Vad gör vi? Del CCV

Jag har också polisen i mitt hus rätt ofta. 5-6 gånger hittills i år som jag vet. De brukar ringa på hos oss för att vi har köksfönstret så att man kan se från porten om vi är vakna på kvällarna när de är här. Lite stressigt de sekunderna man inte vet om det hänt något med nära och kära eller om de bara vill ha hjälp med att komma in genom dörrarna som kräver nyckel.

Hittills har det som väl är varit "vi vill gå igenom källaren med hund". Lugnt område, välskött och inte alls stökigt hus i övrigt, och vad jag förstått är det rätt ofta någon som inte bor i huset som är problemet när grejer göms i källare. :cautious:
Här är det tyvärr ofta boende som ställer till det, eller besökande till boende.

Det utbröt en diskussion om evolutionens vara eller inte vara med arbetsplatsens kreationist här under nattfikat.
Jag fick ursäkta mig med att jag var tvungen att gå och dokumentera.
Gaaahh! Inte bra för blodtrycket...
Tack för medkänsla.
Detta kanske hör hemma i störigt-tråden, men nu blev det här..
Mitt blodtryck blev inte bättre när jag upptäckte att denne kreationist konsekvent lämnar både lock och ring uppfällda efter sig på toaletten.
Gör man så på sin arbetsplats? Va? VA?
Jag blev orimligt provocerad i natt, känner jag .

Tack för medkänsla.
Mitt blodtryck blev inte bättre när jag upptäckte att denne kreationist konsekvent lämnar både lock och ring uppfällda efter sig på toaletten.
Jodå det görs iaf på mitt jobb. Men jag anser att man rör runt med borsten om man gör spår i toaletten med.

Tack för medkänsla.
Några som gör så på min arbetsplats med. Lämnar allt uppe och dörren helt öppen. Förstår att du blir provocerad.

Sitter i dagens sista möte. Fredaaaag!
Sen ska vi göra oss iordning och ta ett glas bubbel innan det bär av för årets besök på AG (köttrestaurang).
Efter den middagen får vi se om man är sugen på att dansa lite, eller om det blir hem att jäsa i soffan :rofl:

Hemma. Brr, kallt trots varmaste jackan. Insåg när jag skulle ta fram mina rejäla handskar att jag hade en svart och en brun höger handske :rofl: så det blev vantar istället.

Hoppade in i det enda som hjälper när man fryser, en lång varm dusch. Ibland är det skönt att bo i lägenhet och kunna duscha (i princip) hur länge som helst.

Nu mysbyxor, varm tröja och tofflor. Tror jag ska koka lite te.

Känner att jag har otrolig tur ibland!
Jag behöver verkligen nya hörlurar, men är allt annat än rik och har därför väntat på black week i hopp om att göra något fynd. Jag fick syn på ett par, frågade en vän om dem eftersom hon har stenkoll på den tillverkarens grejer. Då visade det sig att hon hade liknande, men bättre, hörlurar hemma som hon aldrig använde eftersom hon fått nya genom jobbet. Så, idag kom hon till mitt jobb och lämnade de för henne gamla lurarna till mig, jag får dem :heart: De verkar jättebra och jag är så pepp på att testa dem efter jobbet!

Har också känt länge att det vore bra med nya köksstolar, men ja, det är ju inte heller gratis. Inte i vanliga fall iaf. Nu fick jag syn på en annons där en person nära mitt jobb skänker bort två stolar som ser perfekta ut. Jag hämtar dem på vägen hem idag :D

Nu längtar jag tills det är dags att stämpla ut.

Varit på hundpromenad med labbegrannen, efter lite letande visade det sig att jag hade lite vinterkläder här nere och stövlar så vi kunde pulsa runt i 1dm oplogad snö, det var skönt ,även fast jag såg ut som en isprinsessa i slutet, mitt långa mörka hår var helt vitt o luddigt, det var hennes labbe med, men vovvarna var nöjda.

Letat mig galen efter hundens långlina. En tunn flätad orange sak.

Letat överallt och några platser till. När jag verkligen försöke tänka efter kom jag fram till att jag lämnat den på förstubron. Inser att jag vet vad som hänt.
RÄVEN den förbaskade tjuven. :rage:

Men dagen gav goda saker också. Talade en stund med avkomma. Frågade om hen kunde hålla ögonen öppna efter en beg - alternativt billig - motionscykel. Hen utbrister glatt att det nog kan stå en i deras garage. Kombon köpte en men displayen var trasig så han köpte en ny. Sannolikheten är stor att den trasiga står kvar. Hoppas! :banana:

Får brev från kopmmunen om att de ska besikta min avloppsanläggning. Allt som anlagt inomett visst tidsinervall kopmmer att kollas.
Det är obligatoriskt och kostar en bra bit över tusenlappen. Inser att det behövs men nu till jul? När alla har så gott om pengar...

Får brev från kopmmunen om att de ska besikta min avloppsanläggning. Allt som anlagt inomett visst tidsinervall kopmmer att kollas.
Det är obligatoriskt och kostar en bra bit över tusenlappen. Inser att det behövs men nu till jul? När alla har så gott om pengar...
Det är kommunens lilla julklapp till dig... :cautious: Hoppas att allt är okej vid besiktningen så det inte blir ytterligare pengar för att åtgärda!

"Bara" 1000-lappen?
Hos oss kostar inventeringen 4200 om anläggningen blir underkänd. 3150 om den är ok.
Helt galna pengar enligt mig men rimligt enligt nämnden som klubbat taxan.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
62 238
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
76 727
Hemmet Jag överväger att köpa en sån textiltvättsmaskin. Sett några ploppa upp på sociala medier och det ser ju extremt smidigt ut. Vill dels...
Svar
7
· Visningar
263
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer.
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
57 847

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka