Postnord är fullständigt värdelösa.... hemleverans.....

Islandshästryttare

Trådstartare
Ja det är väl inget nytt. Bokat hemleverans idag klockan 8-12. Ingen kommer, inget meddelande. Ringer postnord, de frågar efter värde på paketet, färg på det jag beställt för att kunna lägga ett ärende. Säger att det plockats från hyllan. Ska få ett mail när jag kan boka ny leverans.
Är på gymmet på eftermiddagen, får plötsligt en leveransavisering i appen att mitt paket kommer mellan 17.50-19. Skyndar mig hem då detta är ett tungt paket som jag inte kan hämta hos ombud med min kassa rygg.

Får meddelande om att det är 10 stopp före dig. Bra tänker jag det kommer nog. Får till och med en karta att följa i realtid för var bilen är. 18.32 får jag ett sms om att de inte kan leverera. :rage::rage::rage::rage:

Varför har postnord med fler företag ens ett erbjudande som heter hemleverans? Det borde vara förbjudet att utlova något som ALDRIG hålls. 😡 Detta är inte första gången och jag vet ju att jag inte är ensam om det här. ÄR just nu så arg, frustrerad och förbannad.

Jag fick också ett tokspel på PostNord häromdagen..

Jag hade skickat fem stora REK brev till en plats i norra Sverige.

Denna plats är välkänd av de som bor i området (ganska välkänd plats för de i branschen)..... Dessa brev var absolut tvungna att levereras innan X- datum så jag skickade dessa EN vecka i förväg... inga REKBREV anlände till anläggningen..

När jag ringde PostNord och frågade så hävdade de att leveransadressen inte finns - alls...O_o Öh VA???? Denna anläggning byggdes på 50 talet och det kommer fortfarande fram REKBREV när de endast angivit XXXX anläggning.. utan adress alls på breven....

Jag blev hänvisad att skapa en reklamation och att det var TRE månaders (??????) handläggning? :banghead:

Då gick säkringen totalt för mig; PostNord fick göra vad de vill men de där REKBREVEN skulle fram till angiven adress dagen därpå - Basta. Att returnera var icke ett alternativ.. de ska levereras till adressen angiven på breven...... och till mig förvåning så kom REKBREVEN fram dagen därpå.. så nu fanns uppenbarligen adressen även hos PostNord?? :meh:

Samma här, fast jag väljer alltid leverans till ombudet (dels pga olåst trapphus, dels pga har inte möjlighet att vara hemma och ta emot). Så det skiljer sig ju.

Jag behöver inte vara hemma och ta emot, det blev lite panik när man införde 20kg-gränsen men gjorde en deal med min brevbärare och sen började de jag köpte ifrån (kattsand mest) anpassa sig. Men här lägger de bara av paketen på gården. Beställer till skåp ibland, men det mesta från Postnord kommer hem

Jag behöver inte vara hemma och ta emot, det blev lite panik när man införde 20kg-gränsen men gjorde en deal med min brevbärare och sen började de jag köpte ifrån (kattsand mest) anpassa sig. Men här lägger de bara av paketen på gården. Beställer till skåp ibland, men det mesta från Postnord kommer hem

Det förstår jag, men jag bor i lägenhet och porten är olåst dagtid så jag vill inte ta risken med att paket lämnas utanför dörren eller nere i porten (vilket det ju blir vid hemleverans utan kvittens).

Jag skickade ett spårbart paket som krävde ID från mottagaren, samt skulle aviseras via sms.
Fick meddelande att det var levererat ( födelsedagspresenter samt ett MYCKET personligt brev).
Hörde inget av mottagaren på några dagar, men tänkte att han har väl fullt upp.

Får sen veta att han inte fått det?
De har alltså gett paketet till någon annan, utan att skicka ut någon avi, utan att be om ID. Min enda slutsats är att budet själv stal paketet och markerade det som levererat.

Visst, fick efter utredning (som inte visade nåt "vi kan inte hitta ditt paket") pengarna tillbaka för både frakt och innehåll, men alltså... grejerna och brevet där i var liksom inte ersättliga, och inte menade för andras ögon. Det var därför jag betalade extra för spårbart, och krav på ID... är fortfarande ledsen för det där, och oroar mig för hans julklapp som snart måste skickas...

Här fungerar det *peppar peppar* ganska bra, även med hemleverans. Det finns egentligen bara ett "problem" och det är en riktigt bitter kärring som jobbar som postbud (alla i min håla vet vem hon är, hon avskyr sitt jobb och folk i allmänhet), man märker när hon levererat för hon ställer alltid paketet bakom själva dörren så att du kommer tippa det om du öppnar, detta gör hon med flit som en sorts.. jag vet inte? Spark åt mänskligheten?

Men svårt att bli för sur för hon gör ändå sitt jobb (med mycket gnäll och skäller gärna ut kunder när det är jobbigt) och det finns såklart ett stort underhållsvärde också.

Vi får inte post lika ofta längre men det är inget som stör mig. Sen bor jag också i ett väldigt lugnt område så man behöver inte vara orolig för att folk ska sno paket från lådan/utanför lägenhetsdörren om paketet är där hela dagen medan man är på jobbet.

En gång fick jag meddelande om att Postnord hade levererat mitt paket. Konstigt eftersom jag var hemma men varken jag eller hunden hade hört något. Nåväl jag tittade utanför lägenhetsdörren - inget paket. Utanför porten - inget paket. En halvtimme senare får jag ett nytt meddelande om att paketet inte kunde levereras. HUR!!!??

Dom skiter fullständigt i att försöka leverera med hemleverans. Jag bor mitt i stan, ändå så får jag sms "vi kan inte leverera" BULLSHIT. Vi har varit hemma, dom går inte ens fram till dörren som är öppen och skiter i att ringa. Blir så less på dom.

HAHAHA. Vi har bokat en frakt med Postnord på jobbet för att skicka material till en kund i Danmark.

Paketet hämtades den 10/10 och har inte kommit fram än utan på spårningsinfon på Postnords egna hemsida verkar det åka fram och tillbaka mellan Sverige och Danmark.

Postnord själva har ingen aning. Vi får noll info, ja, utöver att Postnord har lagt upp ett ärende och kommer att återkomma till oss när de kollat upp det. Det ärendet skapades för över en vecka sedan och vi har inte hört ett dugg sedan dess men vi får däremot uppdateringar i appen 😂

Se spårningshistorik:

Postnord.webp

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag beställde hem 18 kg kattsand från Zooplus just för att det ska levereras hem till dörren. Idag började jag undra hur långt paketet...
22 23 24
Svar
474
· Visningar
41 608
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar