Födelsedagsfirande

Jag firar gärna födelsedagar! Men, jag är kass på att komma ihåg dem. Att "fira födelsedag" för mig innebär dock inte något party eller något stort jippo. Däremot att träffa personer man tycker om, äta extra gott, äta tårta(!) och kanske spela ett trevligt spel eller ha picknick... Det gillar jag jättemycket! I år hoppas jag på att fira med att paddla kajak eller snorkla.

Har inte velat bli firad nåt speciellt sen jag blev vuxen. En gång när vi var på semester i samma veva bjöd kompisarna på middagen en kväll, det var trevligt.
Om ungarna vill göra kort och sjunga, absolut. Vi kan även fika om det är så. Men mer firande än så, nej tack.
Gå på stora kalas som andra har är också rätt jobbigt (introvert).

Jag tycker om att fira både min och andras (som vill) födelsedagar. Har gärna bjudit på mat om jag kan för jag tycker det är roligt att tänka ut och fixa.

Senaste åren har varit väldigt litet firande av hälsoskäl men något får vi alltid till. Mest bara mamma och jag,och kanske någon enstaka kompis. När jag fyllde 40 för några år sedan fick jag till en indisk eldceremoni (typ) och tårtkalas.

I min familj har tårta på sängen med varm choklad i födelsedagskoppen varit heligt och födelsedagsbarnet väljer middag (förutom att mamma förkunnat att hon aldrig mer tänker göra friterade bläckfiskringar från scratch igen, vilket hon gjorde när jag fyllde åtta år).

En vän fyllde år för några veckor sedan och eftersom hon fyller femtio nästa år och inte vill fira det, men sade att hon önskade hon fyllde på sommaren för en trädgårdsfest, så föddes den eminenta idén att fira hennes 49,5-årsdag i sommar. Alla sätt är bra!

Jag firar inte fodelsedag direct ... Maken brukar dock kopa blommor till mig, pa min fodelsedag. Sjalv har jag nu i manga ar haft fodelsevecka, och nagra ganger fodelsemanad :D och jag har antingen rest nagon stans, eller varit hemma och gjort saker jag just da kanner att jag vill. :)

Tack alla! Så intressant att höra alla olika tankar kring det.

Jag är själv väldigt kluven mellan fira stort, vilket jag inte orkar och inte fira alls, vilket känns lite väl torrt. Fira lite lagom, ja då blir det ändå större än jag orkar om de jag vill och de som borde bjudas, alla bjuds. Så då blir det ingenting.

Tack alla! Så intressant att höra alla olika tankar kring det.

Jag är själv väldigt kluven mellan fira stort, vilket jag inte orkar och inte fira alls, vilket känns lite väl torrt. Fira lite lagom, ja då blir det ändå större än jag orkar om de jag vill och de som borde bjudas, alla bjuds. Så då blir det ingenting.
Fast borde bjudas
Det är just det som jag kan tycka är fel
Födelsedagsbarnet i alla fall när man passerat myndig med råge ska väl få välja själv

Jag firar gärna mig själv i ett litet sällskap, mamma och pappa brukar gärna komma upp och hälsa på tex. I år fyller jag 40 och jag funderar på om jag för första gången i livet ska ha fest, men vi får se om jag får tummen ur...

Barnen firar jag gärna, då bjuder vi närmaste släkten och firar med mat, tårta och paket.
På själva födelsedagens morgon väcks födelsedagsbarnet med paket och en glaserad munk med ljus i, och så brukar jag pynta bordet med ballonger och fler paket. Sen får man välja middag på sin födelsedag, alternativt går vi ut på restaurang.

Jag vet. Är nog det som gör mitt förhållande till att fira/inte fira lite komplicerat.
När jag fyllde 25 så mådde jag riktigt dåligt men mormor tjatade att jag kunde inte sitta själv på min födelsedag så jag blev övertalad att åka dit för att få middag
När jag kommer dit är moster och kusiner där också för ”dom tycker det är så roligt med kalas” säger mormor :(
Jahaja men vad jag tycker då

Jag tror jag ska bjuda på lite kalas i år. Tycker det är lite jobbigt egentligen, men jag försöker lära om mig för i mitt fall grundar det sig nog mycket i dålig självkänsla.
Jag ska klura lite!

Mina barn och make och övriga familj och vänner tycker jag om att fira ☺️

Jag gillar att fira min födelsedag. Fyller i juli så jag brukar fixa ett riktigt gardenparty med typ 7 sorters kakor etc. De som är hemma och vill komma är välkomna. Behöver inte ha några dyra presenter utan blir sjukt glad över att folk tar sig tiden för att fika och gratta mig.

Maken skulle nog helst vilja slippa bli firad, men vi brukar åka till ett café som har typ tårtkalas. Han gillar smörgåstårta och jag gillar vanlig tårta. Där finns ALLT :d

/Lizzie

Liknande trådar

Fritid Dottern fyller snart år. Hon har de senaste åren knappt viljat fira eller uppmärksamma sin födelsedag alls, men sa i dag att hon nog...
Svar
17
· Visningar
997
Senast: Luff
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag kände inte riktigt att det här platsar in i någon "vanlig tråd", och det är väl egentligen ett klart dagboksämne eftersom jag "bara"...
Svar
1
· Visningar
896
Senast: MML
·
Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 år, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 651
Senast: Acto
·
Kropp & Själ ...Men inte direkt överlevnad. Okej en konstig trådstart. Men såhär är det. Mitt arbete måste plötsligt varsla. De sa att 5.5 tjänster...
2
Svar
29
· Visningar
2 983
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka