Vad gör vi? Del CCVI

Det var lite min tanke också, man måste ju få leva även om man lever i lägenhet. Jag har då aldrig tänkt mig särskilt mycket för innan jag startar en tvätt... däremot kanske jag inte möblerar om eller dammsuger golvlisterna en timme efter klockan tolv ens en lördag. :)
Jag kör inga maskiner efter 20, sällan efter 18 om jag vet att jag kan ta det dagen efter istället. Vet inte vad som står i kontraktet, 21 eller 22, men tvättmaskin och torktumlare låter en hel del ändå. Som tur är är lägenheterna byggda så pass bra att tvåornas badrum vetter ut, mot klädkammaren och mot vardagsrum kök och lägenhet ovanpå är likadant byggd så förhoppningsvis transporteras ljud inte så långt. alla badrum vetter för övrigt ut, treornas och fyrornas vetter även mot varandra och så likadant ovanpå. Antar det är för att minska störningen för övriga.

Men med tanke på att jag har hund vill jag gärna minska risken för att störa, hundar är ju inte alltid tysta. Speciellt inte när en ny flyttat in.

Jag kör inga maskiner efter 20, sällan efter 18 om jag vet att jag kan ta det dagen efter istället. Vet inte vad som står i kontraktet, 21 eller 22, men tvättmaskin och torktumlare låter en hel del ändå. Som tur är är lägenheterna byggda så pass bra att tvåornas badrum vetter ut, mot klädkammaren och mot vardagsrum kök och lägenhet ovanpå är likadant byggd så förhoppningsvis transporteras ljud inte så långt. alla badrum vetter för övrigt ut, treornas och fyrornas vetter även mot varandra och så likadant ovanpå. Antar det är för att minska störningen för övriga.

Men med tanke på att jag har hund vill jag gärna minska risken för att störa, hundar är ju inte alltid tysta. Speciellt inte när en ny flyttat in.
Om du är orolig kan du ju stoppa den och köra i morgon istället? :idea:

Dobbis har helt rätt. Finns ingen som helst anledning att trycka i en så liten unge socker. Det handlar inte om någon rädsla utan om bland annat livsmedelsverkets rekommendationer.

Dessutom hade jag graviditetsdiabetes, vilket är ytterligare en anledning till att hålla igen på socker.

Håller med. Barn hinner tids nog få smak på socker, finns ingen anledning att de äter från så tidig ålder 🤗

När jag ska sova kan jag inte sova så nu är tentan nästan klar. Bara ynka 230 ord kvar att ordbajsa ihop och så den förhatliga referens sidan....

Har lyckats referens i löpande text med (även det är ett hatobjekt)

Lite sent ute men jag har 24 timmar och 4 minuter på mig :angel:

Kom ju plötslig uppsägning och nyanställning mitt i allt som jag definitivt inte hade räknat med och känslorna gjorde att min ork tog lite stryk där.

Jag förstår att du vill vara försiktig men i mina ögon är det extremt att förvänta sig att ingen diskar eller tvättar efter åtta-tio en helg. Jag ville mest lugna dig. :)

Jag var alldeles för nära att höra av mig till annonsören med russelvalpen, men tittade på shibatanten som låg i sådan ro på sin puff utan ett bekymmer i världen. Det spelar ingen roll om jag lyckats lösa det med jobbet eller inte - det vore helt enkelt inte rättvist. <3

Har precis tittat på en bra film från 1997 med Morgan Freeman. Det mesta med honom är bra tycker jag. "Och han älskade dem alla" heter den på svenska, minns inte den engelska titeln. Min syster och hennes barn valde att titta på Hachiko nu i kväll, undrar hur det gick. En film jag såg först en gång och sedan en gång med bnarnen när de ville se den. Jesus Kristus, och Gode Gud, aldrig mer! Så ofantligt sorgligt! Är man djurvän skär det så otroligt i hjärtat och tårarna bara rinner. Jag fixar inte det, jag mådde otroligt dåligt. En sann berättelse, och det gjorde allt så mycket värre. Mitt hjärta brast. Nu är det inte samma ras som min spion, utan en akita, så på sätt och vis lika, och det skulle få mig att gå sönder. Hemsk film. Sorglig. Kommer aldrig att glömma den!

Ska kanske pallra mig i säng nu., ska först äta upp min kvällsmacka.

Är hemma sjuk sedan i fredags. Varit trött och sovit mycket men inte haft problem att somna på kvällarna ändå fram tills denna natt. Är tokpigg så jag sitter och pluggar in lite material till utbildningen, dricker julmust och äter choklad

Fast lever de verkligen om? Jag får erkänna att jag itne har en aning, jag har inte haft en diskmaskin i huset sedan jag var en onge, men tänker att så länge de inte vibrerar och har sig stör de inte andra lägenheter. :) Dessutom tycker jag att klockan tolv en lördagkväll är rätt legit.

Var diskmaskin maste jag titta pa for att se att den gar ... det ar namligen ett blatt ljus i handtaget nar den ar pasatt, som inte lyser nar den ar avstangd. Vi kan inte hora den alls medan den diskar ... om jag oppnar skapet under diskbanken kan jag hora svagt medan den tommer.

Var diskmaskin maste jag titta pa for att se att den gar ... det ar namligen ett blatt ljus i handtaget nar den ar pasatt, som inte lyser nar den ar avstangd. Vi kan inte hora den alls medan den diskar ... om jag oppnar skapet under diskbanken kan jag hora svagt medan den tommer.
Så tyst är inte min. Min lägenhet är en "ikea"lägenhet med "ikea"prylar så antar att det inte är det dyraste på marknaden och därmed något som inte är speciellt ljudlöst. Till och med kylskåpet låter....

Jag har bakat hart tunnbrod pa en liter degvatska (mjolk) och ett kilo vetemjol (pluss lite annat). HIMLA gott ... men det blir sa vansinnigt mycket, och i morgon kommer jag vara lyrisk av lycka for att det ar sa mycket, men i dag blev ryggen mest trott. :p
Middagen blir nog ... well, tunnbrod med leverpastej, ost, eller rostbiff och en bit av smorgastartan som jag nastan glomt bort da sondottern blev sjuk i dag. Jag maste nog lamna over nagra grejor till dem i morgon i alla handelser, sa tartan aker vidare till dem da.

Så tyst är inte min. Min lägenhet är en "ikea"lägenhet med "ikea"prylar så antar att det inte är det dyraste på marknaden och därmed något som inte är speciellt ljudlöst. Till och med kylskåpet låter....

Vart kylskap har en ismaskin och da och da hor man hur det tar in vatten ... och lite randomly, dag och natt :cautious: sa hor man hur det slapper ner isbitar. kylskapet ar mycket mer ljudligt an vad diskmaskinen ar.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Vi har chillat på soffan till "Top Gun - Maverick".
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
60 019
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer.
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
58 235
  • Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
57 404
Senast: Krålus
·
Tjatter Har en del kläder, väldigt mycket är skänkt till återvinning. Men har en del som jag velat sälja billigt, velat ha någon krona tillbaks...
Svar
3
· Visningar
281
Senast: DarkInNight
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka