Vad gör vi? Del CCVI

Började dagen med skinkfrukost med päronen. (jag äter kalkon.)
Sen åkte vi och tände ljus hos mormor och farmor. Det känns bra även om jag är noll troende.
Sillunch med nubbe med päronen och syrran.
Kalle pliktskyldigt.😉
Sen kom systerbarnet som hade varit hos sin pappa. God julmiddag och jag blev på tok för mätt. Som vanligt.😇
Karl Bertil är ngt av det bästa jag vet. Så fint.
Sen öppnades det paket. (Vi köper bara till syskonbarnet och hon köper genomtänkta klappar till oss)
Sen Svensson Svensson och nu tomten är far till alla barnen.
IMG_2220.webp

Kom precis hem och har matat djuren. Ska ta en liten promenad med våfflan och sedan äta något. Jag har köpt hem lite olika prylar som varit nedsatta de senaste dagarna så nu är det bara att välja kvällens och sedan hiva resten i frysen.
Kanske blir det fryspizza! :D

Sedan slå en pling till släkten hemma.
Är lite trött och blev förvirrad en stund. En vän till mig har döpt sin fiffi/mus/könsorgan ja ni fattar till Våfflan.

När poletten ramlade ner började jag skratta åt hur det skulle se om vi kvinnor började promenera med sin fiffi.

Jag ska nog sova 😂

Är lite trött och blev förvirrad en stund. En vän till mig har döpt sin fiffi/mus/könsorgan ja ni fattar till Våfflan.

När poletten ramlade ner började jag skratta åt hur det skulle se om vi kvinnor började promenera med sin fiffi.

Jag ska nog sova 😂
Ja alltså, det är ju svårt att promenera utan fittan, så på sätt och vis gör vi det ju redan. ;)

Problematiskt det där när vi döper om våra könsorgan!

Snart dags att packa för runda 2. Imorgon ut till landet med bror. Vet inte hur mycket jag ska packa. Men det får bli minimalt och att det går ner i min kiondo.

Julaftonsmorgon I stallet 🥰 och faktiskt hade det snöat pyttelite inatt 😍. Efter julklappsbyte- fick en så fin ljusstake med pållans skor ❤️- blev det en liten skrittur längs grusvägen, eller ja blev trav av och till då det var pigga hästar och så fick vi stanna för en flock hjortar som passerade framför oss på rad 😄. Inget kul med förkylning denna dag men tacksamt inte sämre än att jag ville och kunde hänga med på julritten med några av stallkompisarna 😍.
Blev som vanligt klar sist men var hemma före lunch till älsklingen som tagit sovmorgon 🥰. Såg julkalendern tillsammans och gav våra andra djur sina julklappar innan julfirande hos mamma 🥰.

När man snöat in på schruncie och det är julfirande är det klart det blir en julig sådan 😄. Jättemysigt julfirande hos mamma, hennes sambo och katt på gården med brorsan och familj med julbord, julostkaka med vispgrädde, Brunneby körsbärssylt, ris a la Malta, julkaffe, glögg, julgodis, Kalle Anka och julklappsutdelning 🥰.

Hahaha sambon gillade sin roliga mugg av mig med tecknade tjejrumpor 😂. Han fick fina och bra julklappar och de vi fick tillsammans, vi har fått så mycket fina julklappar idag- är änna bortskämda 😇❤️. Är så tacksam för precis allt, så fint 🥰. Julbonaden (vi fick två till, alla lika underbart fina 😍) med det kända hästmotivet hade mamma likadant som barn 😍, hon och hennes sambo hade gjort en ljushållare med en bit av tall som växt på gården 🥰. Varma, mysiga tofflor när golven är kalla, choklad, lakrits, godis. Jättesöt mullemugg och annan vintermugg av Lena furberg 😍, böcker, hästprylar, gjutjärnspanna och annat till vardagen och hemmet. Som sagt, tacksam för allt ❤️. (Vad jag fick i SS syns ju i den tråden 😍)
Proppmätta och nöjda åkte vi hem och avslutade julaftonskvällen i soffan med tänd brasa till klassikern Tomten är far till alla barnen 😁.

Nu sova! Hoppas ni med haft en underbart fin jul 🎀❤️

Detta huset körde vi förbi på väg hem från ICA igår, så det var första gången jag såg det IRL (när vi åker till/från skåne kör vi bakvägen och kommer från andra hållet). Det var faktiskt himla coolt och jag tycker att det är kul att de verkligen gått all in på jultemat 🦌🦌🎅🏼😍

God jul buke! 🎄☃️🎁🤶🏼
(Några minuter för sent :bag:)

IMG_3843.webp

Äter rökt julskinka med ("danskt") påläggsky på skånskt vörtbröd. Så himla gott det är! Har verkligen saknat det!
Lyckades dessutom med fläskesteken och hela middagen i dag, det var otroligt gott, enda skillnaden mellan min och mammas är att min sås innehåller grädde, därmed lite krämigare i smaken, men ack så god och samma touch ändå!

Glad, stolt och nöjd! dansk fläskestek med svål, kokt potatis, sås på skyn samt dansk rödkål till, det är riktig god julmat det! :D <3

Diskat, röjde det sista och packat så nu är allt klart. Måste alltid skriva en lista så jag inte glömmer något, men tror inte jag gjort det. Ska försöka sova, är trött men inte sömnig.

Sovit hos föräldrarna. Nu är jag vaken men dom sover 🫠
Jag vill gå upp! Jag är hungrig 😅
(Ja, det är väl bara att göra men ska vänta lite till…)

Ska väcks barnet och sen sitta på nålar och vänta när de har utsläpp i stallet utan att vi är där. Men det är ju lika bra att släppa på en gång när det verkar gå utan problem med Stig. Det roligaste är nästan att haggrannen Penny som gärna hälsar och skriker på alla andra (ston ni vet :D ) är helt tyst när hon och Stig står och myser :heart tänk att det krävdes en vit ponny med långa öron för att smälta hennes hjärta!

Jag har precis kommit in efter att ha varit på julotta för första gången på flera år. Så fint och mysigt, och en alldeles underbart vacker gammal kyrka! :love: Delar av kyrkan står, om jag förstått det rätt, kvar sedan ca 1200-talet. Jag får gåshud när jag tänker på hur många som besökt kyrkan sedan dess, och hur världen har förändrats! Tänk allt - både vackert och hemskt - som så gamla byggnader varit en del av! Från medeltid till våra dagar, det är ju helt otroligt!

Ponnyerna har fått sin morgonskötsel, och nu ska vi strax ta en lång och mysig "andrafrukost". Senare i dag väntar julfirande med några vänner :heart

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Vi har chillat på soffan till "Top Gun - Maverick".
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
60 065
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer.
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
58 276
  • Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
57 439
Senast: Krålus
·
Tjatter Har en del kläder, väldigt mycket är skänkt till återvinning. Men har en del som jag velat sälja billigt, velat ha någon krona tillbaks...
Svar
3
· Visningar
297
Senast: DarkInNight
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka