Vad gör vi? Del CCVI

Tog mig i kragen och gick ut idag. Är fortfarande väldigt täppt och hostig men feberfri äntligen, så det var väldigt skönt att komma ut och få frisk luft. 8 gr varmt ute och vi har knopp i en buske, känns som vår haha. Blåste lite men inte ens det var kallt

Idag har jag något slags husmors-ryck. 😅 Hittade en påse sådan färdig surdeg i kylen och bakar, för första gången, surdegsbröd. Dessutom har jag bakat frallor.
Har också gjort åt säsongens sista squash, skördade tidig höst. Nu är de förvandlade till falska ostkakor, några med saffran och några vanliga. Blir fint att stoppa i frysen. Ska ge en till mormor också, det uppskattar hon nog. :)

Lånade en kompis islandshäst 😊
IMG_3794.webp

Dricker kaffe och undrar varför det inte går någon bra bio i stan idag. Min juldags tradition sen jag gick isär är att gå på bio och skratta. Men inte idag tydligen.

En av min uppfödningar stod i ett stall och var argbiggan där, hon styrde och ställde med de andra hästarna..
Så kom en ny häst och hon reagerade inte. Bara noterade att han stod där. Inga pip eller bakåtstrukna öron.

Ägaren tittade närmare på namnskylten och insåg att den också var född hos mig. De hade träffats som föl.
Hästminne :love:
Penny är dock holländska och Stig irländare så de lär inte ha träffats. Men han är ju snygg så hon har helt enkelt god smak :D

Ute på landet, min pappa mår tyvärr inte så bra eftersom han stelopererat ryggen. Men det känns ändå skönt att jag och bror kom ut. Imorgon, förhoppningsvis kommer min svägerska och brorson. Tydligen är det iskana på vägen ut från där han bor och det är en samfällighetsväg. Manen som har fått i uppdrag att sköta vägen är i Mauritius på julsemster.

Slappar i soffan här också, har varit ute en sväng med dottern, vi har ätit lite rester från igår och tittar nu på Lejonkungen

Ute på landet, min pappa mår tyvärr inte så bra eftersom han stelopererat ryggen. Men det känns ändå skönt att jag och bror kom ut. Imorgon, förhoppningsvis kommer min svägerska och brorson. Tydligen är det iskana på vägen ut från där han bor och det är en samfällighetsväg. Manen som har fått i uppdrag att sköta vägen är i Mauritius på julsemster.
Hur går det med din systers katt? Hoppas din pappa mår bättre snart

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Vi har chillat på soffan till "Top Gun - Maverick".
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
60 071
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer.
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
58 283
  • Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
57 444
Senast: Krålus
·
Tjatter Har en del kläder, väldigt mycket är skänkt till återvinning. Men har en del som jag velat sälja billigt, velat ha någon krona tillbaks...
Svar
3
· Visningar
299
Senast: DarkInNight
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka