Vad gör vi? del 3 - Kids Edition

Status
Stängd för vidare inlägg.
Förlåt allihop men det var så skönt att gå in här och läsa idag och se att fler upplevt kaos de senaste dagarna. Herregud vad barnen kan driva mig till vansinne ibland, var tvungen att gå iväg en stund nu för annars hade jag nog exploderat. Det gnälls och skriks och det frågas tamejtusan en miljon frågor per dag!
 
Min dotter har en bästis. Dom fann varandra när dom var tre och har älskat varandra sen dess. Dom har gått på samma förskola, men då dom är födda på olika sidor årsskiftet har bästisen börjat skolan men dottern är kvar på förskolan. Det går såklart att ses ändå, men det blir inte samma sak. Av nån anledning är det alltid jag som frågar om lek, aldrig bästisens föräldrar. Jag är övertygad om att det inte hänger på barnet.
Idag var vi på Ikea. När vi stod i kön fick vi syn på bästisen. Barnen såg varandra, sprang till varandra, kramades och sen stod dom och tittade på varandra som om dom liksom inte kunde tro det. Och nu kan jag inte sluta gråta.
 
Jag har så gott som alltid mjukisar (inte när jag jobbar dock, men för övrigt) 😂

Skulle åkt på mammaträning idag, men vågar inte riktigt ge mig ut på vägarna, -1 grad och regn. Visst, var jag tvungen att åka så hade jag åkt försiktigt men med två ettåringar i bilen känns det dumt att chansa! Så nu sover de i vagnen istället!

Igår blev deras rum så gott som klart! Bara lite smådetaljer kvar, typ lite fog!
Jag har en dröm om att en dag bo så stort så att jag kan ha ett barnrum med den tapeten ❤️
 
De svänger fort här hemma! Förra veckan saknade jag jobbet, idag tyckte jag det var såå skönt att vakna upp till en föräldrarledig dag 😁 skjutsat den stora till skolan och de andra två leker, 5 åringen tycker de är så skönt med mycket hemmatid
 
På fredag fyller min förstfödda år, 19 år sen han kom till världen. Så mycket vi har gått igenom han och jag. Hade aldrig i min vildaste fantasi trott att han skulle ha syskon med 9, 11 och 17 års mellanrum men så blev mitt liv med barn :heart
Vad hade du sagt till dig själv, tror du, då för 20 år sedan ungefär?
 
Konstaterar att grabben går på sommartid fortfarande...

Före barn var den här tidsomställningen den bästa, man fick ju sova en timme extra. Nu innebär det bara att man får gå upp kl 5 istället för 6.
Den andra tidsomställningen var kass, då ringde klockan en timme tidigare. Nu innebär den att man får gå upp kl 7 istället för 6.

Avdelningen saker jag inte anade att föräldraskapet skulle påverka.
 
På fredag fyller min förstfödda år, 19 år sen han kom till världen. Så mycket vi har gått igenom han och jag. Hade aldrig i min vildaste fantasi trott att han skulle ha syskon med 9, 11 och 17 års mellanrum men så blev mitt liv med barn :heart
😁 visst är de lustigt!

Jag har aldrig förstått hur folk orkar med tre barn, det är ju ungar överallt då 😅

Nu är Mina barn 1, 5 och 7 år
 
Lämnade barnen på fsk och fick påpekande om dotterns saknade fothällor på regnbyxorna. Helt rimligt såklart att ta upp, men jag gör inget annat än att byta fothällor känns det som :arghh: och så var bägaren snudd på redan full av att fsk alltid ringer/pratar med mig om barnens beteende och saknade/dåliga kläder, och aldrig deras pappa. Så blir det mitt ansvar att vidarebefordra informationen och delegera inköp.

Vinkade sen hejdå till en glad storebror och sur lillasyster och satte mig och grät i bilen 🙈 Hej pms och dålig sömn...
Nu har jag huggit ved, druckit kaffe och tänt en brasa samt hittar fothällor på ett par urvuxna regnbyxor så livet känns aningen lättare.
 
Lämnade barnen på fsk och fick påpekande om dotterns saknade fothällor på regnbyxorna. Helt rimligt såklart att ta upp, men jag gör inget annat än att byta fothällor känns det som :arghh: och så var bägaren snudd på redan full av att fsk alltid ringer/pratar med mig om barnens beteende och saknade/dåliga kläder, och aldrig deras pappa. Så blir det mitt ansvar att vidarebefordra informationen och delegera inköp.

Vinkade sen hejdå till en glad storebror och sur lillasyster och satte mig och grät i bilen 🙈 Hej pms och dålig sömn...
Nu har jag huggit ved, druckit kaffe och tänt en brasa samt hittar fothällor på ett par urvuxna regnbyxor så livet känns aningen lättare.
Åh det påminner mig om att jag nog skickade med ett par regnbyxor med trasig hälla idag 😬 behöver ett förråd av hällor tror jag bestämt.

Så bra att det känns bättre nu ❤️ känner igen mig att en sån grej kan stjälpa en över kanten om det är fel dag.
 
Här gar barnen aldrig ut med förskolan om det är daligt väder, en fördel är iaf att jag slipper bekymra mig om trasiga/saknade fothällor.
 
Lämnade barnen på fsk och fick påpekande om dotterns saknade fothällor på regnbyxorna. Helt rimligt såklart att ta upp, men jag gör inget annat än att byta fothällor känns det som :arghh: och så var bägaren snudd på redan full av att fsk alltid ringer/pratar med mig om barnens beteende och saknade/dåliga kläder, och aldrig deras pappa. Så blir det mitt ansvar att vidarebefordra informationen och delegera inköp.

Vinkade sen hejdå till en glad storebror och sur lillasyster och satte mig och grät i bilen 🙈 Hej pms och dålig sömn...
Nu har jag huggit ved, druckit kaffe och tänt en brasa samt hittar fothällor på ett par urvuxna regnbyxor så livet känns aningen lättare.

Förstår verkligen den frustrationen att de alltid kontaktar dig. Framför allt om barnen har separerade föräldrar är det ju uppenbart att det inte alltid är samma förälder som är "ansvarig".

Vad gäller fothällorna så tipsar jag om att köpa fothällor i silikon istället! Håller mycket längre än de hopplösa tyghistorierna.
 
Idag skulle vi bara en liten snutt så jag satte dottern ovanpå åkpåsen i vagnen, och i en lerig nerförsbacke började jag småspringa för att inte halka. Dottern glider av och ramlar ur vagnen ner i en lerpöl och jag springer över henne sååååååattte om någon behöver känna sig som en bättre förälder idag så bjuder jag på den 🙃
 
Idag skulle vi bara en liten snutt så jag satte dottern ovanpå åkpåsen i vagnen, och i en lerig nerförsbacke började jag småspringa för att inte halka. Dottern glider av och ramlar ur vagnen ner i en lerpöl och jag springer över henne sååååååattte om någon behöver känna sig som en bättre förälder idag så bjuder jag på den 🙃
Men shit, hur gick det med henne?! 🙁 Plutten!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
30 31 32
Svar
632
· Visningar
36 990
Övr. Barn Precis varit hos barnpsykolog och pratat om sonens sömn. Hon tycker att vi ska lära honom att somna själv. Vi kan sitta bredvid...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
6 501
Senast: CaisaCax
·
Övr. Barn Svåraste just nu är att tillgodose barnens önskemål efter förskolan samtidigt som jag får mat på bordet och en hyfsad tid för läggdags...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 197
Senast: Krålus
·
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
41
· Visningar
2 330

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Avels fråga
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp