Ska du göra pesto är stavmixern bäst, men om du vill ha mandelmjöl så är mandelkvarn ett måsteFunderar på att köpa en mandelkvarn på Marketplace. Alt kör jag bara mandlar med en stavmixer
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ska du göra pesto är stavmixern bäst, men om du vill ha mandelmjöl så är mandelkvarn ett måsteFunderar på att köpa en mandelkvarn på Marketplace. Alt kör jag bara mandlar med en stavmixer
Dom nya är bara i annan färg och aningen större så det går snabbare att malaÄr den kvarnen på Marketplace en sådan där äldre gammal hederlig variant? I så fall hade jag hellre köpt en sådan.
Hur många fingertoppar har du kvarMina musslor står i ugnen, så om några minuter får vi se hur många som överlevde urtagningen ur formen
Mamma och jag - som i år bakade efter farmors gamla recept - lyckades med varenda lilla mandelmussla utan problem (och vi som var så nervösa ). Jag är övertygad om att det var för att vi smorde formarna med osmält margarin istället för smält!
2 dl sötmandel, 200 gr smör, 1 dl socker, 5 dl vetemjöl, 1 ägg. Bakas i 175 grader ugn i 12 min.Recept!
Alla ,väntade tills dom svalnat lite mera o det var tyvärr ingen bra strategi, av 35 musslor dog ca 17 helt eller delvis. så gör om .gör rätt o bli av med fingertopparnaHur många fingertoppar har du kvar
Kanske ska prova o göra dom i siliconmuffinsformarna istället även om formen inte blir rätt
Tja, jag föredrar de gamla, det gör mamma också- och du föredrar uppenbarligen de gamla hederliga mandelmusselformarnaDom nya är bara i annan färg och aningen större så det går snabbare att mala
Även den gamla hederliga kvarnen som man skruvar fast i bänken inte något jäkla epa skräp i plast med sugfot.Tja, jag föredrar de gamla, det gör mamma också- och du föredrar uppenbarligen de gamla hederliga mandelmusselformarna
De nya var bara större skrev du ju när jag rekommenderade de gamla...Även den gamla hederliga kvarnen som man skruvar fast i bänken inte något jäkla epa skräp i plast med sugfot.