Vad gör vi? Del CCV

Lilleman somnade på öppna förskolan så vi åkte hem. Han vaknade inte ens när jag bar in honom från bilen och tog av overallen. Jättetrött! Så nu har jag fått äta i lugn och ro, lagt ut några annonser till och bara tagit det lugnt.
Ska gå ut en sväng i det fina vädret sen när han vaknat.

Trodde vaktmästaren hade koll på påverkad person i trapphus men nu undrar jag om det är jag som måste ringa polisen då det inte är troligt att personen plötsligt går ut i snöstormen... Japp, jag hatar att ringa och är snorhungrig. Personen börjar nu vara rejält påverkad. Jag har inte heller någon lust att krångla mig ut framför personen för att släppa in polisen... Hn skriker rejält nu.

Trodde vaktmästaren hade koll på påverkad person i trapphus men nu undrar jag om det är jag som måste ringa polisen då det inte är troligt att personen plötsligt går ut i snöstormen... Japp, jag hatar att ringa och är snorhungrig. Personen börjar nu vara rejält påverkad. Jag har inte heller någon lust att krångla mig ut framför personen för att släppa in polisen... Hn skriker rejält nu.
Ring polisen och säg att du inte kan ta dig ut för att öppna eftersom personen sitter ivägen och beter sig obehagligt. De kan ta sig in ändå om de måste

Fiiii faen vad kallt det är. Syår här med linne, långärmad t-shirt, fleecetröja, täckväst, vinterjacka, mössa och terassvärmare under skrivbordet men fryser så jag skakar ändå.

Inte blir det bättre av att jag då och då måste ut på gården för att lasta/lossa 🥶

Hur? hur ska jag klara av att ta en skrittur i detta?

Någorlunda vaken. Men modig. Sitter i sängen och dricker kaffe medan jag försöker peppa mig till att komma upp och landa framför datorn.
Modig vet jag inte om jag var imorse, men mosig, definitivt! :rofl:

Nu har jag ätit finlunch med jobbet och hänger på kontoret, har lite mer kaffe i mig än innan vilket är trevligt.
Senare ska jag hämta ut ett ex av Ridlära jag köpte på tradera, mer taggad på det än jobb just nu. Men men.

Här har det kommit ca 2cm snö. Ingen är gladare än jag. 😅 Fortsatt vab.
Fixat hos hönsen och hängt in värmelampan för säsongen, så nu får vi se om de ens vågar in ikväll. 🙈 Unghönsen var MYCKET upprörda över snön (som de ju aldrig sett förut) och flaxade hejvilt vid utsläpp. 😆

Fick ett infall och gjuter nu ljus. Det har jag inte gjort sedan mitt förra infall, för typ två år sedan, när allt material inhandlades. 😆

Kvinnan däckade så lät henne snarka ett tag. Nu pratat med polisen så de kommer snarast. Trapphuset ser ut som helvetet inklusive klotter... ok att allt inte var där när vaktmästarna höll på att ränna här men ringde de inte efter någon? Hade jag öppnat tidigare hade jag ringt tidigare :( Nu standby för att släppa in polis om de inte löser det.

Måste hämta ut paket men drar mig för att sticka nosen utanför dörren.
Jag ska skicka två paket, men tar med dem i morgon när jag åker till jobbet och skickar innan jag åker istället. Vill inte smita ut mer än nödvändigt. Har varit ute med djuren och frös om händerna så de fortfarande värker. I kväll ska jag bylta på mig ordentligt så jag kan stå emot kylan :D Och testa andra vantar! Skulle vilja ha spionens päls, han fryser ju inte ens om öronen!

jobbets nät låg nere ett tag så jag gjorde denna
1732197181719.webp

Ingen polis i sikte, någon som ska sanera hissen kom där jag vet att hon åkt iaf men fortfarande... Hon sa något om att hyresvärden fotat henne? Men inte ringt polisen om hämtning? Såg att skolbarnen i huset kom hem så fick le och vinka och be henne maka på så de vågade sig förbi i trappan. Detta är inte riktigt den nivå av stress som jag behövde idag. Nu skriker hon igen.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
62 240
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
76 727
Hemmet Jag överväger att köpa en sån textiltvättsmaskin. Sett några ploppa upp på sociala medier och det ser ju extremt smidigt ut. Vill dels...
Svar
7
· Visningar
263
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer.
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
57 848

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka