Vad gör vi? Del CCV

Om du ändå kör i vinterväder med sommardäck så håller jag med dig om att du haft dålig planering ;) Och också utsätter dig själv och dina medtrafikanter för onödig risk. Det är ju inte bara snö det handlar om utan också att sommardäckens gummi blir stelt i kyla.

Och sedan gissar jag att du ska hem igen från tågstationen, och då oavsett hur vädret och väglaget kommer att resonera "men jag ska ju bara åka hem, det går säkert bra". Dvs du resonerar precis likadant som alla som orsakat olyckor resonerat innan de åkt iväg. Ingen tänker ju att de kommer att orsaka en olycka innan de ger sig iväg, alla tänker att "det går nog bra, det är inte så långt, jag kör försiktigt och en massa andra rättfärdigande argument" för det brukar ju gå bra, tills den gång det inte gör det.
Snön är borta

Fiiii faen vad kallt det är. Syår här med linne, långärmad t-shirt, fleecetröja, täckväst, vinterjacka, mössa och terassvärmare under skrivbordet men fryser så jag skakar ändå.

Inte blir det bättre av att jag då och då måste ut på gården för att lasta/lossa 🥶

Hur? hur ska jag klara av att ta en skrittur i detta?

Hur man klarar en skrittur i det vadret ar barbacka. varmt och skont om stjarten.:)

Jag broderar. Någon som kan gissa vad det ska bli? :rofl:

Bifogade filer

• 20241121_154851.webp
    20241121_154851.webp
    270,2 KB · Visningar: 84
Nya micro sd kortet uthämtat och installerat. Börjat föra över mitt calibre bibliotek till plattan. Det här kommer ta tid - vi pratar dagar inte timmar.

Sett 3 filmer, startat diskmaskin och tvättmaskin, ätit lunch. Pillat med pannan, vette fasen om jag höjde rätt men förhoppningsvis blir det varmare inne nu.

Fick feeling så jag hällde upp ett glas rödvin och nu väntar jag bara på att det gigantiska badkaret ska bli fullt sedan ska jag bubbla mig varm ❤️

Brrr, kyligt. 17.4 inomhus iofs alldeles with fönstret. mysbyxor, tofflor, collegetröja. Inlindad i varm filt med en kopp te. Katten sover på sin (varmare) kattsäng så det går ingen nöd på någon av oss. Vill inte gå ut imorgon men nödvändigt.

Underligt väder vi har. Eligt smhi ska det bli plusgrader (7 på dagen, 4 på natten) och kommer regna som sjutton. Roligt väglag det kommer bli när det fryser till igen. Blankis :meh:

Sett 3 filmer, startat diskmaskin och tvättmaskin, ätit lunch. Pillat med pannan, vette fasen om jag höjde rätt men förhoppningsvis blir det varmare inne nu.

Fick feeling så jag hällde upp ett glas rödvin och nu väntar jag bara på att det gigantiska badkaret ska bli fullt sedan ska jag bubbla mig varm ❤️

Jag har ju inget badkar men ska ta en riktigt varm dusch. Dock utan vin, det funkar inte så bra i duschen 😂

Brrr, kyligt. 17.4 inomhus iofs alldeles with fönstret. mysbyxor, tofflor, collegetröja. Inlindad i varm filt med en kopp te. Katten sover på sin (varmare) kattsäng så det går ingen nöd på någon av oss. Vill inte gå ut imorgon men nödvändigt.

Underligt väder vi har. Eligt smhi ska det bli plusgrader (7 på dagen, 4 på natten) och kommer regna som sjutton. Roligt väglag det kommer bli när det fryser till igen. Blankis :meh:
Imorse var det 15 vid fönstret i sovrummet.

Brr, körde till jobbet tidigt i morse och fick sen kliva i en halv m snö som yrt ihop på parkeringen när jag skulle köra hem. Tack och lov för en Citroën, bara att hissa upp bilen och backa ut över snövallen när de plogat parkeringen. Fick ta sats för att ta mig in på den oskottade parkeringen när jag kom hem, får se om de skottat något alls när jag ska ut med hundarna om en stund. Ser verkligen inte fram emot att gå ut mer idag men vad göra, de behöver få gå ut. 😖

Brr, körde till jobbet tidigt i morse och fick sen kliva i en halv m snö som yrt ihop på parkeringen när jag skulle köra hem. Tack och lov för en Citroën, bara att hissa upp bilen och backa ut över snövallen när de plogat parkeringen. Fick ta sats för att ta mig in på den oskottade parkeringen när jag kom hem, får se om de skottat något alls när jag ska ut med hundarna om en stund. Ser verkligen inte fram emot att gå ut mer idag men vad göra, de behöver få gå ut. 😖
Hur går det nu? Var kameran till någon hjälp?

Blev kvar på jobbet fast jag hade slutat. Inget särskild anledning utan pratade med en kollega bara. Det är lätt hänt.
Bra dag även om det är intensivt.
I morgon är det fredag och sen är det 4 veckor till julledigt.

Läst om krisen eller kriget kommer. Får ångest av sånt men det är väl en samhällsplikt…..
Har varken plats eller lust att bunkra allt de rekommenderar.
Den dagen den sorgen….

Letar efter ngn sevärd serie men hittills inte hittat ngn.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
62 240
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
76 727
Hemmet Jag överväger att köpa en sån textiltvättsmaskin. Sett några ploppa upp på sociala medier och det ser ju extremt smidigt ut. Vill dels...
Svar
7
· Visningar
263
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer.
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
57 848

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka