Vad gör vi? Del CCVII

Gjort en paj med broccoli och skinka. Glutenfri, därav dålig pajkant.

Bifogade filer

• IMG_3251.webp
    IMG_3251.webp
    177,3 KB · Visningar: 19
Hemma efter att ha handlat tomater och toapapper. Bylsade på mig varm fleece tröja, och ovanpå det den kallaste vinterjackan - jag har tre, vanlig vinter, kall vinter, kallast vinter. Inte så farligt här faktiskt -8 plus halsduk och mössa som går ner över öronen. Resultat var att ett, jag såg inte var jag gick eftersom mössan har en pälskant som, när jag drar ner den, hamnar pälsen i ögonen. Två, jag satt och svettades som en liten gris på tunnelbanan.

Hemma nu, katten ligger under duntäcket och vägrar röra på sig. Det är 17.5 inne, men känns inte kallt. Just det, även en lammfiol till extrapris hamnade i korgen så nu har jag att äta en lång tid framåt i tiden. En lammfiol räcker ungefär 4-5 dagar. Synd att de inte har de i storlek mindre. Men tror jag kan skära i skivor och frysa?

Imorgon är sista helgdagen. Äntligen.
Under julhelger händer inget. Folk sitter hemma med familj och vänner.
Snart återgår allt till det normala.:up:
På både gott och ont, tycker jag :) . Jag ÄLSKAR att sitta hemma i mitt soffhörn och pyssla med släktforskningen. Eller ha tid att laga mat och baka. Och så är det rätt skönt att inte var tvingad att ge sig ut och köra vid dåligt väglag!

På tisdag morgon ska det vara roligt busväder, och då ska jag köra till jobbet :nailbiting:

Särbon är på väg hit imorgon... O_o Jag är inte glad men han är en vuxen man och får ta sina egna beslut. Det jävliga är att alla alternativa vägar (han brukar åka kusten) har vädervarning. Dvs inget av alternativen är bättre.

Edit: Men han skulle iaf ta stora bilen med AWD. Lilla cittran (C4) är lite klen för sådant här väder :laugh:

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
57 659
Senast: Krålus
·
Svar
2 004
· Visningar
72 933
Senast: Shaggy
·
  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
79 310
Senast: Scata
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
32 997
Senast: netia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar