Vad gör vi? Kids edition - del 4

Vår 3-åring har bara badbyxor. Har svårt att se att det känns relevant med en topp på bra länge, men det vet man ju aldrig. Hon lär väl vilja ha det som andra har. Men som förälder har jag svårt att se att hon behöver en topp fram tills förpubertal ålder.

Njut så länge hon inte vill ha topp eller behöver. Min dotter vill ha samma som mig även om bröderna endast har badbyxor. Så ibland badar även jag i baddräkt om det gör hennes dag på badhuset :p

På barnvagnsförbud-fronten lite nytt! Jag mailade förvaltning och politiker i nämnden och nu har plötsligt rektorn backat så att vagnen får tas med in på gården när hämtning sker utomhus om föräldern håller i vagnen hela tiden :up:

Jag hoppas kunna få igenom att man får ta in och ha den utanför porten vid lämningen kl 08 också (de äter frukost kl 08 så det är inga barn ute då).
Skönt! Bra fixat 😃

Jag är så nöjd med att gå på en liten kommunal förskola. Där säger pedagogerna hej till min lilla med namn och har även lyft upp och gullat med henne några gånger.
Hoppas på en enkel inskolning iom att hon redan känner pedagogerna

Dottern har sovit en hel natt utan nappen och sprang stolt in till sin pappa på morgonen och berättade det. ”Det gick!”. Sonen har startat dagen med att trampa på en glasbit (skräll?). En glas gick i backen igår och vår dammsugare är hemskt dålig, så vi fick tydligen inte upp allting i mörkret. Som tur är, efter lite närmare inspektion och efter att ha tvättat bort allt blod så ser såret ganska litet ut. Jag tror inte heller det är något glas kvar i det, men jag får kolla senare igen. Dottern är så gullig. ”Ska jag hämta ett plåster?”, ”Ska jag hämta en strumpa?”

Skönt! Bra fixat 😃

Jag är så nöjd med att gå på en liten kommunal förskola. Där säger pedagogerna hej till min lilla med namn och har även lyft upp och gullat med henne några gånger.
Hoppas på en enkel inskolning iom att hon redan känner pedagogerna
Ja pedagogerna är supergulliga mot lillasyster här med, storebror har trivts toppen på både småbarn och storbarn och vi ser fram emot att även hon ska få gå på just den här förskolan ☺️ Med en enorm gård 😅

IMG_0342.webp

Bakat avramlingstårta, den blev kanske inte så estetiskt imponerande men väldigt god 😁

Dottern var väldigt snorig och hostig i morse, tänkte att det kommer säkert bli värre så ingen idé att gå till föris.
Det var vid 7 i morse, nu är klockan 11 och lilltroll är superpigg och hur frisk som helst. Hon har hittills sett lite på tv medan hon for runt i soffan, borstat sitt hår själv ( hon är superstolt över det haha) sorterat sin garderob, städat på sin byrå, gjort experiment i köket och diskat sugrör bara för att prova om det gick :laugh: Mitt i allt detta försöker jag få lite skolarbete gjort, det går inte jättebra 🫣

1.5 veckor hann vi vara feberfria och friska, sen fick äldsta ögoninflammation som inte vill ge sig. Och få tid på vc verkar svårt, ska ringa direkt dom öppnar vid 7 imorgon för när jag pratade med dom idag var alla akuttider bokade :meh: .

Ch lillasyster är så sjukt jobbig vid läggning sen senaste veckan. Ligger inte stilla alls och är hon inte stilla somnar hon inte. När hon väl slappnar av somnar hon men hon vill ju inte :arghh:.

Det är en av dom svårare sakerna tycker jag med att ha barn, hantera kompisar och barnens val av kompisar.
Ja :(
Här är det väl kanske inte så mycket val heller eftersom de är så små fortfarande, utan mer bara klasskompisar och grannar typ. Och där det funkat tidigare men nu kommer ex. ena kompisen med tråkiga kommentarer och "tjuvnyp" typ hela tiden.

Helt slut efter denna eftermiddag med barnen. Sonen hade träning och jag och lillasyster var med som vanligt och tittade på. Ikväll var sonen helt horribelt okoncentrerad, pratade i mun, avbröt och fick flera tillsägelser av tränaren som han valde att ifrågasätta... 😬🙈 Inte särskilt glad mamma på vägen hem. Lillasyster var inte heller på topp så det var skönt att få säga godnatt tillslut.

Tycker det är så himla svårt att veta hur mycket man som förälder ska göra i det läget som blev ikväll, han lyssnar ofta bättre på mig än andra vuxna, jag vill å ena sidan inte lägga mig i träningen men å andra sidan inte verka som att jag inte bryr mig...

Helt slut efter denna eftermiddag med barnen. Sonen hade träning och jag och lillasyster var med som vanligt och tittade på. Ikväll var sonen helt horribelt okoncentrerad, pratade i mun, avbröt och fick flera tillsägelser av tränaren som han valde att ifrågasätta... 😬🙈 Inte särskilt glad mamma på vägen hem. Lillasyster var inte heller på topp så det var skönt att få säga godnatt tillslut.

Tycker det är så himla svårt att veta hur mycket man som förälder ska göra i det läget som blev ikväll, han lyssnar ofta bättre på mig än andra vuxna, jag vill å ena sidan inte lägga mig i träningen men å andra sidan inte verka som att jag inte bryr mig...

Som ungdomstränare skulle jag säga, låt ledarna hantera det och sätta de gränser de vill. Men prata med dem och säg att du är där och du inser ”bekymret” och att de gärna får ta hjälp av dig om de tycker att det behövs 😊

Nu har rektorn gett mig personlig tillåtelse att köra in med barnvagnen på gården och parkera utanför porten. Toppen för mig men det känns samtidigt så fånigt att jag får men inte andra föräldrar? För att jag klagar och ifrågasätter. Och det bekräftar liksom att det egentligen inte är någon säkerhetsrisk, för om det var det skulle ju inte någon få ett undantag mot regeln. Well, jag är föräldraledig en månad till, sedan är det min makes problem (undrar om undantaget följer med vagnen eller enbart personen ;) ).

Fråga tränaren?

Liknande trådar

Övr. Barn Det är lite roligt att jag startade en tråd, skrev inte färdigt i originalinlägget men tråden fick god fart ändå... 😁🙈 Tråd 'Mens'...
Svar
3
· Visningar
659
Senast: pajaztar
·
Övr. Barn Det blir kanske ett brandtal det här, vi får se. Dottern har börjat på gymnastik. Eller mer korrekt - lek i gymnastiksal för småbarn...
Svar
18
· Visningar
2 031
Övr. Barn Jag håller på att bli knäpp av allt velande och tankar och funderingar fram och tillbaka 😅 Jag har idag ett barn på 1,5år. Jag lever... 2
Svar
26
· Visningar
2 158
Senast: MiniLi
·
Övr. Barn Det sägs ju vara ganska vanligt men vi känner oss verkligen helt ensamma. Vår gosse fyller 6 i sommar och kissar fortfarande mycket på... 2
Svar
27
· Visningar
2 029
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka