Bra tips! Jag känner att jag oftast orkar precis vad som helst men ingenting fungerar

Jag får igång en lek som funkar men så fort man närmar sig målet, typ hoppa in i bilen eller borsta tänderna, så kommer hon på att det var ju inte det hon ville och så är man tillbaks på ruta ett igen. Så börjar vi om. Försökt topsa hennes öron i fyra dagar nu men tillslut fick jag bara göra det med en iPad i handen och klubba i munnen och vilda protester ändå.
Försöker påminna mig om att föräldraskapet är ett marathon. Allt man gör ger utdelning men sannolikt inte idag eller i morgon. Men så gör jag fel ibland. Ikväll ville hon åka vagn men sen ville hon inte åka vagn och eftersom sonen väntade och vi hållit på bra många vändor på hennes villkor försökte jag tillslut lyfta i henne ändå och därmed gick allt åt skogen sen. Och jag lämnas av känslan att det inte går att göra rätt. Igår passade jag henne i klätterställningen när hon klättrade upp sju gånger och den åttonde när jag står med ryggen emot trillar hon ner. Sonen kan man inte vända ryggen till alls. Men det är väl halva grejen med att vara mamma. Känslan av att aldrig räcka till, och den resiliens som krävs för att klara av det.