Vad gör vi? Del CCVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ätit frukost.
Nu ska vi åka och tända ljus och ställdes fram tomtarna på farmor och mormors gravar.
IMG_2207.webp

Alltså hur fint, jag som nästan kan vara lite Scrooge i juletider blev helt rörd. Vi är en ganska stor arbetsplats som jobbar inom olika team. En av handläggarna från ett annat team har också en bakgrund med hästar så vi brukar prata om det ibland på fikapauserna. För några veckor sedan hade hon en så himla fin sjal med hästar så jag kommenterade att jag tyckte mycket om den och frågade var hon hade köpt den men det var ju inte i Sverige. Sedan i fredags låg där ett inslaget paket på mitt skrivbord och kolla vad det innehöll!

(Britta om du ev skulle läsa här så 1000 tack, finaste och mest omtänksamma julklappen på jag vet inte hur länge) :heart

IMG_5271.webp

Sådär. Nu har jag gjort en sats brända mandlar också - pappas favoritgodis :) ! Jag tror ALLTID att jag har misslyckats när jag kommer till stadiet där allt vatten har kokat bort och det bara ligger en massa strösocker i grytan... :nailbiting: Men då är det ju bara till att fortsätta koka och röra tills sockret smälter och kanderar runt mandlarna :) !

Alltså hur fint, jag som nästan kan vara lite Scrooge i juletider blev helt rörd. Vi är en ganska stor arbetsplats som jobbar inom olika team. En av handläggarna från ett annat team har också en bakgrund med hästar så vi brukar prata om det ibland på fikapauserna. För några veckor sedan hade hon en så himla fin sjal med hästar så jag kommenterade att jag tyckte mycket om den och frågade var hon hade köpt den men det var ju inte i Sverige. Sedan i fredags låg där ett inslaget paket på mitt skrivbord och kolla vad det innehöll!

(Britta om du ev skulle läsa här så 1000 tack, finaste och mest omtänksamma julklappen på jag vet inte hur länge) :heart

Visa bifogad fil 159456

Åh :heart

På väg mot julfirande! Bara stopp på Ica (vem köper fryst brysselkål #kränkt!) och lite stödjobbande så att kökspersonalen på mammas jobb kommer hem fortare. Sen så är det jul för fulla muggar!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar. Oklart vad katten gör men det är något som låter... hon var iaf ute tidigare idag. Edit: Tydligen dödar hon en...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
63 630
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
55 581
Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 161
Tjatter Har ni någon/några traditioner ni vill göra på födelsedagen?
2 3
Svar
50
· Visningar
1 289
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Mens
  • Remisser 1177
  • Skottlossning på skola