Vad gör vi? Del CCVI

Här har vi haft en julafton i lugnets tecken. Mysfrukost för oss och djuren, lunch enligt respektive önskemål: Råddjursadel med potatisgratäng och kantarellsås till mig och Schnitzel med pasta till sonen.
Paketöppning och sedan en eftermiddag med lek för sonen och ljudbok för mig. ❤️

Snart sovdags för sonen och sedan blir det nog en film för min del. Tar gärna emot filmtips! 😀

Hoppas att ni andra haft en fin julafton på vilket sätt ni än önskat! ❤️

Har jobbat klart och nu är jag i stallet. Fridfullt :D
Är väldigt mätt så behöver ingen kvällsmat. Fick kebabrulle av tomten men jag misstänker att det var en kollega :rofl:
Sen har vi fikat på en hel massa godsaker :d

Av logiska skäl har jag inga bilder men en av kakorna som jag bakade igår får illustrera.

1000024540.webp

Julkassen som mina föräldrar hade hämtat var en succé - så mycket gott :) ! Men vi nöjde oss med det kalla idag och bestämde att vi tar det varma imorgon, så mätta blev vi... :D Nu sitter jag och lyssnar på julkonserten från Eslövs kyrka och tar nog en skål risgrynsgröt innan jag lägger mig ikväll. Skön och behaglig jul - precis som det ska vara :) !

Här har vi haft en julafton i lugnets tecken. Mysfrukost för oss och djuren, lunch enligt respektive önskemål: Råddjursadel med potatisgratäng och kantarellsås till mig och Schnitzel med pasta till sonen.

Snart sovdags för sonen och sedan blir det nog en film för min del. Tar gärna emot filmtips! 😀

Vill du se julfilm rekommenderar jag verkligen Miracle on 34th street. Underbar film!

Serie men kort, Julstormen!

Firat jul med min lilla släkt om 10 personer. Alla åkte hem strax efter sju och då fick jag två trötta men speedade barn i säng. Det blev en fin dag :)
Nu julmust och en skål julgodis i soffan, njuter av tystnad och att få vara själv en stund innan läggdags. Har fått för mig att se love actually, har inte sett den sen världen fick upp ögonen för vilken märklig skitfilm det egentligen är så kände det var dags 😁

Hemma från julfirandet hos syster. Jättetrevligt med god mat, men systers katt är dålig, vilket är oroväckande. Han kräks när han äter och har gått ner väldigt i vikt. Syster ska ta honom till vet imorgon.

Vi kollade på Karl Bertil Janssons julafton, och den är så underbart barn av sin tid, när det värsta Karl Bertils pappa kunde utbrista i, är du en kommunist?! Och alla rika han tog från blev glada att deras julklappar gavs till fattiga. Och där en taxad inkomst på över 50,000 då var man rik.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Vi har chillat på soffan till "Top Gun - Maverick".
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
60 064
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer.
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
58 274
  • Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
57 438
Senast: Krålus
·
Tjatter Har en del kläder, väldigt mycket är skänkt till återvinning. Men har en del som jag velat sälja billigt, velat ha någon krona tillbaks...
Svar
3
· Visningar
297
Senast: DarkInNight
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Valp 2025
  • Inkorsningsmetod