Eldar. Jag vet inte om det ens gick över +2 grader här idag. STOR skillnad mot igår...
Tror nog att jag ska ta mig ett bad ikväll också!

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det är ett lönesamtal, ingen förhandling, de har redan bestämt vad du ska få.![]()
Ja, det är helt galet. Hade en som slutade och kom tillbaka ett år senare och höjde sin lön med 10000/månadJa exakt så är det, enda gången man kan löneförhandla är när man byter jobb.
Ja, det är helt galet. Hade en som slutade och kom tillbaka ett år senare och höjde sin lön med 10000/månadmedan vi som stannade kvar fick 800/månad.
VAK?Sitter på eftermiddagens tredje tåg, men är snart framme på resans destination för två dagars konferens som börjar imorgonVar lagom pepp då jag ju varit så otroligt trött de senaste veckorna, men nu när jag snart är framme så känns det ändå kul. Har två härliga kollegor med mig också, så tågresan har varit trevlig i sig.
Ser fram emot hotellfrukost imorgon![]()
Precis
Nää, vi har dels hårda besparingskrav och dels ville ingen annan åka. Så jag blir hemma i år igen.PrecisAnar från ditt tidigare inlägg idag att du inte ska dit i år?
Hmm … har värden förhandlat med HGF? De får nämligen inte höja utan förhandling, finns det förhandlingsklausul i kontraktet om att du ska godta överenskommelse mellan värden och förhandlingsparten?Haft en kanonfin eftermiddag på jobbet.
Kom hem till papper i brevlådan om att hyresvärden höjer hyran i år igen. Vilket gör mig förbannad. (Och ja, jag fattar att de har rätt att göra så. Men ändå.)
Och så avslutas pappret med ”Om du inte accepterar hyreshöjning ska du vara utflyttad 31/6.” Trevligt.![]()
Vatten avlopp kretsloppVad är det??? VAK för en som jobbat i vården har oftast betytt att vaka vid en döende![]()