Vad gör vi? Del CCX

Haft en kanonfin eftermiddag på jobbet. ❤️

Kom hem till papper i brevlådan om att hyresvärden höjer hyran i år igen. Vilket gör mig förbannad. (Och ja, jag fattar att de har rätt att göra så. Men ändå.)
Och så avslutas pappret med ”Om du inte accepterar hyreshöjning ska du vara utflyttad 31/6.” Trevligt. :meh:

Blir väl en höjning varje år för de flesta vad jag förstått (förra hade vi aldrig det dock) men rätt otrevligt formulerat, verkligen!

Här var det 3-4, faktiskt tagit ett långt bad ikväll 🥰
Vill också bada! Har tyvärr inget badkar och tyvärr inte heller tillräckligt skållhett vatten i kranen! :) Det saknar jag med andra lägenheten, eller i huset där jag eldade och vattnet verkligen var skållande! Man kunde i alla fall ta varma bad, så underbart! :D
För att inte missförstås, jag FÖRSTÅR varför man inte har skållhett vatten i kranen i en lägenhet, människor ska inte bränna sig förstås. Jag kan ju ändå sakna den värmen själv.

Vill också bada! Har tyvärr inget badkar och tyvärr inte heller tillräckligt skållhett vatten i kranen! :) Det saknar jag med andra lägenheten, eller i huset där jag eldade och vattnet verkligen var skållande! Man kunde i alla fall ta varma bad, så underbart! :D
För att inte missförstås, jag FÖRSTÅR varför man inte har skållhett vatten i kranen i en lägenhet, människor ska inte bränna sig förstås. Jag kan ju ändå sakna den värmen själv.

Har inte badkar men badbalja 😁. Hihi förstår hur du menar ☺️

Jag har rejält hett vatten i min lägenhet, gör riktigt ordentligt ont om man råkar vrida för långt på kranen när man diskar. Hade uppskattat att inte ha det så varmt, byta lägenhet? 😅

Jag har rejält hett vatten i min lägenhet, gör riktigt ordentligt ont om man råkar vrida för långt på kranen när man diskar. Hade uppskattat att inte ha det så varmt, byta lägenhet? 😅
Jag har sådan där ekonomikranar i kök och badrum också (ej i duschen dock) så man måste hålla handtaget åt det varma hållet för att få varmt vatten annars är det ljummet..fortfarande intresserad? :D

:D Det ska vara så varmt så min gula hudfärg blir röd, jag som aldrig blir röd av solen eller så annars :D

Misstänker tyvärr att jag fortfarande väger för mycket för en badbalja, men har funderat på en sådan! Vore ju så mysigt!!
Hihi brukar kunna bli kräftröd, jag älskart men inte min hud 🙃.

Jag vet ju inte din kroppsstorlek men den vi har funkar för uppemot typ 90 kg för det ska vara bekvämt, finns en annan modell som tar uppemot 120 kg.

Ja när man är kräftröd och måste hålla andan när man kliver i vattnet, ser tydliga märken för var vattnet är (röd hud på kroppsdelar i vatten och normalfärgat ovanför vatten), så är det alldeles perfekt temperatur :D

Jag väger 100 kg ca så det för 120 kanske? Vad för sort har du då?

Fan också :D Jag vill inte bo i ditt område, du har berättat hur det är ju, men jag vill ha varmt vatten! Vilket är viktigast? :D Ett bad låter... vänta, har du badkar?
Nej, inget badkar. Men en väldigt varm dusch? 😅

Det är ett hemskt område såklart, men billig hyra för att kompensera. Så just nu bor jag kvar ett tag till.

Ja när man är kräftröd och måste hålla andan när man kliver i vattnet, ser tydliga märken för var vattnet är (röd hud på kroppsdelar i vatten och normalfärgat ovanför vatten), så är det alldeles perfekt temperatur :D

Jag väger 100 kg ca så det för 120 kanske? Vad för sort har du då?

Jaaa när det bränner så man får sätta sig långsamt ner och snart börjar svettas, jodå varmvattenberedaren levererar (dock undvek jag det idag 😄).

Vi har en sån bilden visar, för större är vikbar att rekommendera :)

Bifogade filer

• Screenshot_20250311_200154_Chrome.webp
    Screenshot_20250311_200154_Chrome.webp
    32,5 KB · Visningar: 28
Nej, inget badkar. Men en väldigt varm dusch? 😅

Det är ett hemskt område såklart, men billig hyra för att kompensera. Så just nu bor jag kvar ett tag till.
Ja frågan är om du vill ha kallare vatten, lugnt område, tvättmaskin, diskmaskin, torktumlare och induktionshäll med inbyggnadsugn och 9000 i hyra :D

Varmt vatten och låg hyra hade jag kunnat ta vissa dagar, speciellt när jag ska betala in hyran :D

Jaaa när det bränner så man får sätta sig långsamt ner och snart börjar svettas, jodå varmvattenberedaren levererar (dock undvek jag det idag 😄).

Vi har en sån bilden visar, för större är vikbar att rekommendera :)
Eller hur, just så! :D

Tack, ska kika! Trodde inte de var så stora! Står alltid bara längd och bredd men det vet jag inget om egentligen, borde ju stå vikt på personen tänker jag...
/hon som fastnat i ett badkar med en vikt på 140 kg, två gånger, på ett hotell.... :o Hur gör man liksom, hojtar "Hoj, någon, kan jag få hjälp, jag sitter i badkaret, har fastnat, någon som kan dra upp mig?":o

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Vi är i fältkontoret och kisse har tom egen säng. Låång kisse! 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
59 281
  • Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen! 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
56 291
  • Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna! 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
58 405
Senast: Krålus
·
Samhälle Om alla skall bli ekonomiskt oberoende och leva på sina investeringar. Vem skall då utföra allt arbete som behöver göras? Vad skall man... 2 3
Svar
46
· Visningar
2 517
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka