Vad gör vi? Del CCIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tänker att lussekatter och pepparkakor + julbord är ok som religionneutrala. Stjärnor är ju lite mer i gråzonen, liksom julgranen. Adventskalender är också grått.
Adventskalender är ju väntan på tomten till snälla barn. Jag har minst en förälder i livet och är barn stjärnor och ljusstake är ljuset

Stryker inte...Äger inte ens ett strykjärn 😝😇

Jag tog fram vårat för att stryka en pärlplatta för några år sedan. Dottern var lätt chockad över att vi hade ett strykjärn i hemmet ens :D
Mitt strykjärn har jag fått begagnat av mamma. Ett gammalt och mycket litet strykjärn utan ångfunktion. Hon har haft ångstrykjärn i flera decennier, så det jag har måste vara urgammalt... 🤪 Men jag stryker ju i princip aldrig, dvs KANSKE sisådär 2 ggr/år så jag känner ingen större lust att investera i något bättre :) !

Men ett tips till alla som vill ha släta gardiner utan att stryka. Just nu är det perfekt väder att låta dom hänga utomhus i några dagar - vips så hänger dom ut sig tillräckligt snyggt :up:
Tveksamt om det hade funkat på dessa. Jag lånade mammas "ångmaskin" och det hände absolut INGENTING när jag gav mig på skrynklor och veck :nailbiting:! Jag har använt den förut på andra gardiner med mycket bra resultat, så det var ytterst frustrerande att det inte ALLS funkade på dessa! Fick plocka ner dem igen och börja stryka... :wtf:

Enda blåsinstrument jag spelat på var den förhatliga blockflöjten i skolan som lät för :devil: och som vi tvingades traggla med.
Viskar mycket viktigt från en i branschen det är ett TRÄblåsinstrument. Fråga mig inte om skillnaden. Nu tvingas man inte till blockflöjt utan får välja fritt. Dessutom får man hyra instrument visst vi kanske har betalat ett instrument under åren men dottern har spelat 4 instrument under 9 år så det betalar sig nog. Vi har sluppit stå där med 3 instrument att sälja.

Har haller skolan med instrument. I forsta klass spelar alla fiol :heart sedan far de valja instrument. Grannen's son spelar har just borjat spela euphonium. En gang i historien's borjan spelade var son euphonium, det lat da, och later nu som en doende ko ... men jag alskar det. Det ar manga minnen med den plagade kon:p

Tveksamt om det hade funkat på dessa. Jag lånade mammas "ångmaskin" och det hände absolut INGENTING när jag gav mig på skrynklor och veck :nailbiting:! Jag har använt den förut på andra gardiner med mycket bra resultat, så det var ytterst frustrerande att det inte ALLS funkade på dessa! Fick plocka ner dem igen och börja stryka... :wtf:
Där sa du något, jag har en i en låda uppe i hallen,aldrig använd, ska prova den först.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Alla dessa "bra att ha" saker som bara samlar damm? Hur ändrar man sig och klarar av att göra sig av med sånt som bara står "utifall...
4 5 6
Svar
114
· Visningar
4 349
Tjatter Jag ska upp till Sundsvall ett par dagar och kommer spendera en dag på egen hand när sambon jobbar. Vad hittar man på där uppe tro...
Svar
15
· Visningar
584
Senast: Exile
·
  • Låst
Tjatter Jag har ju ingen katt att ha som första bild så det får bli en midsommarfin Gräddbulle :angel: Snart dags att åka till stallet för den...
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
62 098
Mat Jag skulle vilja göra konserver med äppelmos, men har tyvärr tidigare misslyckats med att få konserver lufttäta. Måste gummiringen till...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 020
Senast: Pegasus63
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Snabbtest för Gardia
  • Valp 2024