Handlat och startat gulaschsoppa i crockpotten ! Om 8 timmar får vi se om det blir så mumsigt som det verkar. Tvätten är upphängd och diskmaskinen tömd, så nu tror jag att jag ska ta tag i utomhusbelysningen .
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Se det som en lärdom, vissa människor kan bara inte hålla truten och jag brukar säga som min gamla mormor, "det är bättre att vara tyst och verka dum än att öppna munnen och undanröja alla tvivel". Kärringen hade säkert dockor av cement och cementerad sandlåda och dockvagn med skurna hjullager.Svärmor kommer med massa pikar
Varför åkte jag med?
Ja, jag har prickat av nästan hela min "To Do"-lista ! Pling, pling, pling !! Man borde få någon slags ytterligare belöning i appen också - pengar kanske ?!Blev ingen loppis men fick gjort nästan allt jag inte gjorde igår här hemma
Ska bara göra mig lite iordning så ska jag hämta kakor och åka till mor och far!
På min HC/VC kan man få hjälp med samtalsterapi hos kurator eller psykolog om man är i behov. Är det något som din HC/VC har eller kan hjälpa till med?Har inte kunnat sova riktigt i natt, har inte kommit till ro alls faktiskt så sömnen har inte infunnit sig. Sömnbristen för mig beror i stort sett aldrig på att jag oroar mig för något eller grubblar på något (utan på att jag inte är trött när man rent krasst ska sova, min inre klocka har aldrig fungerat som samhället vill) men nu fick innehållet i en bok mig att börja tänka och minnas saker jag undvikit så det var kanske inte fullt så bra att försöka läsa den innan det har blivit mer stabilt med sömn för mig. Känner en viss oro för att träffa psykoterapeuten på onsdag, vilket jag inte heller brukar göra, är inte egentligen personen som bara brukar oroa mig, för när oro kommer brukar jag vilja ha strategier för att hantera det. Lösningar liksom.
Som tex nu när det är så mycket uppsägningar inom regionen. Pratade med AF om hur jag skulle hantera den oron som finns (hos alla anställda i stort sett, jag försöker att inte bli påverkad men när jag är föremål för diskussion och utpekad som den folk tycker ska gå eftersom jag varit där kort tid och bara jobbar 50 % så blir det en genuin påtaglig oro även för mig, som är svår att värja sig ifrån, som utpekad) och det enda svar jag fick ständigt var "sitt lugnt i båten". Ja det har jag gjort nu, nu behöver jag tänka på OM-scenario och hur det ska hanteras så att jag vet att lösningar finns, behöver helt enkelt bollplank så att jag på så sätt slipper oro och kan se en framtid istället. Men nej, det fick jag inte. Så mitt sätt att hantera oro är att se att det finns en plan A, B eller C, men deras är bara "oroa dig inte". Konstruktivt. Det märks att vissa där har läst några kurser i motiverande samtal, ett jäkla ordbajseri är det ibland alltså, som att prata med en vägg, där inga riktiga svar kommer ur utan bara färdiga ord och meningar utan sammanhang till det jag pratar om.
Har varit ute med hundarna, fungerar bättre och bättre, hade blindpinnen med, får rama in lillhunden lite så hon inte far omkring framför benen ibland, men hon lär sig, det märks. Hon gillar att rulla sig i gräs men gillar INTE att bli blöt om tassarna, vilket gör att hon helst går på asfalten och det krävs lite övertalning för att börja snusa och göra lite behov också.
Själv ska jag äta lite, förstår inte varför jag drar ut på det ständigt. Städa står också på schemat, renbädda sängen förstås och tvätta.