Vad gör vi? Del CCX

Lång dag på jobbet och intensiv. Men kom hem lite tidigare än planerat. Hämtade ny löparjacka på Ica och rev av en runda med Intervaller i snö som yrde.
Ska försöka hålla mig vaken längre än till 19 i dag.
IMG_3323.webp

Ja, det är helt galet. Hade en som slutade och kom tillbaka ett år senare och höjde sin lön med 10000/månad O_o medan vi som stannade kvar fick 800/månad.

Ja så var det ju många gånger när det kom in nyexade direkt från högskolan utan någon arbetslivserfarenhet fick de lätt flera tusen mer i lön än de som hade jobbat i 15-20 år.

Men det är ju tur att jag nu har valt att inleda min andra sidokarriär som författare att bli rik på 😊:rofl:

Haft en kanonfin eftermiddag på jobbet. ❤️

Kom hem till papper i brevlådan om att hyresvärden höjer hyran i år igen. Vilket gör mig förbannad. (Och ja, jag fattar att de har rätt att göra så. Men ändå.)
Och så avslutas pappret med ”Om du inte accepterar hyreshöjning ska du vara utflyttad 31/6.” Trevligt. :meh:

Fodrade hästar och mockade hage imorse och sedan åkte jag och en vän in till London för en photography show. Pratade med intressanta utställare och provade svindyra kameror och objektiv.

Blev ingen lunch idag så äter lite chips nu och så får det bli tidig middag.

Sitter på eftermiddagens tredje tåg, men är snart framme på resans destination för två dagars konferens som börjar imorgon :) Var lagom pepp då jag ju varit så otroligt trött de senaste veckorna, men nu när jag snart är framme så känns det ändå kul. Har två härliga kollegor med mig också, så tågresan har varit trevlig i sig.

Ser fram emot hotellfrukost imorgon :D

Sitter på eftermiddagens tredje tåg, men är snart framme på resans destination för två dagars konferens som börjar imorgon :) Var lagom pepp då jag ju varit så otroligt trött de senaste veckorna, men nu när jag snart är framme så känns det ändå kul. Har två härliga kollegor med mig också, så tågresan har varit trevlig i sig.

Ser fram emot hotellfrukost imorgon :D
VAK?

Haft en kanonfin eftermiddag på jobbet. ❤️

Kom hem till papper i brevlådan om att hyresvärden höjer hyran i år igen. Vilket gör mig förbannad. (Och ja, jag fattar att de har rätt att göra så. Men ändå.)
Och så avslutas pappret med ”Om du inte accepterar hyreshöjning ska du vara utflyttad 31/6.” Trevligt. :meh:
Hmm … har värden förhandlat med HGF? De får nämligen inte höja utan förhandling, finns det förhandlingsklausul i kontraktet om att du ska godta överenskommelse mellan värden och förhandlingsparten?
Förhandlar inte hv med en hyresgästorganisation så måste h*n förhandla med varje hyresgäst för sig.
Så finns ingen förhandlingsklausul så kan du meddela värden att du inte accepterar förslaget utan vill förhandla. Då ska du nog inte betala in den delen som utgör höjningen. 🤔
Du kan ringa Hyresnämnden och fråga om vad som gäller.

Jag fick 5,2% i höjning men vi har förhandlingsklausul så är bara att acceptera.

Så mycket inbokat framöver så var tvungen att lägga in allt i kalendern. Brukar ha allt i huvudet annars men litar inte på det nu. 😂😅

Fattar inte varför jag är så sabla hungrig plötsligt. Nåja, försöker ändå äta saker som klementiner, äpplen och baby plommontomater.

Imorgon blir det lammstek igen. Säger det hela tiden men nu måste jag äta upp frysen. Svårt när det är kyckling till riktigt extrapris. Har redan isbergssallad, tomater och annat. Ser verkligen fram emot det.

Är även sugen på semlor men nu blir det definitivt inga mer förrän 2026.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Vi är i fältkontoret och kisse har tom egen säng. Låång kisse! 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
59 279
  • Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen! 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
56 291
  • Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna! 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
58 404
Senast: Krålus
·
Samhälle Om alla skall bli ekonomiskt oberoende och leva på sina investeringar. Vem skall då utföra allt arbete som behöver göras? Vad skall man... 2 3
Svar
46
· Visningar
2 517
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka