Vad gör vi CXXXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag kom hem efter sent städ och lade genast märke tull att min härliga paradisfisk inte var framme och tiggde mat som vanligt - letade mig halvt fördärvad innan jag hittade honom under en plastpåse på golvet! Han har på något jäkla vänster lyckats hoppa ut ur akvariet. :arghh::cry:
Lever fortfarande dock, och de är ju härdiga fiskar. Jag hoppas att han klarar sig. <3
 
Konstaterar att det finns en utbildning jag vill gå, och så två distanskurser som kan användas som "tillägg" för att lite lättare få jobb på intressanta platser. Meeen utbildningen jag vill gå anordnas inte på så många ställen och närmsta stället är tillräckligt långt bort för att det ska bli krångligt att ta sig dit osv. Och nä, den är inte tillräckligt mycket på distans ens i coronatider.

Vet inte hur jag ska göra. Den där utbildningen har jag varit sugen på i mer än ett år nu, hade i princip bestämt mig för att söka till förra hösten men det var då jag upptäckte att skolan låg lite väl långt bort (skolan är "delad" och självklart går just min utbildning på den del av skolan som är längre bort från mig, den närmsta är riktigt nära...). Vad jag än tittar på så far tankarna alltid iväg till den där och de jobbannonser som dyker upp som låter mest intressanta kräver just en sådan typ av utbildning...

Och nä. Jag kan inte flytta som det ser ut nu. Tyvärr.
 
Konstaterar att det finns en utbildning jag vill gå, och så två distanskurser som kan användas som "tillägg" för att lite lättare få jobb på intressanta platser. Meeen utbildningen jag vill gå anordnas inte på så många ställen och närmsta stället är tillräckligt långt bort för att det ska bli krångligt att ta sig dit osv. Och nä, den är inte tillräckligt mycket på distans ens i coronatider.

Vet inte hur jag ska göra. Den där utbildningen har jag varit sugen på i mer än ett år nu, hade i princip bestämt mig för att söka till förra hösten men det var då jag upptäckte att skolan låg lite väl långt bort (skolan är "delad" och självklart går just min utbildning på den del av skolan som är längre bort från mig, den närmsta är riktigt nära...). Vad jag än tittar på så far tankarna alltid iväg till den där och de jobbannonser som dyker upp som låter mest intressanta kräver just en sådan typ av utbildning...

Och nä. Jag kan inte flytta som det ser ut nu. Tyvärr.
Sök -pendla eller annat. Vi kanske bara lever en gång osv ✌️
 
Någon pratar högt ute när jag ska sova, men hellre det än röker i alla fall! Imorgon ska vi gå på zoo, har lovat och det ska regna massor :grin: men förhoppningsvis lite mindre folk då!

Och nu börjar det bli lite mörkare på kvällen, måste köpa taklampa till i alla fall hallen. Ser framför mig hur jag står här i höst i mörkret för att jag aldrig kommer loss :rofl:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
558
· Visningar
54 991
Senast: Bison
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 208
Senast: pepp
·
Hemmet Jag postar en ny tråd då den andra låg på 100sidor och snart 2000 inlägg 😁
2
Svar
28
· Visningar
2 303
Senast: pepp
·
  • Omröstning Omröstning
Tjatter Läste i en annan tråd att de ska gå i konkurs och kom på att jag inte har en enda Tupperware-pryl! Hur många har ni?
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 882
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Barmarksdrag/canicross
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21
  • Årets foderstater

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp