Vad gör vi? Del CCVI

Julbak av lussekatter och pepparkakor hos käre bror med familj, julemys ❤️. Både pojken och flickan bakade lite pepparkakor innan sambon blev omgiven av mina underbara brorsbarn i soffan; pojken tyckte mycket om att busa med min sambo och få hans hjälp med att börja klä julgranen så när vi skulle åka hem fick han en lång kram av pojken 🥰.

Jag trillade ju ganska rejält för någon vecka sedan. Var allmänt stel och öm men tänkte att det skulle gå över. Nu har jag ont i revbenen under bröstet, inte aj! VC nu! Mer, aj, ta några smärtlindrande tabletter, särskilt vid sängång. Aj, snälla katt hoppa inte och landa på min bröstkorg. Aj, särskilt när jag rör mig och sträcker lite på mig.

Jag trillade ju ganska rejält för någon vecka sedan. Var allmänt stel och öm men tänkte att det skulle gå över. Nu har jag ont i revbenen under bröstet, inte aj! VC nu! Mer, aj, ta några smärtlindrande tabletter, särskilt vid sängång. Aj, snälla katt hoppa inte och landa på min bröstkorg. Aj, särskilt när jag rör mig och sträcker lite på mig.
Knäckta revben börjar göra rejält ont vid 14 dagar ungefär. Jag vet.tyvärr

Vilken härlig advent 🥰. Började dagen med en härlig adventsritt i alla gångarter med bästa pållan med enörasjulluva och bjällror på 😍. Efter mysigt julbak hos brorsan med familj och doften av pepparkakor 😍 avslutade vi helgen med Jul med Ernst och lite glögg från Brunneby med smak av rom som jag gissade jag sambon skulle gilla vilket han gjorde 😊 innan jag kvällsfodrade hästarna. Ljudet av tuggande på hö från de nästan 20 hästarna är så harmoniskt 🥰.

Sitter i soffan, lyssnar på barnen ovanför som låter som en hord elefanter som springer omkring och tänker att det är tur att jag inte behöver lägga mig tidigt, för då hade jag behövt gå upp och be dem vara tystare. Nu lär de ha tystnat ändå lagom tills jag ska sova. Men först, hundrastning och tandborstning. Inte alls pepp på att gå ut, desto mer pepp på att lägga mig i sängen.

Tenta klar och inskickad. Skönt att den kursen nu är klar och över. Ser fram emot att öppna nya kursen imorgon.

5 veckor kvar att arbeta innan det dags att tacka för mig. Kommer att sakna de boende där och kollegorna men man kan inte fastna om man ska utvecklas och få högre lön.

Julgranen ar uppe och kladd, vissa prydnader ar ocksa dar de ska ... men jag saknar minst en lada ... kanske tva. Formodligen star de pa vinden och dit gar jag inte upp en gang till i dag.

Ar det bara jag som ar vaken? Har ar klockan 6:20 pa kvallen och vi har just avslutat middagen. Jag satt just och funderade pa vad som ska sta pa julbordet i ar. Tunnbrod ar bakat, skinkan ar bestalld, Grebbestad ansjovis lika sa, kottbullarna rullas vid ett senare tillfalle, kanske dags att lagga in rotbettorna, vad mer ska vara pa julbordet?

Ar det bara jag som ar vaken? Har ar klockan 6:20 pa kvallen och vi har just avslutat middagen. Jag satt just och funderade pa vad som ska sta pa julbordet i ar. Tunnbrod ar bakat, skinkan ar bestalld, Grebbestad ansjovis lika sa, kottbullarna rullas vid ett senare tillfalle, kanske dags att lagga in rotbettorna, vad mer ska vara pa julbordet?
Nej, jag är vaken med

Nu är jag vaken. Klockan är 5.07

Sitter på bussen. Den körde nästan förbi mig, trots att jag har reflexer, stod under gatljuset och viftade med armarna när den närmade sig. Hann igenom första halvan av chikanen innan den stannade.

Men nu är jag med bussen i alla fall. Näst sista arbetsdagen för året! Full rulle både idag och nästa vecka. Så går det när man har en kollega som inte gör sitt jobb...

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Vi har chillat på soffan till "Top Gun - Maverick".
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
60 019
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer.
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
58 236
  • Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
57 404
Senast: Krålus
·
Tjatter Har en del kläder, väldigt mycket är skänkt till återvinning. Men har en del som jag velat sälja billigt, velat ha någon krona tillbaks...
Svar
3
· Visningar
281
Senast: DarkInNight
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Sytråden del 4
  • Vad gör vi? Del CCVI
  • Budget

Hund, Katt, Andra Djur