Vad gör vi? Kids edition - del 4

Då förstår jag verkligen! Så sjukt nöjd med hela hennes avdelning, och främst hennes egen grupp (vi har 6 eller 7 pedagoger på hela avdelningen, och 2 som tillhör hennes grupp.)

Låter ju som en bra start ändå!
Oj, det låter som bra personaltäthet! Eller, hur många barn är det per avdelning?
Här har det varit 3 personal (varav en förskollärare, tror jag) på kanske.. 15-16 barn. Oftast uppdelade i tre grupper mitt på dagen, ibland tyvärr ensam pedagog sista och första timmarna.

Oj, det låter som bra personaltäthet! Eller, hur många barn är det per avdelning?
Här har det varit 3 personal (varav en förskollärare, tror jag) på kanske.. 15-16 barn. Oftast uppdelade i tre grupper mitt på dagen, ibland tyvärr ensam pedagog sista och första timmarna.

10 barn med grupp, 30 per avdelning 😅
Sen är ju sällan alla där samtidigt.
Så njae. 😆

Alltså vad är det för sjukdomar som går just nu?

Igår blev dottern snabbt sjuk. Hög feber och efter ett par timmar började hon kräkas. Idag mår hon bättre men febern är fortfarande över 39. Fick alvedon i morse. Snart dags för en dos till.

Idag var det sonens tur. Över 39 i feber han också och helt slut. Orkar knappt hålla ögonen öppna. Fick i honom lite alvedon i morse och nu lite ipren. Vill helst vara i famnen hela tiden.

Så många är sjuka runt oss så det var väl bara en tidsfråga. Mitt hjärta går sönder av att se dom så här sjuka.

Alltså vad är det för sjukdomar som går just nu?

Igår blev dottern snabbt sjuk. Hög feber och efter ett par timmar började hon kräkas. Idag mår hon bättre men febern är fortfarande över 39. Fick alvedon i morse. Snart dags för en dos till.

Idag var det sonens tur. Över 39 i feber han också och helt slut. Orkar knappt hålla ögonen öppna. Fick i honom lite alvedon i morse och nu lite ipren. Vill helst vara i famnen hela tiden.

Så många är sjuka runt oss så det var väl bara en tidsfråga. Mitt hjärta går sönder av att se dom så här sjuka.
Ungefär som vi hade här, funderade på covid när äldsta började klaga att allt smakar konstigt men hade inget test hemma så vet inte. Yngsta hade feber 2 veckor, äldsta 10 dagar. Jag klarade mig med 3 dagar feber.

Ungefär som vi hade här, funderade på covid när äldsta började klaga att allt smakar konstigt men hade inget test hemma så vet inte. Yngsta hade feber 2 veckor, äldsta 10 dagar. Jag klarade mig med 3 dagar feber.

Jag funderar också på om det är covid vi har. Dottern tyckte den korven hon brukar äta smakade konstigt så den ville hon inte ha. Jag har aldrig sett henne så här sänkt. Fick i hennes lite smoothie jag gjorde nu i kväll. Men annars äter hon inte mycket.

Lilleman blev pigg och glad när iprenen började värka. Passade på att fylla upp honom med näring och vätska när han ändå var pigg. Jag är så glad att vi har den där amningen kvar nu för det är det enda han velat ha idag.

Roligt sportlov det blev.

Eftersom inte alla läser min vagntråd så KOLLA VAD JAG KÖPT! Hur fin? Kan knappt bärga mig tills den kommer.

IMG_9784.webp

Min vab/sjuk-dag hittills; skällt lite för mycket på barnen, som bl.a. tagit sönder en tvättkorg och rivit ner tapet (dock gamla och slitna men ändå). Fick muta med långfilm för att jag skulle få sova ikapp en timme då jag knappt fått någon sömn inatt och inte mår väl idag.

Vi har också hunnit med att ta hand om 22 kycklingar som kläckts, så mysigt och barnen har nu pussat dom alla😄

Minsting var på extremt dåligt humör efter enbart 7 timmars sömn, så nu har vi kört en runda med bilen så sover han där och vi andra har satt en sats bröd på jäsning.

Bara 4,5h timme kvar tills sambon kommer hem🥱

Vabbar, som de flesta andra. Startade dagen med SVT Barn, sen har vi städat ur förrådet, sorterat ut bebiskläder til barnens kusin som kommer i sommar, ätit glass, målat naglar. Marshall, hästen och grodan har fått ett bad i diskhon.

Wow ändå! Själva har vi enbart legat vid tvn. Först Alla mot Alla. Och nu Gabbys dockskåp. 😅
Men vi vuxna är ju sjuka också så finns noll motivation.

Skrev precis in vårens tävlingar och matcher i kalendern och undrar hur vi ska få ihop allt och då har vi inte fått schemat för yngsta barnets fotbollsmatcher än. Samtidigt är jag glad för att barnen har sporter och aktiviteter men det sätter oss föräldrar på prov. Är gad för att vi har beställt en bil annars hade det inte gått alls. Måste nog även sänka kraven på mig själv, jag vill gärna vara med och titta på allt med måste inse att det faktiskt inte går. Hur tänker vi kring att vara med på barnens träningar/mtacher?

Men åh, lillebror :love:. Tänk om alla vore så, då skulle världen se annorlunda ut.
Ja, tänk vad bra allt hade varit då. Gör lite ont i hjärtat att lillebror snart kommer att inse att världen inte ser ut så.

Samma lillebror fick idag höra i Kindergarten att han han inte kunde ha en lila vattenflaska för att det är ju en tjejfärg. Han svarade helt coolt, ja och vadå, det är en fin färg och jag tycker om lila.

Jag funderar också på om det är covid vi har. Dottern tyckte den korven hon brukar äta smakade konstigt så den ville hon inte ha. Jag har aldrig sett henne så här sänkt. Fick i hennes lite smoothie jag gjorde nu i kväll. Men annars äter hon inte mycket.

Lilleman blev pigg och glad när iprenen började värka. Passade på att fylla upp honom med näring och vätska när han ändå var pigg. Jag är så glad att vi har den där amningen kvar nu för det är det enda han velat ha idag.

Roligt sportlov det blev.

Jag funderar på samma faktiskt. Dottern fick feber i söndags och har sedan varit på bättringsvägen, men igår kom febern tillbaks. Hon äter dåligt, men det är visserligen vanligt vid sjukdom överlag. Jag har dock reagerat på att hon inte ens vill dricka Festis och det brukar alltid gå hem. Maken blev golvad i tisdags och fick feber ett drygt dygn, och tycker att saker smakar konstigt.

Jag funderar på samma faktiskt. Dottern fick feber i söndags och har sedan varit på bättringsvägen, men igår kom febern tillbaks. Hon äter dåligt, men det är visserligen vanligt vid sjukdom överlag. Jag har dock reagerat på att hon inte ens vill dricka Festis och det brukar alltid gå hem. Maken blev golvad i tisdags och fick feber ett drygt dygn, och tycker att saker smakar konstigt.

Lilleman äter inte ens min hemgjorda smoothie. Det är ovanligt. Inte nog med det så har han fått ögoninflammation också. Det räckte inte med allt annat.

Dottern är hyfsat pigg nu. Hostar väldigt mycket och är snorig, ungefär som en vanlig förkylning. Maken blev sjuk tisdag natt och är på bättringsvägen. Jag har klarat mig ännu vilket är fantastiskt. Har blivit hostad i munnen på liksom.

Krya på er!

Definitivt nåt jobbigare på gång här hemma, Covid eller influensa. Hela familjen är riktigt sjuka, men jag verkar ha klarat mig hittills. Vi satt precis och pratade om hur vi får sänka ribban dagarna framöver. Mikromat, glass och TV. Så mitt i diskussionen ramlar sonen med ansiktet före så nu har vi haft ett litet blodbad och fläskläpp också. Värmer Gorbys nu och hoppas att någon kan få i sig ett par tuggor. Sonen kanske behöver något med sugrör.. Själv är jag oförskämt pigg mitt i allt. Får passa på att njuta av det och skämma bort familjen innan jag själv åker dit.

På tal om covid och influensa har ju min man varit kass sen i onsdags förra veckan, jag och S däckade i söndags. Feber som kommer och går.
Ingen smak hos varken mig eller maken.
Tog test igår och det var influensa B.

Finns kombinationstest för Covid och influensa visade det sig. Inte för att det spelar så stor roll vad vi har men jag gillar att veta 😅

Liknande trådar

Övr. Barn Det är lite roligt att jag startade en tråd, skrev inte färdigt i originalinlägget men tråden fick god fart ändå... 😁🙈 Tråd 'Mens'...
Svar
3
· Visningar
455
Senast: pajaztar
·
Övr. Barn Det blir kanske ett brandtal det här, vi får se. Dottern har börjat på gymnastik. Eller mer korrekt - lek i gymnastiksal för småbarn...
Svar
18
· Visningar
1 621
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 558
Senast: Derivata
·
Gravid - 1år På tal om badhus. Vi ska på babysim i mitten på september. Hur sjutton gör man? Jag måste ju byta om och duscha, var gör jag av barnet...
2 3
Svar
55
· Visningar
2 377

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka