Veckans två dejter var underhållande fast på olika sätt. Den första mannen och jag var verkligen så osynkade i timing och vad vi var ute efter att det mest blev roande. När jag dejtat i avsikt att hitta en FWB har jag hittills alltid börjat med en förutsättningslös kemidejt och pratat om allt och inget över en fika eller öl. Har det klickat väldigt bra har det avslutats med diskret provhångel innan vi gått över till att prata om hur vi ska ses härnäst. Den här typen dök direkt på att ställa rätt närgångna sexuella frågor efter nån minuts kallprat (jag hann få en kopp te men inte ens börja dricka det), och ville sen ha med mig upp till sitt hotellrum "en kort stund". När jag artigt men tydligt tyckte att nej, det där går alldeles för fort framåt för mig så var hans svar "ok fint, du jag behöver nog förbereda lite inför ett möte, jag hör av mig, hejhej!". Jag lämnade min halvdruckna tekopp, tänkte att det var det sista vi hörde av varandra och att det var väldigt bra det. Men han hörde av sig på Tinder senare på kvällen och försökte få mig till att gå över till kik eller snap istället och skicka bilder, för han ville gärna träffa mig igen. Eh. No nope nay darling, har du inte jobbat något alls på att få mig entusiastisk till att träffa dig så blir det inget med det. Jag avmatchade kvickt, så kan vi båda leta efter någon som är mer synkade än han och jag.
Den andre mannen (polyamorös, ute efter en FWB där F är en viktig bit enligt sin presentation) var däremot riktigt, riktigt trevlig precis som när vi sågs förra gången. Vi lunchade och pratade tills vi upptäckte att lunchstället var på väg att stänga, bytte telefonnummer och var överens om att ses igen. Har skrivit kort med varandra efter det, bara positivt. Så då blev jag en smula förvånad och nere över att upptäcka att han plockat bort matchningen på Tinder idag. Visst, jag kan skriva till honom och fråga vad som står på, men jag vet ju att jag själv inte hade varit riktigt bekväm med att bli kontaktad på så vis om det varit jag som avmatchat och inte velat ha kontakt. Så jag får nog se mig som avpolletterad där