Vad gör vi? Del CCIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Målar, målar, lackar, slipar, lackar, klättrar på stegar och tapetserar. 🥵
Sonen ska få sitt rum omgjort i 10års present (2 dec) och jag börjar bli evinnerligt trött på att det tar sådan tid att göra saker. Jag menar, vem har uppfunnit torktid på målarfärg egentligen? 😴

20241109_210043.webp

Bild på nästan klar tapetsering

Äter frukost. Vill handtvätt gardin k badkar men då klockan inte ens är 8 tror jag att mina flatmates kan bli griniga om jag väcker dem med att ha på duschen.. Så bra att jag flyttar till egen lägenhet på torsdag - så tråkigt att jag måste tvätta gardinerna innan dess!

Addressandrar, vilket jag tror reflekterar en del kulturella skillnader. Visst nar man addressandrar sa antas man gora sa INNAN man faktiskt flyttar, sa man kan uppge ett datum fran nar den nya addressen galler?

Extra annorlunda da vi inte har ett centralt register som skatteverket, sa jag kontaktar olika byraer for att andra address pa min rostregistrering, med VC, organ och blood donering, korkortet, tandlakare, banker och pensioner. Hittils ar det bara CSN som fragat nar den nya addressen ar giltlig fran, all andra antar att jag redan flyttat

Bah humbug!

På sin höjd hänger jag upp en adventsstjärna. Det är samma fundering varje år, kan en ateist fira en religiös högtid? Dock har jag köpt fem adventskalendrar för katten. Och kanske sätta upp min lilla konstgjorda gran och dekorera den med kattsäkra dekorationer och ljus.

Det är allt.
Jag är ateist och firar inte. Men jag har en adventsljusstake och en stjärna.
Det där med tro är en knepig sak, det finns dom som tror att jag är rejält troende men jag säger såhär, var och en har sin egen övertygelse och att jag ibland befinner mig i kyrkor och bland religiösa människor beror enbart på att orglarna är rätt svåra att låna hem och att jag gillar vissa människor och dom mig. Jag har både präster och en fd. kyrkoherde i vänkretsen samt dom som tillhör frikyrkor men vi diskuterar aldrig religiösa spörsmål utan en massa annat istället. Tror man inte så gör man inte, det är vars och ens ensak. Tack och lov är tiden förbi när godsägaren tog hjälp av prästen att tvinga tjänstehjonen till underkastelse och straffade dom som inte kunde katekesen.

Adventsljusstake ska fram, julgranen och slingan på trappan ska fram och likaså adventsstjärnan, det är fint att lysa upp i vintermörkret.:)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Alla dessa "bra att ha" saker som bara samlar damm? Hur ändrar man sig och klarar av att göra sig av med sånt som bara står "utifall...
4 5 6
Svar
114
· Visningar
4 349
Tjatter Jag ska upp till Sundsvall ett par dagar och kommer spendera en dag på egen hand när sambon jobbar. Vad hittar man på där uppe tro...
Svar
15
· Visningar
584
Senast: Exile
·
  • Låst
Tjatter Jag har ju ingen katt att ha som första bild så det får bli en midsommarfin Gräddbulle :angel: Snart dags att åka till stallet för den...
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
62 098
Mat Jag skulle vilja göra konserver med äppelmos, men har tyvärr tidigare misslyckats med att få konserver lufttäta. Måste gummiringen till...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 020
Senast: Pegasus63
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Snabbtest för Gardia
  • Valp 2024