Blåser snorkallt
Så idag blir det termobyxor och mössa till jobbet
Kommer svettas ihjäl
Gjorde de hemma igår. Nordanvind, burr
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Blåser snorkallt
Så idag blir det termobyxor och mössa till jobbet
Kommer svettas ihjäl
Katten har vrålat sedan 5 för att bli utsläppt och jag masade mig upp strax innan 6 och släppte ut henne. Det har kommit lite snö under natten och jädrar vad förvånad hon blev
Hon kommer att vara skitsur när jag släpper in henne
Det snöar här med. Jag har sommardäck så det är dåligt planerat av mig. Men å andra sidan ska det vara 12 grader varmt på måndag.
Är du verkligen förvånad? Jag skulle aldrig köpa sånt där. En stallkompis köpte öppningsbara ringar och satte på sin martingal. Första träningen, ett ryck, och båda ringarna öppnades åt fel håll och gick sönder.Dricker kaffe och ser på en dokumentär om Temu. Chockad över hur mycket fusk och förfalskningar det är. Ja det är välkänt att Temu, Shein osv är billiga av en anledning men förfalskade intyg och stämplar på verktyg, karbinhakar och liknande där man vill ha hög säkerhet är helt otroligt
Är du verkligen förvånad? Jag skulle aldrig köpa sånt där. En stallkompis köpte öppningsbara ringar och satte på sin martingal. Första träningen, ett ryck, och båda ringarna öppnades åt fel håll och gick sönder.
Jag hade promenerat.Jag funderar på hur jag ska få ungen till skolan, 2 km bort. Det är mycket snö här och det fortsätter komma ner.
Visa bifogad fil 157086
Snöröjarna jobbar på de stora lederna så vi på smågatorna ser väl ingen plog förrän i em skulle jag tro.
Problemet är ju 40 cm snö på trottoarerna. Det skulle ta barnet en timme att pulsa till skolan i detJag hade promenerat.
Har också dubbdäck. Men jag tog mig till tågstationen med bilen faktiskt. Det var snöigt i 1 km sen inget mer. Det är svårt där jag bor för det kan vara jättestora skillnader bara på några hundra meter.Om du inte ska ut i trafiken så gör det inte något att du inte fått på dem än
Jag får inte alltid på dem på i tid till första snön, men då får jag planera mina transporter under den tiden. Det brukar vara väldigt växlande väder i oktober-november där jag bor och med dubbdäck så vill man inte sätta på dem för tidigt heller.
De vill ju bara sälja som sagt. Varför skulle de vara ärliga med något? Med tanke på slavfabrikerna så har ju de där företagen inga som helst skrupler.Både ja och nej. Med ett underpris och mycket olika rabatter så nej generellt inte för det är producerat enbart för att säljas. Men att det fuskas med intyg och olagligt stämplade saker ja.
-1 här. I helgen verkar det bli sol runt 0an och -4–6 på natten. På söndag ösregn. Måndag 12 grader varmt….Det börjar kännas som om vi här i södra Småland är en av få som inte har fått en endaste snöflinga ! Bara KALLT (-6 grader), men vi ska också få många plusgrader och ÖSREGN på söndag...
De vill ju bara sälja som sagt. Varför skulle de vara ärliga med något? Med tanke på slavfabrikerna så har ju de där företagen inga som helst skrupler.
Ta sats . Nä men blir ju lite knepigt innan man får det röjt! Vi som bor öppet blir lätt insnöade då det drivar igen på vägen upp....Ibland dröjer det ju innan grannbonden som har avtal med hyresvärden har plogat, tur vi har egna gamla traktorer och snöblad att ta till vid behovJag funderar på hur jag ska få ungen till skolan, 2 km bort. Det är mycket snö här och det fortsätter komma ner.
Visa bifogad fil 157086
Snöröjarna jobbar på de stora lederna så vi på smågatorna ser väl ingen plog förrän i em skulle jag tro.
Svenska företag har ändå regelverk att förhålla sig till.Slavfabriker finns överallt i länder där människors rättigheter inte räknas, Lager157 tex har också underpris på många av sina kläder och Ge-Kås har inte heller haft bra kvalitet på sina massproducerade kläder (vet inte hur det ser ut idag).
Har också dubbdäck. Men jag tog mig till tågstationen med bilen faktiskt. Det var snöigt i 1 km sen inget mer. Det är svårt där jag bor för det kan vara jättestora skillnader bara på några hundra meter.
Håller med dig, har man sommardäck får man faktiskt stanna hemma när det är vinterväglag. Jag vill inte möta folk med sommardäck ute nu!Om du ändå kör i vinterväder med sommardäck så håller jag med dig om att du haft dålig planering Och också utsätter dig själv och dina medtrafikanter för onödig risk. Det är ju inte bara snö det handlar om utan också att sommardäckens gummi blir stelt i kyla.
Och sedan gissar jag att du ska hem igen från tågstationen, och då oavsett hur vädret och väglaget kommer att resonera "men jag ska ju bara åka hem, det går säkert bra". Dvs du resonerar precis likadant som alla som orsakat olyckor resonerat innan de åkt iväg. Ingen tänker ju att de kommer att orsaka en olycka innan de ger sig iväg, alla tänker att "det går nog bra, det är inte så långt, jag kör försiktigt och en massa andra rättfärdigande argument" för det brukar ju gå bra, tills den gång det inte gör det.