Vad gör vi? Kids edition - del 4

Vår 3-åring har bara badbyxor. Har svårt att se att det känns relevant med en topp på bra länge, men det vet man ju aldrig. Hon lär väl vilja ha det som andra har. Men som förälder har jag svårt att se att hon behöver en topp fram tills förpubertal ålder.

Njut så länge hon inte vill ha topp eller behöver. Min dotter vill ha samma som mig även om bröderna endast har badbyxor. Så ibland badar även jag i baddräkt om det gör hennes dag på badhuset :p

På barnvagnsförbud-fronten lite nytt! Jag mailade förvaltning och politiker i nämnden och nu har plötsligt rektorn backat så att vagnen får tas med in på gården när hämtning sker utomhus om föräldern håller i vagnen hela tiden :up:

Jag hoppas kunna få igenom att man får ta in och ha den utanför porten vid lämningen kl 08 också (de äter frukost kl 08 så det är inga barn ute då).
Skönt! Bra fixat 😃

Jag är så nöjd med att gå på en liten kommunal förskola. Där säger pedagogerna hej till min lilla med namn och har även lyft upp och gullat med henne några gånger.
Hoppas på en enkel inskolning iom att hon redan känner pedagogerna

Dottern har sovit en hel natt utan nappen och sprang stolt in till sin pappa på morgonen och berättade det. ”Det gick!”. Sonen har startat dagen med att trampa på en glasbit (skräll?). En glas gick i backen igår och vår dammsugare är hemskt dålig, så vi fick tydligen inte upp allting i mörkret. Som tur är, efter lite närmare inspektion och efter att ha tvättat bort allt blod så ser såret ganska litet ut. Jag tror inte heller det är något glas kvar i det, men jag får kolla senare igen. Dottern är så gullig. ”Ska jag hämta ett plåster?”, ”Ska jag hämta en strumpa?”

Skönt! Bra fixat 😃

Jag är så nöjd med att gå på en liten kommunal förskola. Där säger pedagogerna hej till min lilla med namn och har även lyft upp och gullat med henne några gånger.
Hoppas på en enkel inskolning iom att hon redan känner pedagogerna
Ja pedagogerna är supergulliga mot lillasyster här med, storebror har trivts toppen på både småbarn och storbarn och vi ser fram emot att även hon ska få gå på just den här förskolan ☺️ Med en enorm gård 😅

IMG_0342.webp

Bakat avramlingstårta, den blev kanske inte så estetiskt imponerande men väldigt god 😁

Dottern var väldigt snorig och hostig i morse, tänkte att det kommer säkert bli värre så ingen idé att gå till föris.
Det var vid 7 i morse, nu är klockan 11 och lilltroll är superpigg och hur frisk som helst. Hon har hittills sett lite på tv medan hon for runt i soffan, borstat sitt hår själv ( hon är superstolt över det haha) sorterat sin garderob, städat på sin byrå, gjort experiment i köket och diskat sugrör bara för att prova om det gick :laugh: Mitt i allt detta försöker jag få lite skolarbete gjort, det går inte jättebra 🫣

1.5 veckor hann vi vara feberfria och friska, sen fick äldsta ögoninflammation som inte vill ge sig. Och få tid på vc verkar svårt, ska ringa direkt dom öppnar vid 7 imorgon för när jag pratade med dom idag var alla akuttider bokade :meh: .

Ch lillasyster är så sjukt jobbig vid läggning sen senaste veckan. Ligger inte stilla alls och är hon inte stilla somnar hon inte. När hon väl slappnar av somnar hon men hon vill ju inte :arghh:.

Liknande trådar

Övr. Barn Det är lite roligt att jag startade en tråd, skrev inte färdigt i originalinlägget men tråden fick god fart ändå... 😁🙈 Tråd 'Mens'...
Svar
3
· Visningar
470
Senast: pajaztar
·
Övr. Barn Det blir kanske ett brandtal det här, vi får se. Dottern har börjat på gymnastik. Eller mer korrekt - lek i gymnastiksal för småbarn...
Svar
18
· Visningar
1 686
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har... 2 3
Svar
48
· Visningar
4 562
Senast: Derivata
·
Gravid - 1år På tal om badhus. Vi ska på babysim i mitten på september. Hur sjutton gör man? Jag måste ju byta om och duscha, var gör jag av barnet... 2 3
Svar
55
· Visningar
2 381

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka