Vad gör vi? Del CCV

Jag har vid ett par tillfallen gatt "tavlingsfot" med 4 hundar ... Rottis narmast, halvstor korsning utanfor, och tva border terriers langst ut. :laugh: Det var riktigt kul, och de skotte sig superfint men jag skrattade sa jag tjot och kunde inte ga tillsist. :rofl:

Ugh ... jag kanner med dig👼
Det måste ha sett riktigt kul ut faktiskt! Och en härlig känsla ändå!
Här var det ju bara en som gick riktig fot och en som mest var lite malplacerad, som kändes som Crocodile Dundee i New York ungefär, han hängde med så gott det gick så att säga, var duktig på sitt sätt :D

1000010165.webp

Måste nog skotta en stig till hönsen.. det var högre än jag räknat med 😂 och det ska snöa rejält några timmar till. Vi tänkte köra lite skoter imorgon 🤭

Funderar på att äta frunch. Bara ätit lite yoghurt.
Det var elavbrott inatt och det gillade tydligen inte min jättegamla router för den vägrar funka så får dela internet från telefonens abonnemang.
Ringde internetleverantören direkt när de öppnade och fick köplats 1. :up:
Tänkte bara köpa router men kundtjänsten ordnade en bra deal på tv och bredband med 12 mån bindningstid så tog det erbjudandet.
Viaplay ingår i tv-abonnemanget O_o brukar inte den vara svindyr? Får även Disney+ och Sky Showtime.
Suck! Jag behöver ju se mindre på tv, inte mer …
Ska fixa mat nu.

Öppnade dörren för att gå ned för att hämta tvätten, blev lite förskräckt för det stod två uniformerade poliser utanför dörren. De hejade glatt och fortsatte sedan stirra mot grannens dörr.
Det är bra att polisen är här relativt ofta, men jag hoppas innerligt att jag får lägenheten jag intresseanmält mig på så jag slipper bo i ett hus där polisen känner att de behöver besöka så ofta.

Öppnade dörren för att gå ned för att hämta tvätten, blev lite förskräckt för det stod två uniformerade poliser utanför dörren. De hejade glatt och fortsatte sedan stirra mot grannens dörr.
Det är bra att polisen är här relativt ofta, men jag hoppas innerligt att jag får lägenheten jag intresseanmält mig på så jag slipper bo i ett hus där polisen känner att de behöver besöka så ofta.

Jag har också polisen i mitt hus rätt ofta. 5-6 gånger hittills i år som jag vet. De brukar ringa på hos oss för att vi har köksfönstret så att man kan se från porten om vi är vakna på kvällarna när de är här. Lite stressigt de sekunderna man inte vet om det hänt något med nära och kära eller om de bara vill ha hjälp med att komma in genom dörrarna som kräver nyckel.

Hittills har det som väl är varit "vi vill gå igenom källaren med hund". Lugnt område, välskött och inte alls stökigt hus i övrigt, och vad jag förstått är det rätt ofta någon som inte bor i huset som är problemet när grejer göms i källare. :cautious:

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
62 238
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
76 727
Hemmet Jag överväger att köpa en sån textiltvättsmaskin. Sett några ploppa upp på sociala medier och det ser ju extremt smidigt ut. Vill dels...
Svar
7
· Visningar
263
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer.
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
57 847

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka