Vad gör vi? Del CCVI

Alltså vad är det med hantverkare som gör dem så opålitliga? Först en plåtslagare som lovar att komma och sätta upp en takstege till sotaren men som helt uteblir två gånger på bokad tid och nu en elektriker som ABSOLUT kunde byta elen i december men som nu ”nog inte hinner”. 🤯

Det där är så jäkla tröttsamt. Den enda som går att lita på här att de kommer när de sagt att de ska komma är lokala elektrikern. De kommer på utsatt tid och händer det något så hör de av sig. Ibland har de brandjour men då förvarnar de att de kan vara på en utryckning, vilket är helt ok. Den lilla olägenheten tar jag gärna för att vi ska kunna ha en brandkår.

Särbon ville ha ett eljobb gjort hemma hos sig (rätt stort och de vet att han betalar utan knussel). Han har frågat tre elektriker som alla sagt "jajamen, det går bra"... men det är inte fixat ännu. Han började fråga runt för sådär en tre-fyra år sedan :grin:

Antiklimax. Kom för en gångs skull ihåg att det var julgransflygning i eftermiddag (med lite påminnelsehjälp) men de flög över/i fel vinkel utsikten från fönstret så vi såg dumt nog ingenting. Men jag och några kollegor har i alla fall hört julgranen! :idea:
Jag var ändå ute med hundarna när de flög över men det var så jäkla molnigt så man såg inte ett skvatt. 😅

Ska ta en smörgås. Kom på at jag glömt äta frukost och lunch :o

Jag har iallafall planerat middagen ikväll
Här blev det rester från jobbet. Vi åt jullunch i fredags och resterna var kvar. Ät det ni kan sa chefen jag kastar det när vi går hem. Jag bad sambon ta med sig tomma matlådor när han skulle börja 14. Så sill Jansson rödbetssallad och prinskorv tog jag hem till mig och dottern. Mycket gott.

Jag försöker ta tag i att byta om och ta en promenad. Ska handla på vägen tänkte jag.

Det är så konstigt ibland, jag vill verkligen ut och själva promenaden känns inte jobbigt utan det är att göra mig i ordning som känns lite övermäktig.

Promenad längs gammal väg.
Olika markägare till vänster, resp höger
Visa bifogad fil 158427
Och andra sidan
20241209_113154.webp

Ja, och anpassade arbetsuppgifter till förbannelse. Finns skäl för uppsägning, men en nån anledning händer det inte..
Tog många år på mitt jobb (och ett par försök vad jag förstår) men tillslut gick det vägen. Hoppas det blir bättring även på ditt jobb!

Jag har fasiken minne som en dement guldfisk. Kom plötsligt inte ihåg om jag tagit min medicin eller inte. Dosett fungerar inte riktigt eftersom det är stora och många piller som ska intas.

Nåja, kom till slut på att jag gjort det. Men det är lustigt hur något man gör så regelbundet att det inte fastnar. Ungefär när det står helt stilla och jag inte kommer ihåg min portkod. Så jag kopplar bort alla tankar och låter muskelminnet ta över.

Jag skulle aldrig komma ihag alla mediciner om jag inte la dem i dosetter (Jag har tva for morgonen och en for kvall) Jag "pysslar" med dem varje sondag, och da kommer jag ocksa ihag att ta en spruta som ska tas varje vecka ... och sedan ser jag om jag tagit det jag ska under veckan.

Antiklimax. Kom för en gångs skull ihåg att det var julgransflygning i eftermiddag (med lite påminnelsehjälp) men de flög över/i fel vinkel utsikten från fönstret så vi såg dumt nog ingenting. Men jag och några kollegor har i alla fall hört julgranen! :idea:

VAD ar julgransflygning? :confused:

Jag skulle aldrig komma ihag alla mediciner om jag inte la dem i dosetter (Jag har tva for morgonen och en for kvall) Jag "pysslar" med dem varje sondag, och da kommer jag ocksa ihag att ta en spruta som ska tas varje vecka ... och sedan ser jag om jag tagit det jag ska under veckan.

VAD ar julgransflygning? :confused:

Haha, kanske inte ett helt självklart begrepp inser jag nu... :laugh:

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/dags-for-forsvarsmaktens-julgransflygningar-da-kan-du-se-dem

(400-500 km/h och avstånd på ett tiotal meter, man hoppas att ingen sitter och grejar med telefonen under flygningen. :nailbiting: )

Nej mandelmusslor ska ha mjölform inte hackat. city g och cervera har nya för runt 200 (köpte en röd o fin på cg för 175) just invigt den för idag blir det bak

Den kostar 70 spänn så kanske ska köpa och baka mandelmusslor nästa helg jag också. Det är de enda kakorna jag bakar till jul. Har du något bra recept?

City Gross är jag osäker på var den närmaste ligger.

Tog många år på mitt jobb (och ett par försök vad jag förstår) men tillslut gick det vägen. Hoppas det blir bättring även på ditt jobb!
Ja, jag hoppas det. Det har varit problem sen dag 1.. Och det var snart fyra år sen..

Men jag får gjort all tillsyn som ska göras i år. Ett besök tar en annan kollega, resten har jag fixat. Trots att jag bara jobbar en dag i veckan 💪 Men usch vad jag fått stressa emellanåt.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Vi har chillat på soffan till "Top Gun - Maverick".
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
60 025
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer.
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
58 241
  • Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
57 409
Senast: Krålus
·
Tjatter Har en del kläder, väldigt mycket är skänkt till återvinning. Men har en del som jag velat sälja billigt, velat ha någon krona tillbaks...
Svar
3
· Visningar
283
Senast: DarkInNight
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVI
  • Favoritdrinkar
  • ChatGPT

Hund, Katt, Andra Djur