Vad gör vi? Kids edition - del 4

Avskyr torsdagar med barn.
Förhoppningsvis sluta 16.15, hämta barn vid ca 17.00 om trafiken flyter på och det är bra väglag. Hemma cirka 17.30 med trötta och hungriga barn eftersom de gick upp runt 05.30-06.00. Kvällsmat direkt när vi kommit hem. Sen lite plock och läggning av dottern vid 19. Läxor med övriga barn? Glöm det, det hinns inte med idag :grin:

Sen undrar många varför jag inte jobbar heltid, ja då skulle mina barnveckor se ut så här jämt.

Lämnade det enda friska barnet till mormor idag för övernattning. HUR kan det va så mycket lugnare hemma med 2 barn än 3? Blir lika chockad varje gång. Och då var det ändå det lugnaste barnet jag lämnade bort, som sällan gör hyss eller bråkar 🤣
Ibland tänker jag på en 4a för att dynamiken kanske skulle bli bättre när de kan leka i par, meeeen förmodligen hade bara blivit ännu värre med fler att bråka med😆

Tycker synd om våran minsta. Den här sjukdomen tar hårt på honom. Det är hög feber, hosta från helvetet, ögoninflammation och noll matlust på det.

Beställde pizza förut idag och det var nog första gången han sken upp lite faktiskt sen i tisdags. Åt några bitar men sedan tog orken slut och han kraschade i min famn igen. Vill bara ha min glada lilla kille frisk igen.

Tror stora barnet går igenom någon sorts fas, kanske lite sena "lilla tonåren" för det är en hiskeligt kort stubin här plötsligt. Första dagarna reagerade jag nog ganska dåligt för det är liksom standard att han alltid är glad och hjälpsam. Sen insåg jag att även han har rätt att ha dåliga dagar och bli irriterad och visa känslor 🙈 så nu känner jag mig bättre rustad.

Imorse muckade han iallafall gräl med lillasyster flera gånger och när jag tillslut sa till honom ordentligt blev han ledsen och fick fram att han "minsann har haft ett väldigt jobbigt liv!" O_o Lätt att fnissa lite, men lillasyster är ganska bossig och storebror har hittills varit oerhört snäll och förlåtande, hämtar grejer åt fröken bekväm, lånar ut alla sina leksaker etc och nu börjar det visst tära lite ❤️ Det blir åtminstone lite lättare när de snart får varsina rum och kan hålla grejer åtskilda om man vill...

Men alltså wow wow wow är mina ord gällande mina barn. Var på badhuset och dottern på 3,5 år badade utan badblöja för första gången. Efter drygt 1,5 timme mutade jag in dottern på toaletten om att vi fortsätter bada efter att hon kissat. Och hennes bröder satt snällt på en bänk medan vi var på toaletten för att motivera henne att kissa så hon inte skulle missa något roligt under tiden. Så totalt badade vi 2,5 timme med fika- och toalettpaus. Enda nackdelen var att puffar och baddräkt behövde tas av, hur gör man med tjejer för att underlätta snabba toalettbesök? Badtrosor och topp? Jösses en ny upplevelse som jag får behöva lösa för vi lär aldrig hinna i dagsläget om det är bråttom.

Men alltså wow wow wow är mina ord gällande mina barn. Var på badhuset och dottern på 3,5 år badade utan badblöja för första gången. Efter drygt 1,5 timme mutade jag in dottern på toaletten om att vi fortsätter bada efter att hon kissat. Och hennes bröder satt snällt på en bänk medan vi var på toaletten för att motivera henne att kissa så hon inte skulle missa något roligt under tiden. Så totalt badade vi 2,5 timme med fika- och toalettpaus. Enda nackdelen var att puffar och baddräkt behövde tas av, hur gör man med tjejer för att underlätta snabba toalettbesök? Badtrosor och topp? Jösses en ny upplevelse som jag får behöva lösa för vi lär aldrig hinna i dagsläget om det är bråttom.

Jag låter min snart sjuåring ha bikini. Trots att jag har varit och delvis är emot det till barn fick det bli så efter samma upplevelse.
Dock modell med sporttopp och trosa så inte mini ☺️
Fick panik på att trixa av både puffar och baddräkt

Jag låter min snart sjuåring ha bikini. Trots att jag har varit och delvis är emot det till barn fick det bli så efter samma upplevelse.
Dock modell med sporttopp och trosa så inte mini ☺️
Fick panik på att trixa av både puffar och baddräkt

Ja sporttopp och trosor vore toppen. Jag känner lite motstånd till det också men nöden går ärligt talat före i detta fall. Har du tips på bra modeller, snabb sökning visade att det fanns tröjliknande toppar.

Såhär mitt i sluttampen på sjukstugan fick dottern för sig att vi ska lämna napparna till kaninerna idag. Hon har aldrig tagit något eget initiativ att prata om det så jag tog tillfället i akt. Vi band fast dem i ett litet sidensnöre och åkte till kaninerna. Knöt fast dem och sa hejdå. Jag försökte att inte tänka två gånger utan bara göra. Dottern var helt oberörd men jag och maken fick hjärtsnörp. På vägen hem skulle hon få välja ut en present i leksaksbutiken men jag tror det hela blev lite för mycket och hon hade svårt att välja, så tillslut valde vi ut en stor kanin-nalle till henne. Nu vid middagen sjönk insikten om att de kommer vara borta även när hon ska sova. Så nu har hon varit ledsen och vill åka och hämta dem, och mitt hjärta brister. Min lilla tjej. Min lilla och stora tjej samtidigt. Nu får vi härda ut några dagar :heart:

På barnvagnsförbud-fronten lite nytt! Jag mailade förvaltning och politiker i nämnden och nu har plötsligt rektorn backat så att vagnen får tas med in på gården när hämtning sker utomhus om föräldern håller i vagnen hela tiden :up:

Jag hoppas kunna få igenom att man får ta in och ha den utanför porten vid lämningen kl 08 också (de äter frukost kl 08 så det är inga barn ute då).

På andra fronter planerar jag packning inför fjällenresa nästa vecka. Lillans första nattåg! Och storebror är absolut redo för längre kapitelböcker så vi ska försöka hitta någon på rätt nivå på bibblan, att läsa på kvällarna framför brasan. Ska bli så mysigt att åka iväg hela familjen på något sånt här igen.

Liknande trådar

Övr. Barn Det är lite roligt att jag startade en tråd, skrev inte färdigt i originalinlägget men tråden fick god fart ändå... 😁🙈 Tråd 'Mens'...
Svar
3
· Visningar
659
Senast: pajaztar
·
Övr. Barn Det blir kanske ett brandtal det här, vi får se. Dottern har börjat på gymnastik. Eller mer korrekt - lek i gymnastiksal för småbarn...
Svar
18
· Visningar
2 031
Övr. Barn Jag håller på att bli knäpp av allt velande och tankar och funderingar fram och tillbaka 😅 Jag har idag ett barn på 1,5år. Jag lever... 2
Svar
26
· Visningar
2 157
Senast: MiniLi
·
Övr. Barn Det sägs ju vara ganska vanligt men vi känner oss verkligen helt ensamma. Vår gosse fyller 6 i sommar och kissar fortfarande mycket på... 2
Svar
27
· Visningar
2 029
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka