Vad gör vi? Del CCIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Haha, inte en chans att Björn skulle gå med på det. 😅
Här är min tomte :love:
gissa tomte.webp

Provade en fuktmask jag inte använt förut. Omg, hyn känns så mjuk och nöjd. Om nu hy kan vara nöjd.
(Lumene Lähde 72-tim gelmask, om nån undrar, hade på den i 15 min men man kan använda den som nattmask också).

Gardinbyte sker sådär vart femte år så några julgardiner hinner inte in i fönstren….

Samma här, byter när jag byter lägenhet. 😅

Jag har inte haft gardiner på långt över 20 år.
Tror jag haft samma i 11 år. Har aldrig ens tagit ner och tvättat dem. Med tanke på hur mycket partiklar som samlas på fönsterbänken så måste gardinerna vara fulla med smuts men av nån anledning syns det inte. :confused:

Sa har sag min forsta Rottis, Miss Mandy ut 2009 nagon gang i December. Hon drog en vagn efter sig som diverse barn fick aka i medan vi gick runt kvarteret hos sonen (jag bodde pa landet sa hos mig var det inga kvarter att ga runt och erbjuda barnen skjuts :p) Hur hon kande sig talar henne's ansikte om mycket tydligt.🤣

IMG_3129.webp

Viskar mycket viktigt från en i branschen det är ett TRÄblåsinstrument. Fråga mig inte om skillnaden. Nu tvingas man inte till blockflöjt utan får välja fritt. Dessutom får man hyra instrument visst vi kanske har betalat ett instrument under åren men dottern har spelat 4 instrument under 9 år så det betalar sig nog. Vi har sluppit stå där med 3 instrument att sälja.
Ja det ska aldrig vara "farligt" och dyrt att ändra sig innan man "hittat hem" bland tonerna och instrumenten, jag visste redan när Beatles upptäcktes att jag skulle spela "pop-orgel" som jag kallade Hammomdorgeln för och inte blev det "bättre" när min skolväg passerade Klosters kyrka i Eskilstuna där dom höll på att bygga ny orgel, där slank jag in till gubbarna lite då och då och fick provspela den då inte riktigt färdiga orgeln många gånger.
Klaviatur är min grej och idag äger jag en Roland G70 "arbetsstation" som finns massor med samplade instrument i, en Casio lättviktskeyboard som jag fick om jag ville ha den och en egen digital kyrkorgel som jag byggt själv. Jag både bygger och reparerar det mesta, även kyrkorglar. Här är min lilla kyrkorgel under bygge, den har full pedalklaviatur också och i hallen står ett kombinationssystem som ska installeras i den, det är samma system som finns i en kyrka i Sundsvallstrakten.
Det är praktiskt att ha egen orgel, då måste jag inte åka till nån av kyrkorna fast det är ju inte långt dit, jag bor ju mitt mellan Floda kyrka och Sköldinge kyrka och sen finns ju en drös till att blåsa dammet ur i samfälligheten.:)

20220908_235648.webp

+ @Enya
Min förra husläkare sa att jag kunde ta nåt magnesiumtillskott.
Han tyckte inte det behövdes tas nåt prov. (Tar en medicin som kan ge magnesiumbrist).
Jag tar epilepsimediciner som ger folsyrebrist (och missbildningar om man blir gravid) och tar därför folsyra, å andra sidan är det skillnad på att ta läkemedel som ger brister och att ta tillskott lite hipp som happ för skojs skull för att "det kan ju vara bra".

Du och andra får ta så mycket tillskott ni känner för, och får tycka att ni vill göra det, jag får ju också tycka att man behöva kolla efter brister först innan man stoppar i sig till skott. Det är bara olika åsikter och det är ok att ha.

Sa har sag min forsta Rottis, Miss Mandy ut 2009 nagon gang i December. Hon drog en vagn efter sig som diverse barn fick aka i medan vi gick runt kvarteret hos sonen (jag bodde pa landet sa hos mig var det inga kvarter att ga runt och erbjuda barnen skjuts :p) Hur hon kande sig talar henne's ansikte om mycket tydligt.🤣

Visa bifogad fil 156568
Rottisar är livsfarliga, för möblemanget iallafall. Tänk dig mig i en trädgårdsstol av plast och så en överladdad rottis som precis fick syn på mig och laddade järnet för att landa i mitt knä, tur jag inte hann greppa kaffemuggen och stolen ja, den kan vi glömma. :rofl:

Se där jag tror att jag äntligen har knäckt calibre companion. Wow. Det har tagit en halv evighet och jag har svurit. Men ja, nu tror jag det är fixat. Nu väntar jag bara på att mitt nya sd kort ska komma så jag kan lägga över hela mitt calibre bibliotek på det. 29,000 filer via wifi. Känner mig matt vid bara tanken.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Alla dessa "bra att ha" saker som bara samlar damm? Hur ändrar man sig och klarar av att göra sig av med sånt som bara står "utifall...
4 5 6
Svar
114
· Visningar
4 349
Tjatter Jag ska upp till Sundsvall ett par dagar och kommer spendera en dag på egen hand när sambon jobbar. Vad hittar man på där uppe tro...
Svar
15
· Visningar
584
Senast: Exile
·
  • Låst
Tjatter Jag har ju ingen katt att ha som första bild så det får bli en midsommarfin Gräddbulle :angel: Snart dags att åka till stallet för den...
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
62 098
Mat Jag skulle vilja göra konserver med äppelmos, men har tyvärr tidigare misslyckats med att få konserver lufttäta. Måste gummiringen till...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 020
Senast: Pegasus63
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Snabbtest för Gardia
  • Valp 2024