Vad gör vi? Del CCVI

Har precis promenerat och sedan ätit upp det sista av risgrynsgröten med lite mjölk och hallonsylt. Ska strax iväg och äta mer julmat hos föräldrarna. Idag ger vi oss på det varma... :D Har aldrig delat upp det på det viset, men det känns som ett briljant drag!

Sitter och väntar på min bror som ska hämta mig i Mörby C för vidare färd till landet. Han har fått problem med bilen så vi får se när han kommer.

Är kissnödig men naturligtvis är det kär enda dagen på året toaletterna är stängda.

En liten del av mig önskar att bilen är helt väck och jag kan åka hem igen. Stora svårigheter att komma upp imorse. Vill bara sussa i min nybäddade säng. Tom Megara har klagat, vilket hon aldrig gör så uppenbart är jag inte den enda som vill åka hem.

Ska väcks barnet och sen sitta på nålar och vänta när de har utsläpp i stallet utan att vi är där. Men det är ju lika bra att släppa på en gång när det verkar gå utan problem med Stig. Det roligaste är nästan att haggrannen Penny som gärna hälsar och skriker på alla andra (ston ni vet :D ) är helt tyst när hon och Stig står och myser :heart tänk att det krävdes en vit ponny med långa öron för att smälta hennes hjärta!
En av min uppfödningar stod i ett stall och var argbiggan där, hon styrde och ställde med de andra hästarna..
Så kom en ny häst och hon reagerade inte. Bara noterade att han stod där. Inga pip eller bakåtstrukna öron.

Ägaren tittade närmare på namnskylten och insåg att den också var född hos mig. De hade träffats som föl.
Hästminne :love:

Alltså nära på 10 plusgrader enligt mätaren, äckligt milt såhär års meeen det kändes ändå inte om öronen i blåsten när jag hade uppsikt över ungkatten som var ute på egen tass och klättrade en bra stund i den stora granen I trädgården 🥰. Om nu prognoserna stämmer- hoppas jag verkligen- ska minusgraderna komma till årsskiftet, vore en välgärning för hagmarkerna och pållans snösuleskodda hovar 🙌.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Vi har chillat på soffan till "Top Gun - Maverick".
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
60 066
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer.
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
58 277
  • Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
57 439
Senast: Krålus
·
Tjatter Har en del kläder, väldigt mycket är skänkt till återvinning. Men har en del som jag velat sälja billigt, velat ha någon krona tillbaks...
Svar
3
· Visningar
297
Senast: DarkInNight
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka