Vad gör vi? Del CCVI

Morgonmys i soffan med älskade lille pärlan ❤️

Bifogade filer

• 1000001788.webp
    1000001788.webp
    261,8 KB · Visningar: 48
Sitter på bussen. Den körde nästan förbi mig, trots att jag har reflexer, stod under gatljuset och viftade med armarna när den närmade sig. Hann igenom första halvan av chikanen innan den stannade.

Men nu är jag med bussen i alla fall. Näst sista arbetsdagen för året! Full rulle både idag och nästa vecka. Så går det när man har en kollega som inte gör sitt jobb...

Och kollegan får ändå full lön gissar jag. Usch vad jag blir arg på såna

Jobbar hemifrån idag. Jag är helt slut.
Tillbringade hela dagen igår på Akuten i Skövde. Inte jag denna gång utan D. Han fick explosiv huvudvärk bara sådär. Satt i soffan och han bara Aj tog sig för huvudet och blev liggandes. Han har aldrig haft ngt liknande tidigare så blev rätt ororlig. Ringde 1177 som sa att åka in direkt.

Skiktröntgen och tester men de hittade ingenting (Både skönt och oroväckande)Vi fick åka hem men blev det vrre/kom tillbaks skulle vi söka igen.

Tog lite hårdare på mig än jag trodde. Just när han fick huvudvärken tänkte jag Nej inte en gång till. Det fixar jag inte. Nu var det inte så allvarligt som tur var men jag känner mig helt tom och urlakad.

Känns som om det är mycket åt alla håll. Min bonuspappa ska in på en större operation och läggs in idag. Han tar alltid hästarna på morgonen när han kommer hem från jobbet (Underbart att han gör det) men nu blir det jag som tar dem på mornarna istället innan jobbet vilket stressar mig lite iom att jag måste vara uppkopplad med nattmaskinen i 8h innan.

Trolla har trots behandling börjat klia igen så ska in till veterinär idag

Mamma mår hemskt dåligt med mycket ångest över min situation, Bonuspappans operation samt hennes egna medicinska åkommor.

Har hur mycket som helst som ska hinnas med på jobbet i 2v framåt. Visst skulle jag skicka till in chef att jag behöver hjälp så får jag det men det är mycket möten som kräver att jag är på plats så kommer bli en del pendlande.

Allt känns lite övermäktigt just nu samt oroar jag mig för pengar

Känner mig alldeles tom efter att ha sett den sista spelningen. Inser att det har varit en trygg fast punkt att följa turnén, först som nedräkning tills vi gick på den och sen bara njuta av resten. Och nu är det slut 🤷‍♀️

Har inte hört något angående jobbet jag sökt. Misstänker att jag inte kommer att bli kallad på intervju då jag blev ovän med chefen som arbetade där då (en omplacerad chef som alla på arbetsplatsen avskydde) och skrev till dennes chef. Så finns nog lite negativt skrivet om mig i kommunens interna personalsystem av henne. Nåväl, jag står för vad jag tycker så för min del kvittar det egentligen, men synd att man inte ska kunna återgå till gamla arbetet när häxan äntligen är borta.

Så seg så seg. Vill helst bara sitta med kursen den här jobbveckan. Och sen ha jul 😅
Julfest på torsdag iaf, det blir trevligt!

Mitt internet slutade fungera igår kväll, jag: :arghh: Gjorde det vanliga, stängde av och på routern, factory reset routern, startade om datorn etc. Det lokala nätverket fungerade perfekt. Jag har en dator + tv android boxar anslutna via trådat nätverket och sedan platta/mobil wifi. Alla lampor lyste, allting fungerade. Förutom - inget nät. Gav upp och gick och la mig. Fortfarande inget nät idag. Bytte kablar, pluggade in routern direkt i väggen, bytte nätverkskablar. Fortfarande inget nät. Ringde ownits kundservice som inte hade några fler förslag efter att jag berättat för hen vad jag redan gjort. Hen la upp ett felärende - som skulle ta 1-5 arbetsdagar! Om de inte kunde göra något på distans skulle en tekniker skickas ut. Jag: :rage::arghh::rage::turd::rage:

Gav upp och kopplade in allt som det varit hela tiden i väntan på tekniker och funderade på hur mycket surf jag behöver köpa.

Plötsligt händer det. Internet lampan på routern började lysa och jag är back on line :banana::bow::bump:

Näh, jag är inte alls beroende av nätet :angel:

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Vi har chillat på soffan till "Top Gun - Maverick".
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
60 025
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer.
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
58 241
  • Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
57 409
Senast: Krålus
·
Tjatter Har en del kläder, väldigt mycket är skänkt till återvinning. Men har en del som jag velat sälja billigt, velat ha någon krona tillbaks...
Svar
3
· Visningar
283
Senast: DarkInNight
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka