Vad gör vi? Del CCVII

1000003030.webp

Vill man ha hjälp med att knyta skorna, så ställer katten gärna upp 😜

Sovmorgon, stallet med samma skrittur med sällskap som de senaste dagarna men nu hade vi bra grepp så det blev lite,lite galopp på grusvägen och bakom stallet; härligt i vintervädret 😍.
Fika med sambon hemma hos mamma och hennes sambo på gården 🥰 innan stallet igen för insläpp; nu tvärnita inte pållan för att gå den lilla promenixen- men tvärnita när hon såg ett gäng (hjort-)ögon vid ensilagebalen längre fram 😅.
Avslutade kvällen med tacos och soffhäng och nu är det nästan 14 grader kallt när jag tänker krypa ner under täcke och filt med liten glipa öppet fönster ❄️.

Är dundertrött men vet också att jag kommer att vara helt körd imorgon så jag trooor det är mer värt att duscha nu och sedan släcka.
Vet inte riktigt vad som är tokigt men jag hoppas att det bara är mensen, jag är verkligen så sjukt utmattad, blöder näslod, får utslag. Bläh! Sedan har jag i och för sig jobbat genom storhelgerna och gör sju hela dagar den här veckan så jag får eventuellt skylla mig själv.
Man är kanske ingen ungdom längre! :p

Tog tag i saken och duschade - så jäkla skönt med riktigt varmvatten.
Om jag har värmen på samtidigt blir vattnet i duschen bara fesljummet och jag vill ha koka-kräftor-varmt, så det var lätt värt eftersom värmen varit av sedan jag kom hem. Nu kan både knäppa på värmen igen och dessutom sova tio minuter längre imorgon. ;)

Nu star en stor gryta med en "bon/vitkals/tomat" gryta i ugnen. Maken skalade och hackade, samt oppnade bon burkar jag hade i reserv i skapet, sa nu star den i ugnen och jag hoppas att tomatburken med chilis inte gor den for stark, i sa fall misstanker jag att det blir lite coconut milk ocksa, eller kanske lite creme fraish.
Vitkalen ar sa vansinnigt fin fortfarande, den ar sa sot att jag kande att jag behovde lagga till mer tamari for att motverka sotman. Jag kommer nog att fortsatta min vitkal trend ett tag ... den ar billig, otroligt god, local, och sa nyttig att kanns helt ratt att anvanda en hel del.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
57 607
Senast: Krålus
·
Svar
2 004
· Visningar
72 919
Senast: Shaggy
·
  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
79 301
Senast: Scata
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
32 979
Senast: netia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar