Vad gör vi? Del CCX

Eller hur, just sÄ! :D

Tack, ska kika! Trodde inte de var sÄ stora! StÄr alltid bara lÀngd och bredd men det vet jag inget om egentligen, borde ju stÄ vikt pÄ personen tÀnker jag...
/hon som fastnat i ett badkar med en vikt pÄ 140 kg, tvÄ gÄnger, pÄ ett hotell.... :o Hur gör man liksom, hojtar "Hoj, nÄgon, kan jag fÄ hjÀlp, jag sitter i badkaret, har fastnat, nÄgon som kan dra upp mig?":o

Ja men precis, men dessa har man sett angivet lĂ€ngd och vikt vad som Ă€r rimligt his personen och det Ă€r bra, hur ska man annars veta lixom ?!? Men nu fĂ„r vi nog sĂ€tta punkt innan nĂ„n ber oss starta en egen trĂ„d och du fĂ„r kika runt lite 😅😃

Du kommer trivas hÀr, lovar :D Lugnt och tryggt och fint, och de dÀr grannarna jag har klagat pÄ, om du kanske minns? (de som mobbade spionen och bankade pÄ dörren, fönsterna och vÀggarna) De ska flytta! Helt UNDERBART!
Vad skönt för dig! 😊

Jag har kollat ut ett lugnt och fint omrĂ„de utanför stan som Ă€r inom min budget, nu gĂ€ller det bara att det kommer ut lĂ€genheter dĂ€r sĂ„ jag kan fĂ„ en. 😊

Vad skönt för dig! 😊

Jag har kollat ut ett lugnt och fint omrĂ„de utanför stan som Ă€r inom min budget, nu gĂ€ller det bara att det kommer ut lĂ€genheter dĂ€r sĂ„ jag kan fĂ„ en. 😊
HÄller tummarna för det! Skittrist med dÄliga omrÄden man inte trivs i! HÀr verkar vara ganska mÄnga, dyrare lÀgenheter, som hyresvÀrdarna slÄs med varandra om hyresgÀsterna. Olika förslag pÄ hyresrabatter, hyresfria mÄnader osv. Min egen hyresvÀrd verkar ocksÄ ha svÄrt att fÄ in hyresgÀster, hans lÀgenheter stÄr tomma ibland och det Àr inte sÄ att folk som vill flytta tidigare kan det dÄ ingen stÄr pÄ kö... och man verkar inte bo jÀttelÀnge hÀr, inte för att det Àr dÄligt utan nog mer att man numera inte har rÄd. :(

Stör mig pÄ att jag tappat bort mitt betalkort. Igen. Det sker vÀl ungefÀr 50 gÄnger i veckan, men ofta hittar jag det snabbt ÀndÄ. Nu? Ingen aning. Jag har kollat i alla jackfickor, i ryggsÀckarna, runt skohyllan, sambon har kollat i skorna. Jag tror att jag har kollat i alla byxfickor. Jag kollade lite snabbt i skÄpet pÄ jobbet. Det bÀsta jag kan göra Àr vÀl att lÄna sambons kort, för dÄ lÀr mitt dyka upp lagom tills jag inte behöver det lÀngre. Hade verkligen varit bra om jag brytt mig om att aktivera sÄ att det kan anvÀndas i mobilen, för mobilen kan man Ätminstone ringa till...

Om det Àr nÄgot med mig sjÀlv jag verkligen ogillar, sÄ Àr det helt klart hur duktig jag Àr pÄ att tappa bort mina egna prylar. Betalkort, mobilen, nycklar... Jag lyckades för f*n tappa bort en hel vattenkanna inomhus igÄr. Jag bor pÄ 54kvm.

Var minst lika effektiv i stallet idag med och det blev svettigt i den tjocka fleecejackan sĂ„ blev jag ju sedan i vagnen bakom pĂ„llan lite kall istĂ€llet, var ju bara ett fĂ„tal plusgrader sĂ„ nĂ€r jag kom hem fick det allt bli ett varmt skumbad och en mugg cappuccino, skönt 😍.

Nyss Àtit frasvÄfflor till kvÀllsmat; fick ett ryck att gÄ igenom matskÄpen ikvÀll; sortera och rensa ut gammalt och det var frasvÄfflepulver som var ett par veckor gammalt sÄ lika bÀst att anvÀnda det.

Sambon och kissarna har lagt sig och jag ska göra likadant, bara torka av bord och bĂ€nkar och sĂ„dĂ€r som jag vill ha gjort till natten sĂ„ ska jag göra mig klar och krypa ner och lĂ€sa innan jag somnar 😮.

Utöver hundar har jag jobbat och varit hos tandis och lÀmnat salivprov. Köpte med mig semlor med hem sÄ har klÀmt en vaniljsemla. Gott. Orkade inte hela sÄ fick dela den med fyrbenta. Det skulle snöa i kvÀll, men har Ànnu inget sett, ska snöa i morgon ocksÄ tyvÀrr. Men spionens nÀsa vÀdrade snö sÄ jag antar att det stÀmmer. Han stÄr och luktar i lyften nÀr det ska snöa och nÀr det slÄr om till kyligt, det Àr 1- nu. FrÄgan Àr om hans nÀsa har rÀtt? Rottweilern har inte samma förmÄga sÄ henne litar jag inte alls pÄ :D Det ska en husky till att spÄ snö och kyla ju :D Faktum Àr att det skulle snöa redan i gÄr och det gjorde det inte, inte heller hans nÀsa spÄdde det, trots SMHIs prognos om det.

Utöver hundar har jag jobbat och varit hos tandis och lÀmnat salivprov. Köpte med mig semlor med hem sÄ har klÀmt en vaniljsemla. Gott. Orkade inte hela sÄ fick dela den med fyrbenta. Det skulle snöa i kvÀll, men har Ànnu inget sett, ska snöa i morgon ocksÄ tyvÀrr. Men spionens nÀsa vÀdrade snö sÄ jag antar att det stÀmmer. Han stÄr och luktar i lyften nÀr det ska snöa och nÀr det slÄr om till kyligt, det Àr 1- nu. FrÄgan Àr om hans nÀsa har rÀtt? Rottweilern har inte samma förmÄga sÄ henne litar jag inte alls pÄ :D Det ska en husky till att spÄ snö och kyla ju :D Faktum Àr att det skulle snöa redan i gÄr och det gjorde det inte, inte heller hans nÀsa spÄdde det, trots SMHIs prognos om det.

HÀr skulle det bli 0,5 cm snö ikvÀll hette det innan de Àndrade prognosen till 2-3 cm vilket det ser ut att vara; ett snötÀcke lixom. Mer imorn.

Vissa dagar hinner man inte nĂ„t, jag har bara hunnit rensa köksavloppet, eldat, bakat matbröd, mĂ€tt upp hela nya elsystemet pĂ„ moppen, fĂ„tt dit reglagen pĂ„ styret och svarvat ett par förlĂ€ngare till styret eftersom reglagen tar lite plats, felsökt och fĂ„tt igĂ„ng 3D-skrivaren efter flytten in pĂ„ elektroniklabbet dĂ€r den ska stĂ„ och nu blev det dags för kvĂ€lls-the och nygrĂ€ddad macka. :d Vissa dar hinner man liksom ingenting. 😁

Hade hellre haft mer snö under vintern men mig stör det inte sĂ„ vĂ€rst- Ă€lskar snö Ă€ven om jag vill ha vĂ„r under en vĂ„rmĂ„nad men ja😅 . Snösulorna och broddarna Ă€r ju kvar pĂ„ pĂ„llan trots lite mildvĂ€der sĂ„ ptja. Det ska ju bli milt igen, iaf hĂ€r 😄
Jag har fÄtt nog av snö. Jag har fÄtt inse att jag Àr skÄning och Àven om jag Àlskar snö och vinter sÄ slÄr ingenting vÄren som kommer bauta-tidigt i SkÄne :D

Vissa dagar hinner man inte nĂ„t, jag har bara hunnit rensa köksavloppet, eldat, bakat matbröd, mĂ€tt upp hela nya elsystemet pĂ„ moppen, fĂ„tt dit reglagen pĂ„ styret och svarvat ett par förlĂ€ngare till styret eftersom reglagen tar lite plats, felsökt och fĂ„tt igĂ„ng 3D-skrivaren efter flytten in pĂ„ elektroniklabbet dĂ€r den ska stĂ„ och nu blev det dags för kvĂ€lls-the och nygrĂ€ddad macka. :d Vissa dar hinner man liksom ingenting. 😁
Te :p:D

Jag har fÄtt nog av snö. Jag har fÄtt inse att jag Àr skÄning och Àven om jag Àlskar snö och vinter sÄ slÄr ingenting vÄren som kommer bauta-tidigt i SkÄne :D

Hahaha fick jag knappt ens förra Ă„ret med snö typ november- april sĂ„ Ă„rets vinter har varit löjlig 😂. Hihi man fĂ„r lov att tycka olika 😃.

Hahaha fick jag knappt ens förra Ă„ret med snö typ november- april sĂ„ Ă„rets vinter har varit löjlig 😂. Hihi man fĂ„r lov att tycka olika 😃.
Ohhhhhhhhhhhhhhhhhhhh, jag minns den! Fy fan sĂ€ger jag bara! Jag mĂ„dde sĂ„ dĂ„ligt till slut!!! Ingen vĂ„r, plötsligt kom sommaren hux flux och vĂ„ren fick vĂ€nda i dörren typ. Det var hemskt. Du vet det folk beskriver nĂ€r man stĂ€ller fram och tillbaka klockan en timme och att de pĂ„verkas av det? SÅ kĂ€ndes det för mig i kroppen! Helt fel! Det var dĂ„ jag insĂ„g att vĂ„ren har en viktig plats hos mig. :) Jag hade alltsĂ„ inte fattat det sĂ„ tydligt förut.

Absolut, olikheter Àr bra! :)

Liknande trÄdar

• LĂ„st
Tjatter Vi Àr i fÀltkontoret och kisse har tom egen sÀng. LÄÄng kisse! 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
59 281
  • LĂ„st
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag frÄn thaivagnen! 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
56 292
  • LĂ„st
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt pÄ morgonen ÀndÄ. Hon mÄste ju patrullera Àgorna! 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
58 405
Senast: KrÄlus
·
SamhÀlle Om alla skall bli ekonomiskt oberoende och leva pÄ sina investeringar. Vem skall dÄ utföra allt arbete som behöver göras? Vad skall man... 2 3
Svar
46
· Visningar
2 517
Senast: tara
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Tillbaka