Vad gör vi? Kids edition - del 4

Avskyr torsdagar med barn.
Förhoppningsvis sluta 16.15, hämta barn vid ca 17.00 om trafiken flyter på och det är bra väglag. Hemma cirka 17.30 med trötta och hungriga barn eftersom de gick upp runt 05.30-06.00. Kvällsmat direkt när vi kommit hem. Sen lite plock och läggning av dottern vid 19. Läxor med övriga barn? Glöm det, det hinns inte med idag :grin:

Sen undrar många varför jag inte jobbar heltid, ja då skulle mina barnveckor se ut så här jämt.

Lämnade det enda friska barnet till mormor idag för övernattning. HUR kan det va så mycket lugnare hemma med 2 barn än 3? Blir lika chockad varje gång. Och då var det ändå det lugnaste barnet jag lämnade bort, som sällan gör hyss eller bråkar 🤣
Ibland tänker jag på en 4a för att dynamiken kanske skulle bli bättre när de kan leka i par, meeeen förmodligen hade bara blivit ännu värre med fler att bråka med😆

Tycker synd om våran minsta. Den här sjukdomen tar hårt på honom. Det är hög feber, hosta från helvetet, ögoninflammation och noll matlust på det.

Beställde pizza förut idag och det var nog första gången han sken upp lite faktiskt sen i tisdags. Åt några bitar men sedan tog orken slut och han kraschade i min famn igen. Vill bara ha min glada lilla kille frisk igen.

Tror stora barnet går igenom någon sorts fas, kanske lite sena "lilla tonåren" för det är en hiskeligt kort stubin här plötsligt. Första dagarna reagerade jag nog ganska dåligt för det är liksom standard att han alltid är glad och hjälpsam. Sen insåg jag att även han har rätt att ha dåliga dagar och bli irriterad och visa känslor 🙈 så nu känner jag mig bättre rustad.

Imorse muckade han iallafall gräl med lillasyster flera gånger och när jag tillslut sa till honom ordentligt blev han ledsen och fick fram att han "minsann har haft ett väldigt jobbigt liv!" O_o Lätt att fnissa lite, men lillasyster är ganska bossig och storebror har hittills varit oerhört snäll och förlåtande, hämtar grejer åt fröken bekväm, lånar ut alla sina leksaker etc och nu börjar det visst tära lite ❤️ Det blir åtminstone lite lättare när de snart får varsina rum och kan hålla grejer åtskilda om man vill...

Liknande trådar

Övr. Barn Det är lite roligt att jag startade en tråd, skrev inte färdigt i originalinlägget men tråden fick god fart ändå... 😁🙈 Tråd 'Mens'...
Svar
3
· Visningar
455
Senast: pajaztar
·
Övr. Barn Det blir kanske ett brandtal det här, vi får se. Dottern har börjat på gymnastik. Eller mer korrekt - lek i gymnastiksal för småbarn...
Svar
18
· Visningar
1 620
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 558
Senast: Derivata
·
Gravid - 1år På tal om badhus. Vi ska på babysim i mitten på september. Hur sjutton gör man? Jag måste ju byta om och duscha, var gör jag av barnet...
2 3
Svar
55
· Visningar
2 377

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka