Vad gör vi? Del CCVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Lite irriterad over de begransade oppettider i butikerna pa sondagar - det ar ju nu jag har tid att handla och springa mina arenden, men inget kan bli ordnat forran efter 12!

Äter frukost nu
Ute är det - 14
Ska ge mig av till kiosken och hämta ut paket efter mamma har kommit hem från Willys
Måste passa farsan...

-16 utomhus i morse och +13 inomhus. Börjar arta sig nu efter några timmars eldande.

En av katterna gjorde ett bra val av sovplats på värmegolvet i badrummet:
IMG_8005.webp

-14 ute, sinnes, speciellt när det ska bli +5 på tisdag 😅
Betsat klösträd, ätit frukost och nu ska jag samla kraft till att gå ner till garaget och åka och handla 🥶

Det har varit vinter i fem dagar och jag är kräkless! -20 och snart ska det snöa. Varning utfärdad.
Ätit frukost och kollar på en serie.
Ska luncha med @sweep och sen ska jag handla och boa in mig hemma. (Har hängt hos päronen under jul)

Jag trodde det var så illa det kunde bli när jag var upp på toa på småtimmarna... -22. Gud vad fel jag hade, när jag väl klev upp var det -25 :meh: :arghh: #skjutmig

Jag behöver iaf inte fundera på vad jag ska göra idag... elda (dvs springa ut och in för att hämta ved) :grin:
Minus 20 här och jag behöver köra ved från vedbon till pannrummet. Orkar ett par kärror i taget. Samt samla ved i köket. Vedspisen är toppen för att få köket hett :D

Blir inte längre promenader än kissrundor idag. Brrrr

Veden är nödvändig inför väntande rejälare snöfall också. Kan inte köra skottkärra i snö. Än så länge är det välskottat......

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi är i fältkontoret och kisse har tom egen säng. Låång kisse!
94 95 96
Svar
1 912
· Visningar
55 619
Senast: Rosett
·
  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
63 079
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Vi har chillat på soffan till "Top Gun - Maverick".
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
60 666
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar. Oklart vad katten gör men det är något som låter... hon var iaf ute tidigare idag. Edit: Tydligen dödar hon en...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
64 619
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka