Vad gör vi? Del CCV

Barnvakt kan jag säga om någon som tar hand om mina hundar, de är ju som barn, min mamma kallar jag ju för mormor när jag pratar om henne och dem, jag är matte och hon deras mormor. Men barnvakt till min mamma förstärker bara känslan av nedvärdering som en äldre människa med största sannolikhet redan känner av att inte kunna ta hand om sig själv, av att tappa sina förmågor och återgå till behov som ett

barn. Vuxna människor har inte barnvakt, inte barnmat och inte blöja. Det är barn som har sådant. Vuxna har stöd och insatser på andra sätt, de är fortfarande vuxna trots behoven.
Han förstår inte att han är dement
Så han vet inte om det
Vi har försökt förklara för honom ett antal gånger

Jobbat, lagat mat (eller vad man kallar det när man värmer färdiglagade revben och häller en färdig-potatisgratäng i en form ;) ) och tagit in hästar. Ja, och fått in en mjuk pepparkaka i ugnen (hoppas att ugnskrället skärper sig!) som ska med till jobbets fredagsfika. Eldar i kaminen (KALLT inne!) och slappar i soffhörnan klädd i morgonrock och fårskinnstofflor. Imorgon är det FREDAG :) !!

Tror jag håller på att bli sjuk. Vet inte om det är förkylning och biverkningar av behandlingen eller bara förkylning. Hoppas på det senare.
Har snöat i eftermiddag. Så tog tag i att brodda herr häst. Så skönt att ha det gjort!
Jag är glad att jag inte är fälttävlansryttare. Hatar att brodda! 😅
Nu däcka en stund med täcke och hundar. ❤️

Ätit middag. Förklarade för katten att det inte dags för nattmacka ännu. Diskat upp efter mig. Gudars vad skönt det är att diska varefter man lagat och ätit mat. Så det är snyggt och rent i köket efteråt.

Nu sitter jag med en kopp te inlindad i en filt.

Min lilla tuss älskar snö.
Schillern inte lika mycket förutom alla spår.
Så det är en pärs att gå med dem.
Den ena ska spåra och den andra springa runt i cirklar.
Ja stövaren kan gå i koppel men när en räv passerat då glömmer hon bort att jag är i andra änden

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
62 238
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
76 727
Hemmet Jag överväger att köpa en sån textiltvättsmaskin. Sett några ploppa upp på sociala medier och det ser ju extremt smidigt ut. Vill dels...
Svar
7
· Visningar
263
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer.
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
57 848

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka