Vad gör vi? del 3 - Kids Edition

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag jobbar hemifrån idag och behövde ha fyraåringen med mig en stund under ett teamsmöte. Det gick jättebra, hon satt och ritade mestadels. Så på slutet kröp hon upp i mitt knä och då knarrade stolen till, högt sa hon då ”Mamma du PRUTTADE jag HÖRDE det!” 😂 Min chef och mina kollegor fick sig ett gott skratt 😬
Bättre att det var en 4åring som så det. Min man jobbade hemifrån, det var tyst så jag trodde att mötet var slut så jag gick in i rummet och utbrister. Oj vad det stinker, har du prutat? Mötet var inte slut 😂
 
Precis kommit hem från bilfärd vars mål var att få sonen att somna. Han har vägrat sova både i vagnen och hos mig idag trots att han helt uppenbart varit trött. (Försök inte lura denna morsan, jag har nog listat ut vad tummsugande och gnällighet betyder :meh:.) Frågan är vad det är som stökar för honom? För mycket att titta på/göra eller tidsomställningen? (Det ät mina gissningar.)

Han somnade direkt i bilen och sover fortfarande... Hmm.
 
Precis kommit hem från bilfärd vars mål var att få sonen att somna. Han har vägrat sova både i vagnen och hos mig idag trots att han helt uppenbart varit trött. (Försök inte lura denna morsan, jag har nog listat ut vad tummsugande och gnällighet betyder :meh:.) Frågan är vad det är som stökar för honom? För mycket att titta på/göra eller tidsomställningen? (Det ät mina gissningar.)

Han somnade direkt i bilen och sover fortfarande... Hmm.
Alltså bilen ibland :love:
 
Sms man blir glad av när man har barn:
Screenshot_20231101-173020.png

Min stora lilla tjej :heart Envis och väldigt duktig på att härma och förstå vad andra pysslar med. Skulle inte förvåna mig om hon blir blöjfri helt på egen hand 😁
 
Ensam med barnen i morse och hade fullkomligt kaos och bråk. Fick tillslut iväg dottern till förskolan och skyndade hem, ska iväg med sonen till öppna förskolan tillsammans med mammagruppen och där måste man hänga på låset om man vill få plats. Sonen somnade dock i selen så både han och jag fick åka oombytta, han i pyjamas och jag i mjukisar. Good enough idag. Men så missade jag att jag skulle vara tvungen att byta buss så nu är jag tydligen på väg in till stan 🙃
 
Sonen somnade dock i selen så både han och jag fick åka oombytta, han i pyjamas och jag i mjukisar. Good enough idag.
Jag har så gott som alltid mjukisar (inte när jag jobbar dock, men för övrigt) 😂

Skulle åkt på mammaträning idag, men vågar inte riktigt ge mig ut på vägarna, -1 grad och regn. Visst, var jag tvungen att åka så hade jag åkt försiktigt men med två ettåringar i bilen känns det dumt att chansa! Så nu sover de i vagnen istället!

Igår blev deras rum så gott som klart! Bara lite smådetaljer kvar, typ lite fog!
 

Bifogade filer

  • IMG_7133.jpeg
    IMG_7133.jpeg
    248 KB · Visningar: 75
Sms man blir glad av när man har barn:
Visa bifogad fil 131075

Min stora lilla tjej :heart Envis och väldigt duktig på att härma och förstå vad andra pysslar med. Skulle inte förvåna mig om hon blir blöjfri helt på egen hand 😁
Så var det för min numera 6åring.
Straxt innan 2årsdagen sa hon att hon inte ville ha blöja längre och så fungerade det från dag 1 utan "olyckor". Hon var också väldigt uppmärksam på vad som händer runt henne. Hennes fyra syskon har varit helt utan blöja runt 3årsdagen.
 
Jag har så gott som alltid mjukisar (inte när jag jobbar dock, men för övrigt) 😂

Skulle åkt på mammaträning idag, men vågar inte riktigt ge mig ut på vägarna, -1 grad och regn. Visst, var jag tvungen att åka så hade jag åkt försiktigt men med två ettåringar i bilen känns det dumt att chansa! Så nu sover de i vagnen istället!

Igår blev deras rum så gott som klart! Bara lite smådetaljer kvar, typ lite fog!
Åh, älskar den tapeten! Funderade på den till vårt barnrum också!
 
Försöker laga mat vilket är lika omöjligt som vanligt. Blir avbruten hela tiden som alltid av att barnen bråkar. Konstant! Jag är verkligen en värdelös förälder. Vad jag än gör så blir det bara skit av det

Föräldraskapet är så många toppar och dalar att jag har svårt att hänga med ibland! Känner helt klart igen känslan av att vara helt värdelös som förälder och att aldrig räcka till. Men jag är säker på att du gör jättebra :heart
 
Försöker laga mat vilket är lika omöjligt som vanligt. Blir avbruten hela tiden som alltid av att barnen bråkar. Konstant! Jag är verkligen en värdelös förälder. Vad jag än gör så blir det bara skit av det

Känner samma idag. Skulle åkt på utflykt med en kompis och våra barn, men bilen är på verkstaden och jag är svinförkyld.
Alla barn vaknade kl 5 när sambon gick upp, de äldsta har varit i luven på varandra hela tiden och gjort hyss som inneburit merjobb för mig. Minsta har varit trött och ledsen. Jag har så ont i halsen och huvudet att jag knappt fått i mig något alls att äta. Har hotat allt för många ggr om att det kanske inte blir så många julklappar..

Mormor räddade dagen och kom hit så jag kunde gå undan och vila en stund, men herregud vad slut man är efter en sånhär dag, särskilt när man inte är pigg själv. Nu sover alla iaf, och imorgon är sambon hemma 🙏
 
Förstår er hur det känns era tuffa dagar. Dottern har startat ett fullskaligt krig hemma sedan en vecka tillbaks och jag får ibland säga till henne till den grad att hon börjar gråta. Det är inte roligt, jag känner mig värdelös, men jag når inte fram till henne på något annat sätt. Det verkar inte bättre än att hon blivit besatt av en demon 🤷‍♀️ Belsebub, snälla kalla dina tjänare tillbaks igen!

Och herregud, jag luktar svett jämnt? Fattar inte hur det går till. Jag duschar på kvällen och tar på mig rena kläder på morgonen men fram mot kvällen känns det som om jag luktar som ett helt omklädningsrum igen. Men så inser jag att jag promenerar ca 3 h om dagen, bär 10 kg bebis i sele, lyfter barn ett femtiotal gånger upp och ner ur matstolar och vagnar, brottas med toddler för varje klädesplagg som ska på. Städar, handlar, byter blöjor. Inte konstigt att man kanske inte känner sig skitfräsch.
 
Alltså, vilka jäkla hjältar ni med flera barn (och djur) är! Jag har ju bara ett barn plus hund men jag är så förbannat slutkörd att jag är HELT säker på att det aldrig kommer att bli några syskon. Glöm att jag gör om detta igen. Just nu sitter jag och väntar på att pappan kommer hem, det är om åtta timmar det, juhu!. Nästa vecka kommer han inte att komma hem alls. Det är ett större under om jag klarar ensamveckorna fram till jul.
 
En riktig katastrofmorgon hemma idag, först är det katastrof att jag säger att det är för kallt för bara fleecetröja och när jag gav med mig på det var det visst inte fleece han ville ha utan tjock jacka. Sen ska han inte ha skor och heller inte stövlar men absolut inte åka utan något på fötterna. Där någonstans börjar barn nummer två uppröras över något oklart i sin klädsel och sen följer en lång (den kändes oändlig i allafall) stund av skrikande barn på golv och två föräldrar som försöker förstå vad som gått fel och därefter inser vi att det spöregnar ute och vagnen är genomvåt och måste ta på dem regnbyxor och därefter på nytt komma fram till vilka skor de ska ha och när de satt sig i vagnen har de plötsligt ändrat sig och vill ha de andra skorna. Puh. Man är inte världens bästa förälder varje dag direkt.
 
På väg hem från middag med makens stora familj, och det var bara så fint. Så sent som i somras skulle vår lilla K bara ha klängt sig fast vid oss och skrikit hela kvällen, men nu skulle hon leka med alla, kramas med alla och bli buren av alla, bara lite blyg i början men sedan släppte det. Så himla fint att se ❤️ Och totalt kaos med tio vuxna och fem barn förstås, men ett bra kaos!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
30 31 32
Svar
632
· Visningar
36 990
Övr. Barn Precis varit hos barnpsykolog och pratat om sonens sömn. Hon tycker att vi ska lära honom att somna själv. Vi kan sitta bredvid...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
6 501
Senast: CaisaCax
·
Övr. Barn Svåraste just nu är att tillgodose barnens önskemål efter förskolan samtidigt som jag får mat på bordet och en hyfsad tid för läggdags...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 197
Senast: Krålus
·
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
41
· Visningar
2 330

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Avels fråga
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp