Om drygt en timme ska jag åka iväg och träffa en häst och dennes ägare. Hört från flera håll att både hästen och ägaren är trevliga, men jag är ändå lite nervös.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Två av fyra Janssons i ugnen. Tyvärr har jag världens sämsta ugn så lär väl ta fem timmar innan alla är klara.Sitter och inväntar lite energi för att sätta igång att göra Jansons frestelse till morföräldrarna, mamma och mig - eller så långt det räcker på säcken potatis!
Jag har skjutit lite på min väckning så jag går morgonrundan med hunden vid 8. Då är det ledljust ute så jag slipper pannlampan. Sista kvällsrundan är kolmörk.Halv åtta och det är kolmörkt! Längtar efter snö, så det blir lite ljusare.
Eller mest längtar jag efter vår, så odlingssäsongen börjar igen.
Ungefär lika illa som när macken i grannstan skickade julkort. Maken pendlade och det fanns en lämplig mack längs vägen... inget julkort att jubla över...Hur illa är det när pizzerian frågar i telefon om vi ska ha det vanliga?
Alltså, vi köper inte pizza så ofta ändå. Men det är en konstig beställning och liten ort.Ungefär lika illa som när macken i grannstan skickade julkort. Maken pendlade och det fanns en lämplig mack längs vägen... inget julkort att jubla över...
Lite samma här,jag behöver aldrig säga till när jag kliver innan för dörren, pizzan kommer när den är klar o är den redan klar så vänder dom på klacken o hämtar den.Alltså, vi köper inte pizza så ofta ändå. Men det är en konstig beställning och liten ort.
Hur illa är det när pizzerian frågar i telefon om vi ska ha det vanliga?
Enligt källa så ska man beställa samma special jämt och minst en gång i veckan. Till slut tröttnar tydligen personalen på sagda specialbeställning och vips blir den ordinarie på menyn.Jag undrar vad som krävs för att få en pizza uppkallad efter sig?