Vad vill ni göra på er födelsedag

Jag och maken har skapat en liten tradition som innebär att vi är vakna till tolvslaget ”in” på respektive födelsedag. Då skålar vi i vin och äter någon liten bit god choklad i sängen. Brukar ge en present då också.

På själva födelsedagen händer inte så mycket mer än att jag, varje år, gör ”mormors grädd-jordgubbstårta” till min födelsedag. Älskar den. Brukar bli någon lite extra god mat på kvällen också. Bor långt från familjen, så ingen kommer och fikar eller så.

En dag som andra dagar. Är inte mycket för firande..
Uppvuxen i en kaosfamilj så är jag inte invand på firande.
I den mån jag genom åren haft bekantskapskrets har jag uppvaktats av dem.

själv glömmer jag oftast bort det. Blir påmind visa fb.
Nästa gång fyller jag 66 - vilket inte känns som nåt att fira. :D

Jag firar min födelsedag genom att tänka att det här är MIN dag - min alldeles egna dag då jag får göra precis vad jag vill, hur tokigt det än är! Sen glider jag runt i en laidback känsla precis hela dagen, oavsett om det är arbetsdag eller ej. Och så känner jag efter hur jag kan göra dagen så rolig som möjligt, och följer mina infall. :D

Om det är arbetsdag så händer det ofta att det blir räkor och aioli i matlådan eftersom det är min favoritmat som jag sällan äter annars, kanske med nån speciell efterrätt till, och det har även hänt att jag har ersatt innehållet i en läskflaska med nåt mer festligt, utifrån devisen att det ingen vet kan ingen må dåligt av... (sen fnissar jag lite inombords) Kanske flexar ut tidigare och åker nånstans dit näsan pekar och jag har lust, och helt enkelt ser till att göra enbart och precis det jag har lust med!
(Älskar födelsedagar! 😉)

Är det en vanlig födelsedag (alltså inte jämn) får man välja middagen och om man vill göra nåt speciellt. Jobbar som vanligt och sen blir det oftast träning som vanligt och godare mat.
Är det en helg kanske man hellre väljer att gå ut och äta på restaurang. Och då blir det pannkaksfrukost!

Jag älskar att fylla år! Har alltid kalas men ibland flyttat till närmaste helg och då bara firande med sambo och barn på rätta dagen.

Sen ett par år tillbaka köper jag alltid en födelsedagspresent till mig själv. Något som jag längtat efter att köpa men inte unnat mig tidigare under året. Ibland stort, ibland litet.

Jag tar oftast ledigt en hel vecka för att fira min födelsedag. :D Ok det är inte bara därför men fyller år i slutet på april så det är en oerhört lämplig tid för trädgårds-och ridsemester på hemmaplan. Brukar vara perfekt att njuta av vitsippor och utslagna bokar med sina ljusgröna blad, och att sitta i växthuset och fika med något extra gott på själva födelsedagen, och sedan plantera om tomater m m. Helt klart en av årets favoritveckor!

Jag har ingen tradition men läser med intresse vad ni skriver. Jag har en ambition att bli bättre på att fira. Jag fyller år under sportlovsveckan (v 9) och det är så dyrt att resa då. Plus fel säsong för såna resor jag vill göra.

Brukar fira med närmaste släkten och äta smörgåstårta, blir dock sällan på min riktiga födelsedag. Så smörgåstårtan är väl min tradition kan man säga!

Jag brukar vilja en massa saker men det blir sällan så och så blir jag mest besviken. Har nog aldrig haft en särskilt fantastisk födelsedag.

Jag har tänkt att jag skulle vilja göra något med mina närmaste vänner när jag fyller nästa gång. Vet inte vad. Och det allra största problemet är nog att få ihop dem alla tillsammans samtidigt :rofl:

Jag brukar säga till mina vuxna barn med respektive att har ni inget för er i helgen så kika förbi på en fika. Men jobbas det och det inte funkar, så är det inte jordens undergång.

Nångång har det hänt att jag köpt med mig fika om jag tränar hund med träningskompisarna på födelsedagen.

Förra året när jag fyllde 60 så följde jag med döttrarna på hundutställning när dom skulle ställa sina hundar. Först ville dom inte åka för att jag fyllde jämt, men jag klarar mig utan kalas, vi fick en bra dag.

Så inga traditioner 😁

Jag firar min födelsedag genom att tänka att det här är MIN dag - min alldeles egna dag då jag får göra precis vad jag vill, hur tokigt det än är! Sen glider jag runt i en laidback känsla precis hela dagen, oavsett om det är arbetsdag eller ej. Och så känner jag efter hur jag kan göra dagen så rolig som möjligt, och följer mina infall. :D

Om det är arbetsdag så händer det ofta att det blir räkor och aioli i matlådan eftersom det är min favoritmat som jag sällan äter annars, kanske med nån speciell efterrätt till, och det har även hänt att jag har ersatt innehållet i en läskflaska med nåt mer festligt, utifrån devisen att det ingen vet kan ingen må dåligt av... (sen fnissar jag lite inombords) Kanske flexar ut tidigare och åker nånstans dit näsan pekar och jag har lust, och helt enkelt ser till att göra enbart och precis det jag har lust med!
(Älskar födelsedagar! 😉)
Detdär med finlunch i matlådan lät som ett lysande sätt att fira, den idén lånar jag! :D

Jag och maken har skapat en liten tradition som innebär att vi är vakna till tolvslaget ”in” på respektive födelsedag. Då skålar vi i vin och äter någon liten bit god choklad i sängen. Brukar ge en present då också.

På själva födelsedagen händer inte så mycket mer än att jag, varje år, gör ”mormors grädd-jordgubbstårta” till min födelsedag. Älskar den. Brukar bli någon lite extra god mat på kvällen också. Bor långt från familjen, så ingen kommer och fikar eller så.
Det blir inte alltid så, men helst vill jag somna innan tolvslaget så att jag vaknar upp till min födelsedag 😊

Jag vill gärna äta tårta på min födelsedag, men ibland blir det tårta en annan dag, och kanske fika eller lunch ute på födelsedagen.

Finfrukost + present typ, på kvällen har det de senaste åren blivit take away. Det är ändå typ den perfekta lyxen en arbetsdag. Mina föräldrar vill gärna fira min födelsedag, men det blir oftast en anslutande helg.

Liknande trådar

Fritid Dottern fyller snart år. Hon har de senaste åren knappt viljat fira eller uppmärksamma sin födelsedag alls, men sa i dag att hon nog...
Svar
17
· Visningar
967
Senast: Luff
·
Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 140
Tjatter Jag sitter och jobbar. Oklart vad katten gör men det är något som låter... hon var iaf ute tidigare idag. Edit: Tydligen dödar hon en...
16 17 18
Svar
347
· Visningar
9 299
Senast: Mirre
·
Tjatter Säg utan att säga det. Kondensera ditt jobb till den yttersta lilla partikeln det faktiskt är/du faktiskt gör* Jag kokar vatten. *man...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
6 658
Senast: bumpo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård