenhet är lite dragig runt fönstren tyvärr. Tvåglasfönster. Nu är det 17.6 men just ovanför ett element. Det enda jag riktigt fryser om är handen jag använder till musen. Och hälarna.
Nä det kan det väl inte va? Du har väl all rätt att komma in med klagomål och frågor till styrelsen?

Sitter på jobbet och har nyss avnjutit i bakgrunden gamla 90-talssnyftaren Ghost med Demie Moore, Patrick Swayze och Woopie Goldberg. 🤩
Den såg jag häromdagen, måste ha missat den förut så det var hög tid. Men riktigt bra ju! Mycket Swayze med Nord och Syd i pågående repris på Tv8, den har jag i och för sig sett men för så länge sedan så kul att se om den också.

Idag och i morgon är det dock inte utrymme för tv utan fullt schema med onlinekonferens med Belöningsbaserad hästträning, verkligen välarrangerat och inspirerande på alla sätt. Nu paus inför kvällens online-mingel med början kl 20. :)

Har du testat att sätta tätningslister? Annars kanske det är läge att investera i ett litet flyttbart element?

Så ofta blir det inte såhär kallt. Det är riktigt skönt i sovrummet när det är kallt, krypa ner under duntäcket med en katt - som på något sätt alltid lyckas krypa in under täcket vid någon tidpunkt, utan att jag vaknar.

• Gilla
Reactions: Sel
Funderar på att gå och lägga mig :rofl:
Får väl försöka vara uppe till åtta i varje fall.

Tänkte sy lite, men när jag satte mig i syrummet kände jag "Meh" och gick ner igen. Ska nog ta tag i min stickning en stund. Kanske leta reda på en ny ljudbok.

Vi samlade lite kraft och åkte och veckohandlade. Skönt och ha fyllt på i kyl och frys för på måndag spår de typ 15 cm snö som ska övergå i spöregn och 7 plus, lär ju bli snorhalt då...

Ja samma här (något kallare men ändå) hoppas så in i norden att den skiten inte kommer! Ska ju ändå bli minus igen efter!

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
57 607
Senast: Krålus
·
Svar
2 004
· Visningar
72 919
Senast: Shaggy
·
  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
79 301
Senast: Scata
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
32 979
Senast: netia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar