Vad gör vi? Del CCV

Alltså, var och tittade på området och huset lägenheten jag vill ha ligger i. Och nu måste jag helt enkelt ha den. Så mysigt och fint där.
Lite mer än 1.5 mil utanför Göteborg, men har bott på orten innan och trivdes riktigt bra.
Har över 10 år i kötid, men har ingen aning hur attraktivt områdetoch orten är. Men nervös är jag.
När går ansökningstiden ut?

Vi passade på att gå en långpromenad med hunden efter lunchen när solen tittade fram :)
Sen har jag lastat gallersläpet med ved, blir nog minst en vända till för att få med all ved. Sambon har bytt till vinterhjul på sista bilen, den fick ju helt nya dubbdäck. Sen har vi fortsatt packa ner saker I garaget, alla skåp och lådor är nu tömda och urtorkade :up:

Jag har varit ute och skottat undan lite till, men det ska ju bli plusgrader och regn i nästa vecka så det mesta får vara kvar. Vi fyllde även på mat åt småfåglarna.
Grannen hade plogat vägen ner till travbanan så vovvarna och jag slapp pulsa i snön på promenaden - skönt!
Trots att det inte är superkallt (-6 bara) så går den här kylan igenom benmärgen 🥶 så nu ska det bli gott med lite kaffe :d

Katten har bestämt sig för att vara innekatt och går t.o.m. på lådan, normalt så gör han alltid ifrån sig ute. Åldern börjar ta ut sin rätt :heart

Kollar nåt random program på tv. Ska nog halka iväg och hämta ett paket från Instabox. ⛸️ Hoppas jag inte slår mig.
Behöver mat också men orkar inte handla, det kommer en hemleverans på måndag.

Jag var trots allt inte redo att behöva jobba ensam med massa män :( Tänkte att det med viljestyrka bara är att stå ut men det funkade inte så bra
Låter inte som det var nån vidare arbetsmiljö. Jag har jobbat med bara män i perioder och annars rätt mycket i mansdominerade grupper men det var inget fysiskt eller så att man mätte sig med dem utan fungerade bra.

Hoppas du repar dig snart.

Jag och sambon var ute med skotrarna för första gången för säsongen. Det var maaagisk lössnö, tills vi körde fast båda skotrarna på en myr 😂 vi fick krypa 300 meter i djupsnön innan vi lyckades komma upp på skoterspåren som ändå bar hyfsat. Promenera en kilometer till närmaste väg där en kompis hämtade oss. Sambon gör ett nytt försök att få lös skotrarna imorgon 🤭
1000010181.webp

Joggade 5 km på lätta ben trots kyla.
Långfikade med en kompis som också lånade ut en ny bok.
Nu har jag ätit sushi med familjen. Så gott.
IMG_1675.webp

Vaken infor en ny dag. Jag gjorde klart alla paket till Sondottern, allt som ska med ar organiserat, och allt jag behover gora med tartan ar att lagga ihop den.
Vid 11 aker vi upp mot sonernas hemvist (40-45 minuter harifran:D) Nar barnbarnet ar ordentligt grattat aker vi hem, jag tar en promenad med hund och kor traning med den andra, innan vi aker ut igen for att spendera kvallen med kompisar.
Life is good!

Medan sambon for till Småland och Vimmerby hjälpte jag mamma och särbon med staketsjobb några timmar I det underbart fina vädret och vi grillade korv och drack varm choklad 😍. Mobilen laddade ur men var skönt att bara njuta av solskenet mellan trädstammarna och naturens ljud 😍. Verktyget till skruvdragaren till att dra ur isolatorerna var ju super ända tills den försvann någonstans i höga gräset efter bara några stolpar....Men jag hade ju en klassisk hovkrats i fickan och när jag slutade var den böjd så inte lustigt jag är öm i nästan varenda muskel nu 🤣. Men så är ju mammas betesmarker fantastiskt stora och härliga 😍.

Är så oerhört trött att jag höll på att somna på golvet efter att ha klappat hundarna en stund.
Släpade mig till ridhuset med pålle iaf. Orkade bara longera och trampa lite. Är väl bra om jag rör mig iaf och bra för honom.
Min fd Stockholms-häst kunde inte bry sig mindre när det rusade 18-20 hjortar över gårdsplanen i mörkret just framför oss. 😅❤️

Dags att starta dagen. Klockan ar 8:30, hundarna ska straxt ata och jag ska gora en sesame dressing/sas till flaskkotletter som bjuds pa ikvall och kopa en fardighackad sallad att ta med.:p Nasta gang gor jag nog en smorgastarta ... Det var val attan om jag inte skulle kunna "visa upp" vilka haftiga grejor som finns i Sverige.;)

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
62 237
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
76 727
Hemmet Jag överväger att köpa en sån textiltvättsmaskin. Sett några ploppa upp på sociala medier och det ser ju extremt smidigt ut. Vill dels...
Svar
7
· Visningar
262
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer.
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
57 844

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka