Vart kan jag resa?

Cykelsemester säger jag, finns massor av slott och liknande runt om i landet och vill man inte sova utomhus kan man ta in på vandrarhem.

Och ännu mer med cykel, då tar man sig fram precis överallt och helt obehindrat och i lagom takt utan stress så man hinner ta in allt möjligt man missar när man åker bil.

Om jag haft en cykel och min knäskada klarat så långa sträckor😊

Det tänkte jag också på. När jag bodde i Skåne fanns "Sommarkortet" som funkade jättefint att ta sig runt med kollektivt! Vi gjorde många utflykter. Och tar man bilen blir man ju än mer mobil.

Blir det Skåne kan man ju också "tura" till Helsingör ❤ om man vill. Helsingborg är också fint, samt ön Ven utanför Landskrona.
Även Smygehuk, Sveriges sydligaste plats kan ju vara kul att se.
Ystad är också fint.
Säger också Skåne, allt är max en timme bort, inklusive Själland om man utgår från typ Lund eller Malmö. Det kryllar av slott, kollektivtrafiken är bra, det finns fina stränder och naturområden som är komprimerade (Skäralid/Söderåsen, Stenshuvud etc) dvs man ser och upplever mycket på kort tid. Sommarkortet har funnits i många år brukar kosta drygt 800 kr. För det får man resa obegränsat i hela Skåne i de två månader det gäller. Det finns också billigare turistbiljetter med kortare giltighetstid (ett par dygn).

Skåne, Kåseberga och Ale stenar med omnejd ❤️
Vi åkte på Skåneresan när vi gick i tredje klass och det var sånt fantastiskt core memory jag nog aldrig kommer glömma.
Danne Stråhed i högtalarna, matsäck i väskan och ett gäng vilda ungar på en dubbeldäckarbuss 😎

https://www.skaneresan.com/

Här finns bra tips och som någon annan nämnt så kan man köpa Skånetrafikens sommarkort billigt och ha fri lejd i hela Skåne. Och ta en tura till Helsingör när man känner för det.

Liknande trådar

Fritid Jag är egentligen en lantis. Gillar inte städer, har historiskt sett varit rätt ”kulturellt ointresserad” och känner mig jättebortkommen... 2
Svar
28
· Visningar
910
Senast: Kirre
·
Relationer Hej Då jag inte har någon i min krets att vända mig till kollar jag om det finns någon på buke. Kanske blir ett långt inlägg, så ni...
Svar
11
· Visningar
2 318
Senast: Twihard
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett... 7 8 9
Svar
179
· Visningar
28 465
Senast: lizzie
·
Kropp & Själ Jag skämtade lite i VGV-tråden för ett par veckor sedan om man kunde bära ett visst klädesplagg som 34-årig morsa. Ni vet när det har... 8 9 10
Svar
189
· Visningar
16 227

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka