Jag har tagit emot mat från ICA, förutom pepparkakor och pepparkaksdeg även alltså mat, lite hundgodis och två söta glöggmuggar i glas med stjärnor på. Inte för att jag behöver men det känns lite som att jag villhöver....
Tänkte att jag ju kan dricka mer än glögg i dem, tex te och varm choklad, kostade 29 kr st så en på jobbet och en hemma
Har inte sovit i natt...igen, somnade halv 6 i morse och alarmet lät kl 6, tungt att gå upp, fruktansvärt oerhört tungt, skulle vila en timme i eftermiddags och somnade som en klubbad, riktigt sov djupt och vaknade nästan i panik över att jag försovit mig inför jobbet. Det hade jag inte, men hjärnan kände väl att den behövde stressa upp sig för att den råkade somna....
Har lagat mat nu som jag ska äta, behövde använda creme fraiche från den 5 november så blev pasta med en pastasås med falukorv och en massa gottiga grönsaker! Tidigare i kväll la jag lite överbliven pasta från någon dag sedan till hundarna i deras matskålar, den ena sorterade ut torrfodret och åt runt pastan och den andra sorterade ut pastan och åt runt torrfodret.
Rundan med hundarna blev bättre med riktig mössa på huvudet istället för två luvor som slogs med mig, tjockare vantar och extra tålamod. Efter att ha fått rasta av sig lite blev det lite lugnare, nyhetens behag hade lagt sig lite och då tänkte jag att träna fot och inkallning med lilltösen var en god idé. Hon höll med och blev själaglad och uppförde sig utmärkt, godis och beröm på löpande band. Under tiden hon utförde de här övningarna gick alltså spionen med långt koppel och lullade på bredvid med sin nose i marken utan att bry sig om annat än sig själv och sitt. Bra träning för henne också tänkte jag, med lite distrahering. Sedan mitt i allt tröttnade han på att nosa runt och kom fram och ville vara med och följde med bredvid istället, inte perfekt eftersom fot aldrig är direkt tränat (vi går fint istället, inte helt samma), men uppmärksamt och med fokus, svansen i vädret, följsam och glad- här ska minsann jag också ha beröm tänkte han
Himla härligt!
Är lagom mör nu, som djuren som ligger utslagna här, ska bli skönt att sova snart!