Vad gör vi? Del CCVI

Nu är det "bara" mannen och jag hemma, tillsammans med alla fyra hundarna. Fint och mysigt julfirande även i dag, men nu är vi alla helt slut. Skulle behöva diska och röja upp i köket, men det får nog vänta tills i morgon :sleep:

Jag och hunden har haft en slödag hemma idag. Eller vi gick en långpromenad på fm och någon kortare på em, men annars har vi mest sovit. Så skööönt!
Egentligen skulle vi besökt några av mina släktingar idag, men en annan i släkten skulle ta med sig sin katt dit och då fick jag avstå pga allergi.
Nu ska vi ge oss ut på en kvällspromenad. Normalt sett brukar vovven säga till om promenad mellan 19.00-19.30, men hon sover fortfarande. Inte bara jag som är trött efter två dagars julfirande. 😅

Precis varit ute och skällt ut tonåringar som smäller smällare precis utanför vårat hus. Dom kastade även en på en av deras kompisar. Som tur var kom en polisbil också samtidigt som jag ringde polisen så att jag kunde skicka den efter ungjävlarna när dom sprang iväg. Hatar föräldrar som inte kan uppfostra barn.

Lugn men ändå full fart i två dagar. I går hann jag till svägerskan med familj en liten stund på julafton. Sen gick jag med Ville, fixade lite hemma innan vi tittade lite på Kalle innan vi började fixa mat. Efter maten öppnade vi julklappar och sen blev maken så trött att han somna, dotterns sambo gick och la sig och dottern, jag och sonen la pussel och blev klara precis före tolvslaget. :)

Idag sovmorgon, prata en timme med syrran, åkte och handla några julklappar till syrrans barn och en skrivare. 😇🤪😅 Sen passade jag faktiskt på att ligga ute i badet en stund innan vi plocka iordning lite innan några kompisar kom och käkade julbordsrester. :)

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Vi har chillat på soffan till "Top Gun - Maverick".
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
60 071
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer.
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
58 283
  • Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
57 444
Senast: Krålus
·
Tjatter Har en del kläder, väldigt mycket är skänkt till återvinning. Men har en del som jag velat sälja billigt, velat ha någon krona tillbaks...
Svar
3
· Visningar
299
Senast: DarkInNight
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka