Vad gör vi? Del CCVI

I skrivande stund

IMG_20241224_130042658_HDR.webp

Var ute och handlade idag, bl.a till julklappsleken hos min syster där man skulle köpa något för högst 100 kr. Blev ett flammande led blockljus. Jag fattar inte hur Hemköps delikatessen inte har sill!!! Helt obegripligt. Så nu måste jag ändå åka till ICA Kvantum :rage:

Kom hem till en katt som var helt begravd i duntäcket. Hur Megara kan andas under duntäcket är en gåta. Hon är verkligen helt begravd.

Sitter och dricker mer te och hoppas innerligt att det inte fryser till eftersom det är slask överallt.

Edit: Enligt smhi är det uppehåll hela dagen i Stockholm. Allt de behöver göra är att be sina medarbetare som är placerade i Stockholm att sticka näsan utanför dörren.
Hankatten här hemma ligger gärna under duntäcke med, helst gärna i solen på sommaren med! Fattar varken hur han får luft eller värmeslag. Själv hade jag avlidit haha

Vi har fått lite snö, så det ser faktiskt ut lite grann som ett julkort här hos oss just nu :love:

Dottern och jag har varit ute på en mysig ridtur och sedan gjort extra julfint till ponnydamerna. Nyströad ligghall, välpåfyllda höstationer, och ompysslade ponnyer som fått både äpplen och morötter. Därefter har vi ätit en enkel lunch och nu är det lite lugn och ro tills min syster med familj kommer.

Min valp, Lilla L, har busat massor i snön med dotterns hund. Han är en tuff liten kille, och dotterns hund väldigt snäll, så de brottas och stökar och Lilla L, som väger kanske en tredjedel av vad dotterns hund väger, "vinner" alltid :D

Och så har jag råkat se en hästannons som ger det där suget i magen av att vilja ha :o Vi letar inte alls efter en till häst nu, så det var förstås lite dumt av mig...

Vi har fått lite snö, så det ser faktiskt ut lite grann som ett julkort här hos oss just nu :love:

Dottern och jag har varit ute på en mysig ridtur och sedan gjort extra julfint till ponnydamerna. Nyströad ligghall, välpåfyllda höstationer, och ompysslade ponnyer som fått både äpplen och morötter. Därefter har vi ätit en enkel lunch och nu är det lite lugn och ro tills min syster med familj kommer.

Min valp, Lilla L, har busat massor i snön med dotterns hund. Han är en tuff liten kille, och dotterns hund väldigt snäll, så de brottas och stökar och Lilla L, som väger kanske en tredjedel av vad dotterns hund väger, "vinner" alltid :D

Och så har jag råkat se en hästannons som ger det där suget i magen av att vilja ha :o Vi letar inte alls efter en till häst nu, så det var förstås lite dumt av mig...

Så fint det låter och så glad jag blir att ni verkar ha landat så bra på det nya stället! Hoppas ni får en fortsatt lugn och skön julhelg och hälsa gärna dottern också.

Ridskolan har haft en julkalender där lokala företag sponsrat med presentkort mm. Ett lottnr varje dag i december har dragits där en värd har presenterats. Idag hade ridskolan valfritt ridläger i sommar. Den lotten finns i vårt hem. Någon är väldigt lycklig här hemma. :banana: :banana: :banana: :banana: :banana:
Grattis, va kul!

Kom precis hem och har matat djuren. Ska ta en liten promenad med våfflan och sedan äta något. Jag har köpt hem lite olika prylar som varit nedsatta de senaste dagarna så nu är det bara att välja kvällens och sedan hiva resten i frysen.
Kanske blir det fryspizza! :D

Sedan slå en pling till släkten hemma.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Vi har chillat på soffan till "Top Gun - Maverick".
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
60 063
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer.
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
58 274
  • Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
57 438
Senast: Krålus
·
Tjatter Har en del kläder, väldigt mycket är skänkt till återvinning. Men har en del som jag velat sälja billigt, velat ha någon krona tillbaks...
Svar
3
· Visningar
297
Senast: DarkInNight
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Inkorsningsmetod
  • Sopsortera kattsand?