Vad gör vi? Del CCV

Helgen anlände efter en ok dag.
Fikade först med en trevlig arbetskompis och sen fick jag hemmagjord pizza av vän och gudbarn.
Vi bor rätt nära varandra tack och lov för det var svinkallt (nästan -10) när jag skulle hem.
Krupit ner i sängen och tittar på Så mycket bättre.
IMG_1660.webp

Nar vi bodde i Saudi Arabien hade vi tva katter, George och Doris. Doris var en mycket hungrig tjej och larde sig att ga ut genom koksdorren och oppna grannen's skjut dorr till deras vardagsrum och darifran ta sig in i deras kok och ata upp deras katt's mat. Nar grannen kom pa vem som at maten sa borjade de lasa dorren. Doris satt fortfarande i flera ar framfor var bakdorr och SKREK ... nagon oppnade dorren for henne och tva minuter senare var hon tillbaka och SKREK pa baksidan for att bli inslappt nar hon inte kunde stjala mat. Flera ganger om dagen i flera ar :cautious:

Vad skönt att koppla av I soffan till en film (Tack och förlåt) och god fredagsmiddag; pinsapizza med mozzarella, körsbärstomater, lufttorkad skinka, ruccola och lite ringlad honung var himla gott 👌. Pluggat klart för veckan, städat och grejat hemma, fixat stallet och en härlig vagnstur (om än lite kall i 5 minusgrader 😄); bara lite,lite trav och galopp nu när det är fruset men man ska inte underskatta skrittens betydelse! 😊.

Har kikat på filmen Blackbird med Susan Sarandon och Sam Neil bland annat, de börjar bli till åren noterade jag. Fyllde på dosen med pepparkakor, inte för många för då blir man envis. Blir väl lagom att leta upp tandborsten och sängen nu, gissar jag.

Frukost! Snart dags att ge mig ut på min första jakt. Många frågor väntar på svar. Dyker det upp några rådjur? Kommer jag att kunna skjuta på det? Hur tar man ur? Kommer jag att frysa fast på passet? Nåja. Jag antar att jag har alla svar om ett par timmar.

Jag vill inte ens kolla info från klockan och se hur lite sömn jag skrapat ihop i natt... :crazy: Men men, utsläpp i stallet och sen ombyte och åka på en ny provridning.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
62 237
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
76 727
Hemmet Jag överväger att köpa en sån textiltvättsmaskin. Sett några ploppa upp på sociala medier och det ser ju extremt smidigt ut. Vill dels...
Svar
7
· Visningar
263
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer.
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
57 846

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka