Vad gör vi? Del CCVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är också en sådan som aldrig har sett ett norrsken trots att jag aktivt "letar"... Det är ofta fina bilder från trakten men hur jag än gör lyckas jag inte!
Har förstått att man ibland ser det genom en kamera och inte med blotta ögat. Hur det fungerar vet jag inte dock... Men fått det som tips själv.

Jag är också en sådan som aldrig har sett ett norrsken trots att jag aktivt "letar"... Det är ofta fina bilder från trakten men hur jag än gör lyckas jag inte!
Jag behöver använda nattläge på mobilen för att hitta vart norrskenet är och sen kan jag se med ögat efter en stund men det är betydligt svagare för ögat än med mobilen.

"Bara" 9 minusgrader när jag åkte till stallet nu vid lunchtid men dimman skvallrar om kylan minsann 😄😍. Skönt att ta på sig vinterkängorna som var varma efter att ha stått vid kamin (trots det och raggsockor är jag lite kall om tårna) men håller mig övrigt varm då jag klätt mig ordentligt. Så jag tänker inte gnälla- jag njuter av ordentlig vinter 😍 innan tyvärr skitvädret påstås komma. Skitregn och äckelplusgrader vill jag verkligen inte ha i januari så jag njuter av kylan och snön vi har just nu, helt underbart 😍🥰❄️.

Pratas ju om oväder imorn; skönt att sambon är ledig då med och att vi har braskamin om elen skulle ryka! 🥰❄️

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi är i fältkontoret och kisse har tom egen säng. Låång kisse!
93 94 95
Svar
1 882
· Visningar
54 983
Senast: bumpo
·
  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
63 074
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Vi har chillat på soffan till "Top Gun - Maverick".
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
60 660
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar. Oklart vad katten gör men det är något som låter... hon var iaf ute tidigare idag. Edit: Tydligen dödar hon en...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
64 618
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka