Vad gör vi? Del CCVI

Jag börjar undra vad i hela världen det bor för människor i mitt område :rofl:

Ni kanske minns att jag skrev tidigare om att en person hört av sig till mig och sagt sig fått ett brev någon skickat och skrivit om att de sett mig gå runt näck i lägenheten? Well. Det blev precis värre med det hela.

Jag mötte områdets skvallertant. Jag känner henne inte, men hon verkar gå och prata med allt och alla om allt och alla och gillar att gnälla på det mesta som inte är djur, djur tycker hon om. Hennes syster är granne med mig och jag möter dem båda då och då.

Skvallertanten ville nu prata med mig. Hon berättade då att det som hänt är att någon FOTOGRAFERAT när jag ligger näck hemma i soffan och tittar på tv. Sedan skickat bilden till någon annan, som i sin tur skickat den till ytterligare någon. Jag vet inte om skvallertanten hade sett någon bild eller bara hört det pratas om det hela. Hon "tänkte på mig som är så mycket ute ensam och går med hundarna" och allt vad det nu var.

Jag blev så paff av hela berättelsen att jag glömde bort en viss liten detalj i det hela: det är fysiskt omöjligt att utifrån se mig när jag ligger i soffan (annat än för ett fåtal personer som nog skulle kunna se mig om de stod med kikare i deras fönster som är riktade mot mitt hus).

Så eh. OM bilden(!) som tydligen skickats runt alls är fotograferad i det här huset, då är det grannen under mig på bilden, men det känns inte heller troligt eftersom de också verkar ha möblerat så att soffan inte riktigt syns från vägen utanför (inte för att jag försökt se dem, men är persiennen öppen ser man i periferin när man passerar). Mer troligt är att någon fotograferat någon helt annan person, eller hittat någon random bild på nätet, och sedan startar något jävla rykte om mig av någon okänd anledning.

Ja jösses. Nu ska jag äta frukost. Och för ovanlighetens skull hoppas på att stöta på skvallertanten ute så att jag kan fråga henne vad sjutton som händer och varför, nu när jag är lite mer förberedd på vad hon har att säga.

Pudeln har fått en spricka i ena trampdynan. Såret är litet och läker förhoppningsvis snabbt.

Men, istället för den planerade långpromenaden blir det städ, tvätt, kloklippning, rakning av nos, tassar, svansrot samt klippning av övriga delar.

Även katt ska få klorna klippta och pälsen borstad.

Pudel tycker livet är fruktansvärt orättvist. Var är den utlovade långpromenaden?

Katt anser det är djurplågeri att få pälsen borstad. Jag har lovat mig själv att aldrig mer köpa en långhårig katt…

Ser julfilmer och äter gröt. Jag funderar på att fara ner på stan när det öppnar. Mellandagsrean är väl rätt lugn numera? haha ska inte ens köpa något på rea utan har tröttnat på allt presentpapper så tänkte en förvaringsväska plus batterier till mina ledljus för det var restat på Ica:D

Ni kanske minns att jag skrev tidigare om att en person hört av sig till mig och sagt sig fått ett brev någon skickat och skrivit om att de sett mig gå runt näck i lägenheten? Well. Det blev precis värre med det hela.

Jag mötte områdets skvallertant. Jag känner henne inte, men hon verkar gå och prata med allt och alla om allt och alla och gillar att gnälla på det mesta som inte är djur, djur tycker hon om. Hennes syster är granne med mig och jag möter dem båda då och då.

Skvallertanten ville nu prata med mig. Hon berättade då att det som hänt är att någon FOTOGRAFERAT när jag ligger näck hemma i soffan och tittar på tv. Sedan skickat bilden till någon annan, som i sin tur skickat den till ytterligare någon. Jag vet inte om skvallertanten hade sett någon bild eller bara hört det pratas om det hela. Hon "tänkte på mig som är så mycket ute ensam och går med hundarna" och allt vad det nu var.

Jag blev så paff av hela berättelsen att jag glömde bort en viss liten detalj i det hela: det är fysiskt omöjligt att utifrån se mig när jag ligger i soffan (annat än för ett fåtal personer som nog skulle kunna se mig om de stod med kikare i deras fönster som är riktade mot mitt hus).

Så eh. OM bilden(!) som tydligen skickats runt alls är fotograferad i det här huset, då är det grannen under mig på bilden, men det känns inte heller troligt eftersom de också verkar ha möblerat så att soffan inte riktigt syns från vägen utanför (inte för att jag försökt se dem, men är persiennen öppen ser man i periferin när man passerar). Mer troligt är att någon fotograferat någon helt annan person, eller hittat någon random bild på nätet, och sedan startar något jävla rykte om mig av någon okänd anledning.

Ja jösses. Nu ska jag äta frukost. Och för ovanlighetens skull hoppas på att stöta på skvallertanten ute så att jag kan fråga henne vad sjutton som händer och varför, nu när jag är lite mer förberedd på vad hon har att säga.
Men usch så obehagligt (och olagligt!) oavsett vem det är på bilden om en sådan finns. Jag skulle faktiskt överväga att ringa polisen och rådfråga.

Jag har en helt oplanerad dag idag och vet inte riktigt vad jag ska göra. Ska väl ta en promenad men vad gör man sen?
Kanske får ta och storstäda men hur kul är det? 😁

Men usch så obehagligt (och olagligt!) oavsett vem det är på bilden om en sådan finns. Jag skulle faktiskt överväga att ringa polisen och rådfråga.
Verkligen! Det är en av grejerna jag ska fråga tanten när jag träffar henne nästa gång: varför ingen ens verkat fundera på att polisanmäla. För att fotografera in i någons vardagsrum utan tillåtelse är ju verkligen inte ok någonstans. Ska också fråga om hon vet vem som påstår sig ha fotograferat, samt kolla om hon är en av de som fått bilden skickad till sig. Det är så väldigt mycket som är väldigt konstigt med det här!

Ätit frukost och godis.
Ska avverka en del av dagens steg och ta en dusch.
Sen är det julmat för tredje dagen och trav från Valla.
Har lagt ut dammsugaren (som inte blev hämtad) igen och budet ligger högre än förra gången.
Tiden går ut efter klockan 13 och då hoppas jag verkligen att den blir hämtad.

Jag tänker att det bara finns i hennes huvud.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Vi har chillat på soffan till "Top Gun - Maverick".
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
60 087
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer.
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
58 287
  • Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
57 446
Senast: Krålus
·
Tjatter Har en del kläder, väldigt mycket är skänkt till återvinning. Men har en del som jag velat sälja billigt, velat ha någon krona tillbaks...
Svar
3
· Visningar
299
Senast: DarkInNight
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka