Vad gör vi? Del CCVI

Den kostar 70 spänn så kanske ska köpa och baka mandelmusslor nästa helg jag också. Det är de enda kakorna jag bakar till jul. Har du något bra recept?

City Gross är jag osäker på var den närmaste ligger.
20241209_192150.webp

Revben får bara sprickor. Det är inget nån gör något åt. Skulle de vara av skulle du vara rejält dålig, så ingen fara.

Ät paracetamol och stå ut. Det är snart över.
Stämmer inte, jag har brutit två gånger. Första gången när jag ramlade genom ett golv där någon idiot lyft bort plattorna utan att spärra av, landade på en balk och höll på svimma av smärtan. Andra gången sex revben i en trafikolycka, starka värktabletter, halvliggande i sängen och var tvungen att kroka i med en fot i sängbotten för att öht kunna ta mig ur sängen till toaletten.

Stämmer inte, jag har brutit två gånger. Första gången när jag ramlade genom ett golv där någon idiot lyft bort plattorna utan att spärra av, landade på en balk och höll på svimma av smärtan. Andra gången sex revben i en trafikolycka, starka värktabletter, halvliggande i sängen och var tvungen att kroka i med en fot i sängbotten för att öht kunna ta mig ur sängen till toaletten.

Vet (känner/har känt) också flera som brutit revben (vilket konstaterats av vården, att de var just brutna).

Men det @tanten skrev var ju att hon skulle mått mycket sämre om de var av, inte att man inte kan bryta dem :)

Mmm, enklare att träffa någon vid t-banan även om det är blåa linjen. De verkar inte finnas på CG hemsida och blir tokig om jag tar mig ut dit för att sedan inte hitta den.
Tror inte du kan ta tunnelbanan till någon av dem, men det går bussar till CG i Bromma.
Men det @tanten skrev var ju att hon skulle mått mycket sämre om de var av, inte att man inte kan bryta dem :)
Hon skrev att de bara får sprickor.

Tror inte du kan ta tunnelbanan till någon av dem, men det går bussar till CG i Bromma.

Hon skrev att de bara får sprickor.

Hittade den, mja ta mig till Kungens kurva eller Bromma blocks med lokaltrafik lockar inte direkt. Vi får se om jag gör det. Har till på onsdag.

Fast.... i det här fallet gällde det en en enkel snubbling/fall? Inget våldsamt.
Under de förhållandena går revben inte av, såvida man inte är väldigt benskör.

Självklar kan man bryta av dem helt. Man kan bryta de flesta skelettdelar. Med kraftigt våld.

Fast.... i det här fallet gällde det en en enkel snubbling/fall? Inget våldsamt.
Under de förhållandena går revben inte av, såvida man inte är väldigt benskör.

Självklar kan man bryta av dem helt. Man kan bryta de flesta skelettdelar. Med kraftigt våld.
Säg inte det, en kompis gick en obligatorisk självförsvarskurs genom jobbet då hon jobbade som syrra på psykakuten i Sthlm. Hon lyckades bryta revbenet på sig själv när hon landade på sin egen armbåge när hon föll, enligt henne.

Mmm, enklare att träffa någon vid t-banan även om det är blåa linjen. De verkar inte finnas på CG hemsida och blir tokig om jag tar mig ut dit för att sedan inte hitta den.

Edit: Hittade den, får ringa och se om de har några kvar i Kungens kurva - till Bromma åker jag icke.
Är den kvarnen på Marketplace en sådan där äldre gammal hederlig variant? I så fall hade jag hellre köpt en sådan. :)

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Vi har chillat på soffan till "Top Gun - Maverick".
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
60 025
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer.
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
58 241
  • Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
57 409
Senast: Krålus
·
Tjatter Har en del kläder, väldigt mycket är skänkt till återvinning. Men har en del som jag velat sälja billigt, velat ha någon krona tillbaks...
Svar
3
· Visningar
283
Senast: DarkInNight
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka