Vad gör vi? Del CCX

Ohhhhhhhhhhhhhhhhhhhh, jag minns den! Fy fan säger jag bara! Jag mådde så dåligt till slut!!! Ingen vår, plötsligt kom sommaren hux flux och våren fick vända i dörren typ. Det var hemskt. Du vet det folk beskriver när man ställer fram och tillbaka klockan en timme och att de påverkas av det? SÅ kändes det för mig i kroppen! Helt fel! Det var då jag insåg att våren har en viktig plats hos mig. :) Jag hade alltså inte fattat det så tydligt förut.

Absolut, olikheter är bra! :)

Jo håller ändå med om att sommaren kom för fort i och med det, vi behöver helt klart våren där emellan! Jag blir vårtrött och märks mer när värmen kommer direkt...Förstår hur du menar, man vill ju ha våren där emellan, absolut 🤗

Budade hem baklyse och strålkastare till moppen på Tradera för en MYCKET rimlig summa, dom är annars rejält dyra nya. Baklyktan som satt på moppen var kass och framlyktan var en plastig historia som inte alls var till den här moppen. Ibland har man tur.:up:

Nää, vi har dels hårda besparingskrav och dels ville ingen annan åka. Så jag blir hemma i år igen.
Missar handläggarträffen i Eksjö också sen i april :(
Tråkigt, men förståeligt! När jag började i denna kommunen för 6 år sen så fick alla 8 åka, i år bara två (plus en kollega som blir gratis då hen föreläser).

Men nästa år har jag luskat ut att det kan bli i Göteborg, och då hoppas jag vi kan åka lite fler då vi inte behöver övernattning 😅

Dricker chai latte och njuter av en ledig dag. Det är studiedag så för att undvika onödiga bråk att ett barn får vara hemma och det andra åka till fritids så tog jag semester :laugh:

Ledig onsdag! 🙌🏻

Kallt och ruggigt ute, så blir att fixa inne. Skulle behöva köra ett städrace, så kanske att det blir det idag. :)

Insåg igår att jag, tack vare lediga onsdagar, påsklov och alla röda dagar + klämdagar, bara har 47 arbetsdagar kvar till sommarlov! 🤩🥳🙌🏻
Plötsligt kändes allting lite lättare. 🤓

Nöjd med vädret eftersom det innebär att jag kan använda balkongen som kyl ett tag till.
Det är verkligen praktiskt! Enda nackdelen med att det blir varmare, att balkongen inte är en stor kyl längre. Kom på mig själv med att bli glad åt den lilla köldknäppen nu för att det då går att förvara hundmat på balkongen :p

Här ska det tydligen börja snöa efter lunch. Jag är ledig idag och planerar att få alla utomhus-ärenden klara innan lunch för att sedan kunna sitta inne, dricka te och titta ut genom fönstret.

Ledig onsdag! 🙌🏻

Kallt och ruggigt ute, så blir att fixa inne. Skulle behöva köra ett städrace, så kanske att det blir det idag. :)

Insåg igår att jag, tack vare lediga onsdagar, påsklov och alla röda dagar + klämdagar, bara har 47 arbetsdagar kvar till sommarlov! 🤩🥳🙌🏻
Plötsligt kändes allting lite lättare. 🤓
Det lät väldigt trevligt :D Själv måste jag lämna in ansökan om sommarsemester senast på söndag och har ingen aning om när jag ska försöka vara ledig...

Här tog jag höjd för det inte skulle vara plogat på vägen till förskolan så jag inte skulle bli sen. Det enda som inte har plogat var från lägenheten ut till 'stora' gångvägen. Nu är jag orimligt tidig till förskolan.

Här tog jag höjd för det inte skulle vara plogat på vägen till förskolan så jag inte skulle bli sen. Det enda som inte har plogat var från lägenheten ut till 'stora' gångvägen. Nu är jag orimligt tidig till förskolan.
Mycket snö hos er? Här fick jag veta häromdagen att enligt bondepraktikan saknas 30 cm snö. Jag känner att det gör inget om det blir minus på det kontot...

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Vi är i fältkontoret och kisse har tom egen säng. Låång kisse! 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
59 281
  • Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen! 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
56 292
  • Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna! 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
58 405
Senast: Krålus
·
Samhälle Om alla skall bli ekonomiskt oberoende och leva på sina investeringar. Vem skall då utföra allt arbete som behöver göras? Vad skall man... 2 3
Svar
46
· Visningar
2 517
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka