Och ännu mer med cykel, då tar man sig fram precis överallt och helt obehindrat och i lagom takt utan stress så man hinner ta in allt möjligt man missar när man åker bil.
Javisst. Cykelsemester är min favoritsemester

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Och ännu mer med cykel, då tar man sig fram precis överallt och helt obehindrat och i lagom takt utan stress så man hinner ta in allt möjligt man missar när man åker bil.
Cykelsemester säger jag, finns massor av slott och liknande runt om i landet och vill man inte sova utomhus kan man ta in på vandrarhem.
Säger också Skåne, allt är max en timme bort, inklusive Själland om man utgår från typ Lund eller Malmö. Det kryllar av slott, kollektivtrafiken är bra, det finns fina stränder och naturområden som är komprimerade (Skäralid/Söderåsen, Stenshuvud etc) dvs man ser och upplever mycket på kort tid. Sommarkortet har funnits i många år brukar kosta drygt 800 kr. För det får man resa obegränsat i hela Skåne i de två månader det gäller. Det finns också billigare turistbiljetter med kortare giltighetstid (ett par dygn).Det tänkte jag också på. När jag bodde i Skåne fanns "Sommarkortet" som funkade jättefint att ta sig runt med kollektivt! Vi gjorde många utflykter. Och tar man bilen blir man ju än mer mobil.
Blir det Skåne kan man ju också "tura" till Helsingör ❤ om man vill. Helsingborg är också fint, samt ön Ven utanför Landskrona.
Även Smygehuk, Sveriges sydligaste plats kan ju vara kul att se.
Ystad är också fint.
Vi åkte på Skåneresan när vi gick i tredje klass och det var sånt fantastiskt core memory jag nog aldrig kommer glömma.Skåne, Kåseberga och Ale stenar med omnejd![]()