Vad gör vi? Del CCVI

Jag bryr mig inte om kvarnen är lite mindre och det tar längre tid. Tittat på hur man tar sig och paniken med att hitta rätt hållplats och sedan gå vilse och irra runt i Kungens kurva är inte direkt något som lockar. Marketplace kvarnen kan jag träffa någon vid Kista t-bana.

Suck, fixade ju allt till min mammas pension. Nu är det dags för min släkting igen. Min ena släkting ringde och var upprörd för att min andra släkting (hen som haft problem tidigare) ligger i sängen och har så ont i ryggen så hen inte kan röra på sig ens för att gå upp på toa. En snäll granne ringde en ambulans, men efter diskussion och att akuten var så full att släktingen skulle behöva ligga på en bår i hallen så kom det överens om att det kommer hem en läkare och ssk imorgon klockan åtta. Släktingen vägrar dessutom att ta någon smärtlindring, inte ens alvedon eller ipren.

Min förhoppning är att läkaren imorgon skriver remiss och ser till att hen blir inlagd så hen kan få en grundlig utredning om sin rygg och annan problematik.

Naturligtvis svarar inte släktingen i telefon och jag sitter i Stockholm och känner mig hjälplös.

Kanske ska prova o göra dom i siliconmuffinsformarna istället även om formen inte blir rätt

Jag har såna här och de fungerar perfekt.

1733779342507.webp

Har stoppat in en plåt pepparkaksgömmor eller vad de heter i ugnen. Får se om de är goda.

Tror jag har migrän på G. Har tagit värktabletter och ska snart gå och sova, men hoppas den släpper så det inte blir migrän, orkar verkligen inte med sådan skit också. Den har ändå hållit sig rätt ok nu när epilepsin krånglat så hoppas på att den backar som den gjort de senaste gångerna. Var hemma tisdag till fredag förra veckan och fyra dagar veckan före så det känns liksom nog nu. Men är inte förvånad egentligen. Jobbade ju i dag och som så ofta inser jag att jag måste med bussen och typ rusar i väg för att hinna med bussen.... stress stress stress. Jag skulle bara. Har några frågor till en kollega om åtgärdskoder, hon har jobbat sedan Hedenhöstiden så hon är den jag vänder mig till, vad skulle jag göra utan henne?! :) Jag tror jag har koll på det, vill bara få det bekräftat.

Julgranen kom inte upp i dag. Kanske i morgon eller något.

Spännande sista program av Elitstyrkans hemligheter ikväll men före det se början av Musikhjälpen när programledarna blev insläppta i buren; såååå mysig vecka 😍. Men nu sovtajm, trött! 😴

Dags att borsta tänderna! Imorgon ska jag på ett möte på morgonen och därefter fixa stallet innan jag ska till stan för att fixa naglarna.
Väl hemma ska jag nog dammsuga och baka. Kanske tvätta också.

Även den gamla hederliga kvarnen som man skruvar fast i bänken inte något jäkla epa skräp i plast med sugfot.
De nya var bara större skrev du ju när jag rekommenderade de gamla...
För vår del är de gamla väl använda, hållbara och kan sitt jobb samt gjorda för att hålla. Till skillnad mot mycket av dagens prylar. Jag har två gamla, fick mammas och köpte en på loppis, utifall att...

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Vi har chillat på soffan till "Top Gun - Maverick".
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
60 032
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer.
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
58 246
  • Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
57 416
Senast: Krålus
·
Tjatter Har en del kläder, väldigt mycket är skänkt till återvinning. Men har en del som jag velat sälja billigt, velat ha någon krona tillbaks...
Svar
3
· Visningar
285
Senast: DarkInNight
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka